تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

فواید نمک برای پوست چیست؟

زمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه
فواید نمک برای پوست چیست؟

ممکن است با خواندن عنوان «فواید نمک برای پوست» با خودتان گفته باشید به حق چیزهای ندیده و نشنیده! مگر ممکن است نمک برای پوست فایده داشته باشد؟! اجازه دهید خیالتان را راحت کنیم که درست متوجه شده‌اید. نمک بیشتر از چیزی که فکرش را بکنید برای پوست  فایده دارد. برای نمونه می‌توان به اسکراب نمک اشاره کرد که یکی از بهترین لایه‌بردارهای پوست به حساب می‌آید. نمک برخلاف تصور عموم، پوست را خشک و ملتهب نمی‌کند. از طرف دیگر دارای ترکیبات سم‌زدا است و آلودگی‌های پوست را کاملاً از بین می‌برد. خوشبختانه منزلی را سراغ نداریم که در آن نمک پیدا نشود. به همین دلیل هر زمان که اراده کردید می‌توانید مقداری نمک بردارید و از آن برای رسیدگی به پوست و موی خود کمک بگیرید. در این مطلب به روش‌های کاربردی برای رسیدگی به پوست با نمک اشاره می‌‌کنیم.

لایه برداری پوست با نمک

لایه برداری پوست با نمک

مطمئن هستیم از فایده‌های بی‌شمار لایه برداری پوست باخبر هستید. با این حال به شما حق می‌دهیم اگر در این کار کوتاهی کنید. لایه بردارهای زیادی در بازار موجود است که پوست را ملتهب می‌کند. حتی بعضی از لایه بردارهای خانگی نیز التهاب پوست را به دنبال دارد. با این حال اگر به دنبال لایه برداری موثر و بی‌دردسر می‌گردید که پوست شما را ملتهب نکند و سلول‌های مرده آن را کاملاً‌ از بین ببرد، حتماً‌ از نمک کمک بگیرید. نمک تمامی سلول های مرده را از روی پوست پاک می‌کند. از طرف دیگر از آنجایی که دارای ترکیبات سم‌زداست، آلودگی‌های پوست را از بین می‌برد. به لطف این شرایط، پوستی که با نمک لایه برداری کرده‌اید، جلوه‌ای زیبا و شاداب پیدا می‌کند.

حتماً می‌دانید که نمک دارای ترکیبات معدنی است. این ترکیبات، آب از دست رفته پوست را جبران می‌کنند. به همین دلیل با استفاده از نمک، عملاً‌ با یک تیر دو نشان زده‌اید. از یک طرف پوست را لایه برداری می‌کنید و از طرف دیگر رطوبت آن را فراهم خواهید کرد. ناگفته نماند در حین لایه برداری پوست با نمک باید کمی مواظب باشید تا تکه‌‌های بزرگ نمک پوست شما را خراش ندهد.

آبرسانی پوست با نمک

آبرسانی پوست با نمک

برای شما گفتیم که نمک ترکیبات معدنی بی‌شماری دارد. این ترکیبات معدنی، رطوبت را در سطح پوست حفظ می‌کند و جلوی تبخیر آن را می‌گیرد. توجه داشته باشید منظور ما در این مطلب از نمک، نمکی است که ترکیباتی ارگانیک داشته باشد. چنین نمکی مواد معدنی غنی‌تری دارد و به بدن آسیب نمی‌رساند. به همین دلیل حتماً‌ تاکید داریم نمکی که استفاده می‌کنید را با نمک ارگانیک جایگزین کنید. استفاده از نمک ارگانیک در رژیم غذایی جلوی چین چروک زودهنگام پوست را می‌‌گیرد. از طرف دیگر با استفاده از این نمک، پوست شما هرگز روی خشکی و التهاب‌های ناشی از آن را نخواهد دید. برای آبرسانی پوست با نمک نیاز به انجام کار خاصی نیست. کافی است نمک ارگانیک را به رژیم‌ غذایی روزانه خود اضافه کنید و آبرسانی پوست را به نمک بسپارید.

سم‌زدایی و پاکیزگی پوست با نمک

سم‌زدایی و پاکیزگی پوست با نمک

نمک دارای مواد ضدعفونی‌کننده طبیعی است. به لطف این مواد، با سم‌زدای طبیعی روبه‌رو هستیم که آلودگی‌ها را بدون ایجاد التهاب از روی سطح پوست پاک می‌کند. جالب اینجاست که ترکیبات نمک به‌خوبی داخل منافذ عمیق پوست نفوذ می‌کند. همان‌گونه که می‌دانید تجمع آلودگی‌ها در منافذ پوست، هزارویک عارضه پوستی را به دنبال دارد که مهم‌ترین آن‌ها جوش‌های آکنه است. پوستی که با نمک آن را سم‌زدایی کرده‌‌اید به‌راحتی عفونی نمی‌شود و آلودگی‌ها آن دور می‌ماند. ترکیبات نمک خاصیت سم‌زدایی فوری دارند. به همین دلیل سم‌زدایی و پاکیزگی پوست با نمک وقت چندانی از شما نمی‌گیرد. در عوض این روش به اندازه‌ای موثر است که پس از یک بار استفاده از اثربخشی چشمگیر آن متعجب خواهید شد.

سخن پایانی

فواید نمک برای پوست به اندازه‌ای است که به‌راحتی نمی‌توان از کنار آن گذشت. در کنار این فایده‌ها، در دسترس‌ بودن نمک نیز بهانه‌ای است تا هر زمان که فرصت شد از آن برای رسیدگی به پوست کمک بگیرید. در پایان به این نکته اشاره کنیم فایده‌هایی که مطرح شد زمانی اثربخشی دارد که در رسیدگی به پوست استمرار به‌خرج دهید و روتین روزانه و هفتگی دائمی داشته باشید. امیدواریم به لطف اطلاعاتی که از فواید نمک برای پوست با شما مطرح کردیم، پوست شما جلوه‌ای شاداب و جوان پیدا کند و از همیشه زیباتر شود. از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم تجربه‌های سودمندی درباره استفاده از محصولات خانگی برای رسیدگی به پوست سراغ دارید، خواهشمندیم این تجربه‌های مفید را در قسمت نظرات با ما و دیگر مخاطبان مجله آموزشی اردمی به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها 13056بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه