تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

بهترین و بدترین لایه بردارها + راهنمای بهترین روش استفاده

زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه
بهترین و بدترین لایه بردارها + راهنمای بهترین روش استفاده

حتماً می‌دانید که یکی از راه‌های درمان انواع لک صورت، استفاده از کرم ضد لک عالی است. اما هیچ وقت با خودتان فکر کرده‌اید که چه چیزی در کرم ضد لک وجود دارد که باعث برطرف شدن لک‌های صورت می‌شود؟ در پاسخ باید بگوییم عوامل مختلف و متعددی در این محصولات به روشن‌شدن پوست می‌انجامد. یکی از این ترکیبات، مواد لایه بردار هستند. در این مقاله هم قصد داریم بهترین و بدترین لایه بردارها را به شما معرفی کنیم.

لزوم استفاده از لایه بردار

بدترین لایه بردارها را به شما معرفی کنیم. لزوم استفاده از لایه بردار

برای ضرورت استفاده از مواد لایه بردار در کرم ضد لک عالی باید گفت که پوست بدن انسان یک بافت کاملاً زنده است. علت تازگی و طراوتش نیز، تولید مولوکول‌های جدید است. به این ترتیب که بافت مرده ریزش می‌کند و بافت زنده جای آن را می‌گیرد. تا حدود سنین جوانی این مرگ و تولد با رویه عادی پیش می‌رود. برای همین هم هست که کودکان و نوجوانان معمولا پوستی صاف و یکدست دارند.

به مرور زمان، روند بازسازی پوست با کندی پیش می‌رود. به همین دلیل سلول‌های مرده روی پوست تجمع می‌کنند و این اتفاق به جوش، لکه، تیرگی و عارضه‌هایی از این دست می‌انجامد. به همین سبب وظیفه ماست که به کمک پوستمان برویم و به این فرایند سرعت ببخشیم. به همین مناسبت، سراغ لایه بردارها و اسکراب‌ها می‌رویم. لایه بردارها دو نوع شیمیایی و طبیعی دارند که در ادامه به‌تفصیل به شما معرفی می‌کنیم.

انواع لایه بردار

انواع لایه بردار

گفتیم که لایه بردارها به دو دسته طبیعی یا همان دست‌ساز و خانگی و شیمیایی تقسیم می‌شوند. در ادامه بهترین و بدترین لایه بردارها را به شما معرفی می‌کنیم.

  • لایه بردار طبیعی

لایه برداری طبیعی یا فیزیکی شامل استفاده از نوعی ماده سخت برای از بین بردن پوست مرده و بازکردن منافذ پوست است. انواع اسکراب و لایه بردار خانگی، درمان‌های میکرودرم ابریژن که توسط متخصص پوست انجام می‌شود، استفاده از برس لایه بردار پوست یا حتی چیزی مثل مالیدن دستمال مرطوب روی صورت، همگی از جمله لایه بردارهای فیزیکی یا طبیعی هستند.

  • لایه بردار شیمیایی

لایه بردارهای شیمیایی با استفاده از اسیدها یا آنزیم‌ها، لایه بالایی پوست مرده را شل می‌کنند و باعث ریزش آن می‌شوند. این لایه بردارها را می‌توان در غلظت‌های ضعیف‌تری از مواد شیمیایی مانند آلفا هیدروکسی اسیدها (AHA)، بتا هیدروکسی اسید (BHA)، گلیکولیک اسید، اسید سیتریک و سالیسیلیک اسید از داروخانه خریداری کرد. البته توصیه ما این است که تحت نظر دکتر متخصص این کار را انجام دهید.

فواید لایه بردارهای فیزیکی و شیمیایی

فواید لایه بردارهای فیزیکی و شیمیایی

قبل از اینکه بهترین و بدترین لایه بردار موجود در کرم ضد لک عالی را به شما معرفی کنیم، اجازه دهید کمی بیشتر درباره فواید و مضرات لایه بردارهای فیزیکی و شیمیایی کپ‌وگفت کنیم.

لایه بردارهای فیزیکی یا همان طبیعی، پاکسازی طبیعی پوست را تسریع می‌کنند. این عمل باعث باز شدن منافذ پوست شده و در نتیجه پوست شما فوراً نرم‌تر می‌شود. آن‌ها همچنین گردش خون را تحریک می‌کنند که به تخلیه لنفاوی، تقویت پوست و کاهش پف و سلولیت کمک می‌کند. همچنین اگر با موهای فرورفته در پوستتان دست و پنجه نرم می‌کنید، بهترین راه، استفاده از لایه بردارهای طبیعی، قبل از اصلاح یا اپلاسیون است. این کار باعث می‌شود منافذ شما پاکسازی شده و مو پس از اصلاح به داخل فولیکول نرود.

لایه برداری طبیعی برای پوست‌های چرب بسیار راهگشاست؛ زیرا چربی ترشح شده روی پوست جمع شده و مانع جداشدن پوست مرده می‌شود. با لایه برداری طبیعی، چربی پوست به همراه پوست مرده، دفع می‌شود.

همه آنچه برای فواید لایه‌بردار طبیعی گفتیم در لایه بردارهای شیمیایی هم وجود دارد. ضمن اینکه سرعت رسیدن به نتیجه نیز بیشتر است. با این توضیح خیلی افراد ترجیح می‌دهند از این مواد استفاده کنند. اما باید توجه داشته باشید که این لایه بردارها عوارض جانبی بیشتری دارند و پوست را به نور خورشید و عوامل محیطی حساس‌تر می‌کنند.

بهترین و بدترین لایه بردارها

بهترین و بدترین لایه بردارها

رمز بهترین لایه بردار این است که دانه‌های اسکرابی داشته باشد و دانه‌ها نیز سطح صاف و یکدست داشته باشند. برای مثال دانه‌های جوجوبا، بلغور جو دو سر و حتی دستمال‌های مرطوب مخصوص پاکسازی صورت، همگی می‌توانند به پاکسازی عمقی پوست کمک کنند.

بدترین لایه بردارها و اسکراب‌ها آن‌هایی هستند که دانه‌های درشت یا خشن دارند و به پوست آسیب می‌زنند یا باعث خراش آن می‌شوند. دانه میوه، انواع غلات، گردو، نمک و غیره اسکراب یا لایه بردارهای خشنی هستند که پوست را حساس می‌کنند.

بهترین زمان برای استفاده از لایه بردار

بهترین زمان برای استفاده از لایه بردار

اگر پوست حساس دارید، معمولاً استفاده از لایه بردارهای فیزیکی حدود یک یا دو بار در هفته توصیه می‌شود؛ اما اگر پوست ضخیم‌تری دارید که مرتباً پوست خشک و مرده ایجاد می‌کند و مستعد تحریک نیست، می‌توانید حتی سه بار در هفته نیز لایه برداری پوست خود را انجام دهید.

لایه برداری مناسب نوع پوست شما

بهترین زمان برای استفاده از لایه بردار

پوست بسیار حساس: فقط با استفاده از یک دستمال مرطوب گرم و مرطوب و یک لایه بردار شیمیایی بسیار ملایم لایه برداری کنید.

پوست چرب: پوست چرب به طور معمول می‌تواند مواد ساینده بیشتری را به‌صورت لایه بردار و اسکراب صورت تحمل کند. می‌توانید روزانه این کار را انجام دهید.

پوست خشک یا ترکیبی: لایه بردارهای شیمیایی و فیزیکی هر دو مناسب هستند؛ بنابراین هر دو را امتحان کنید و ببینید کدام یک را ترجیح می‌دهید. حدود ۲ تا ۳ بار در هفته از آن استفاده کنید.

پیشنهاد می‌کنیم قبل از مصرف هر نوع لایه برداری، آن را  پشت دست خود امتحان کنید. اگر کمی احساس سوزش یا تحریک روی دست شما ایجاد شود، مطمئناً روی صورت شما خیلی خشن‌تر خواهد بود. اگر هم قرمزی یا تحریک ایجاد شود، بهتر است آن را دور بیندازید و از محصول ملایم‌تری استفاده کنید.

مراحل استفاده از لایه بردار

مراحل استفاده

علاوه بر انتخاب بهترین لایه بردار پوست، استفاده هوشمندانه از آن نیز مهم است. برای مثال باید به‌خاطر داشته باشید که هنگام لایه برداری، خیلی روی پوست خود فشار نیاورید. بیش از حد لایه برداری نکنید و مدت زمان استفاده از آن را افزایش ندهید. برای مثال اگر قرار است محصول فقط 15 دقیقه روی پوستتان باشد، زمان را به 20 یا 30 دقیقه افزایش ندهید. این کار به روند درمان شما سرعت نمی‌بخشد. برای گرفتن نتیجه مراحل زیر را انجام دهید:

  • صورت خود را با استفاده از پاک کننده متناسب با پوستتان تمیز کنید.
  • با آب ولرم آبکشی کرده و پوست را مرطوب بگذارید.
  • مقدار مناسب از لایه بردار را با انگشت به پوستتان بزنید.
  • با حرکات دورانی به‌آرامی روی صورت مالش دهید.
  • از لایه بردار در مناطق بسیار حساس صورت مانند اطراف لب و چشم استفاده نکنید.
  • پس از گذشت زمان لازم، با آب ولرم بشویید و با حوله تمیز خشک کنید.
  • در نهایت مقداری مرطوب کننده بزنید.

سخن پایانی

در این نوشته سعی کردیم بهترین و بدترین لایه بردارها را به شما معرفی کنیم. پیشنهاد می‌کنیم برای درمان لکه های قهوه‌ای پوستتان، سرخود عمل نکرده و با تجویز پزشک متخصص از کرم ضد لک عالی برای این کار بهره ببرید. شما می‌توانید کرم های تجویزی را از فروشگاه اینترنتی اردمی تهیه کنید.

دیدگاه‌ها 4796بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه