تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

معجزه لیمو ترش برای مو | از درخشندگی گرفته تا رشد مو

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
معجزه لیمو ترش برای مو | از درخشندگی گرفته تا رشد مو

در مقالات گذشته با شما درباره فواید لیمو برای پوست گفتیم. ایجاد شفافیت و درخشندگی در پوست، خاصیت آنتی‌باکتریالی و چند خاصیت دیگر همه از فواید لیمو ترش برای پوست بود. در این نوشته قصد داریم از معجزه این میوه طبیعی خوش‌عطر و بو برای موهایتان بگوییم. بله تعجب نکنید. لیمو ترش خواص بسیاری برای موهایتان نیز دارد و ما قصد داریم در این نوشته آن‌ها را با شما مطرح کنیم. همراه ما باشید تا با معجزه لیمو ترش برای مو آشنا شوید.

نکته مهم: یادتان باشد که برخی پوست‌ها به اسید لیمو حساس هستند. برای همین هم به‌محض استفاده از لیمو، پوست سرشان قرمز می‌شود و به خارش می‌افتد. اگر شما هم از این دست افراد هستید، هرگز روش‌های زیر را امتحان نکنید؛ چون ممکن است تبعات ناخوشایندی داشته باشد.

لیمو ترش رنگ موهایتان را روشن می‌کند

لیمو ترش رنگ موها را روشن می‌کند

در خواص و فواید لیمو برای پوست گفتیم که رنگ پوست را روشن می‌کند. این خاصیت برای مو هم وجود دارد. در واقع یک یاز چند معجزه لیمو ترش برای مو این است که می‌توانید بدون صرف هزیننه هنگفت و با ماده‌ای کاملاً طبیعی، در خانه خود موهایتان را کمی روشن‌تر و البته درخشان‌تر کنید. شاید برایتان سؤال است که چگونه این کار را انجام دهید. عجله نکنید. برایتان می‌گوییم.

اگر می‌خواهید رنگ موهای خود را روشن کنید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که مقداری آب لیمو را با نرم کننده موهای خود مخلوط کنید و آن را روی تمام موهای خود بمالید. یادتان باشد که لازم است موهایتان خشک باشد. پس از اینکه موهایتان به میزان کافی به نرم کننده  آغشته شد، آن‌ها را به‌دقت شانه کنید تا ماسک دست‌سازتان به‌طور یکنواخت پخش شود. یک ساعت در فضای ازاد و ترجیحاً زیر نور آفتاب بنشینید و سپس طبق معمول موهای خود را آبکشی کنید. با تکرار این کار در مدت کوتاهی، تفاوت مشهودی در رنگ موهای خود حس خواهید کرد.

لیمو شوره سر را از بین می‌برد

لیمو شوره سر را از بین می‌برد

شاید شما هم شوره سر را تجربه کرده باشید. اگر جوابتان مثبت است با پوست و گوشت درک می‌کنید که فاجعه بسیار خسته‌کننده و دردآوری است. البته خود شوره دردی در سر شما ایجاد نمی‌کند. در واقع شرم حضور در اجتماع و حس ناخوشایند دین شوره روی لباس است که برای بسیاری افراد درناک است. این حس تا جایی آزاردهنده است که فرد حاضر است هر کاری بکند؛ اما بعد از شانه‌زدن موهایش، انبوهی از دانه‌های سفید را روی لباسش نبیند. البته این معضل زمانی سخت‌تر می‌شود که استمرار شوره، باعث ریزش مو نیز بشود.

بعد از این همه غم و اندوهی که توصیف شوره سر در وجود شما ایجاد کرد باید بگوییم که دیگر نگران نباشید. یکی دیگر از معجزه های لیمو ترش برای مو این است که شوره سر را تا حد ممکن از بین می‌برد. برای اینکه بتوانید از این معجزه بهره ببرید، کافی است آب لیموی کاملاً رسیده را بگیرید و با نوک انگشتانتان روی پوست سر ماساژ دهید. این کار را ۵ تا نهایتاً ۱۰ دقیقه انجام دهید و بلافاصله سرتان را بشویید.

لیمو ترش آنتی باکتریال بسیار خوبی است

لیمو ترش آنتی باکتریال بسیار خوبی است

در مقاله فواید لیم ترش برای پوست گفتیم که لیمو آنتی باکتریال بسیار خوبی است. اسیدهای موجود در لیمو ترش به ازبین‌رفتن آلودگی‌های پوست و مو کمک می‌کنند. حتماً برای شما هم پیش آمده که در دود و دم کلان شهرها تردد کرده باشید و وقتی به خانه می‌رید حس کنید انبوهی از باکتری و آلودگی‌های دیگر روی پوست سرتان قرار گرفته‌اند. هر چند اکثر شامپوهای موجود در بازار قلیایی هستند؛ اما مصرف مکرر آن‌ها باعث می‌شود که ریزش مو بگیرید یا ریشه موهایتان ضعیف شود.

برای اینکه بتوانید با مواد کاملاً طبیعی و در دسترس، از شر آلودگی‌های موهایتان خلاص شوید، مخلوط آب لیمو ترش و سرکه سفید را امتحان کنید. کمی از این مخلوط را حدود ۱۰ دقیقه کف سرتان ماساژ دهید و بلافاصله با آب بشویید. بعد از مدتی معجزه لیمو ترش برای مو خودش را نشان می‌دهد و موهایتان براق و خوشبو می‌شود بدون اینکه ردی از باکتری و آلودگی در آن باشد.

لیمو ترش باعث رشد مو می‌شود

لیمو ترش باعث رشد مو می‌شود

باورتان می‌شود که کمک به رشد مو هم معجزه لیمو ترش برای مو باشد؟ شاید به نظرتان عجیب بیاید؛ اما لیمو ترش کمک می‌کند موهایتان با سرعت بیشتری رشد کند. برای اینکه به شما نیز ثابت شود، به‌نسبت دو به یک از ژل آلوئه ورا و آب لیمو ترش استفاده کنید. در واقع باید آب لیمو دو برابر ژل آلوئه ورا باشد. این مخلوط را به موهایتان بزنید و حسابی ماساژ دهید. بعد از مدتی خودتان شاهد رشد بیشتر موهایتان خواهید بود.

سخن پایانی

در این نوشته شما را با چند معجزه لیمو ترش برای مو آشنا کردیم. گفتیم که این میوه معطر و خوشمزه باعث درخشش و روشن‌تر شدن موهایتان می‌شود. همچنین آنتی باکتریال بسیار خوبی است که آلودگی را از موهایتان پاک می‌کند. درمان شوره سر و کمک به رشد مو نیز از دیگر خواص این میوه هستند. شما چه خواص دیگری برای لیمو می‌شناسید؟ دوست دارید از لیمو به جای شامپو و ماسک استفاده کنید یا دلتان می‌خواهد شامپوهای شیمیایی تهیه کنید؟ اگر نظرتان روی شامپوای شیمیایی است، ما فروشگاه اینترنتی اردمی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این فروشگاه بهترین برندها حضور دارند و می‌توانید با اطمینان کامل از اصالت کالا و قیمت مناسب، محصولتان را تهیه کنید. نظرتان چیست؟ برایمان بنویسید.

دیدگاه‌ها 21056بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه