تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

فواید خاک رس موجود در ماسک صورت چیست؟

زمان تقریبی مطالعه: ۶ دقیقه
فواید خاک رس موجود در ماسک صورت چیست؟

حتماً در لیست ترکیبات بهترین ماسک صورت با نام خاک رس برخورد کرده‌اید. اما آیا می‌دانید خاک رس دقیقاً چیست و چه کاربردی دارد؟ آیا این خاک رس همان خاکی است که در کوزه‌گری و مجسمه‌سازی استفاده می‌شود یا خاک متفاوتی است؟ ما در این مقاله قصد داریم شما را با انواع خاک رس و مزایای استفاده از آن آشنا کنیم؛ پس همراه ما باشید با توضیح فواید خاک رس در ماسک صورت.

انواع خاک رس کدامند؟

انواع خاک رس کدامند؟

قبل از اینکه بخواهیم از فواید خاک رس در بهترین ماسک صورت برایتان بگوییم، اجازه دهید شما را با انواع خاک رس آشنا کنیم. همان طور که می‌دانید خاک رس انواع مختلفی دارد که با رنگ‌های مختلف در بازار وجود دارند. این خاک‌ها خواص مشابه همدیگر دارند. البته برخی از فواید مختص رنگ خاصی از خاک رس است. در ادامه انواع خاک رس را به شما معرفی می‌کنیم.

  • فواید خاک رس سفید

خاک رسی که به رنگ سفید در بازار دیده می‌شود، قدرت جذب کمی دارد. البته این خاک برای لایه برداری خیلی مناسب است؛ بنابراین در اسکراب‌ها و ماسک‌های صورت لایه بردار از آن استفاده می‌شود. این رنگ خاک رس را به‌عنوان بهترین لایه بردار پوست می‌شناسند. شما هم اگر به یک لایه‌برداری اساسی برای پوستتان نیاز دارید، سراغ این رنگ از خاک رس بروید.

  • فواید خاک رس زرد

اگر به دلیل ضعف گردش خون در پوست، پوستان به سمت تیرگی رفته است، از خاک رس با رنگ زرد استفاده کنید. یکی از فواید خاک رس با رنگ زرد این است که به گردش خون سرعت می‌بخشد. با این کار اکسیژن‌رسانی پوست بیشتر شده و پوست روشن می‌شود. از این خاک می‌توانید برای رفع تیرگی‌های موضعی پوست مثل زانو یا آرنج هم استفاده کنید. لازم است تذکر دهیم که برای رفع تیرگی بیکینی و زیر بغل احتیاط بیشتری کنید. غدد لنفاوی موجود در این دو ناحیه با کوچک‌ترین ماده شیمیایی تحریک شده و ممکن است عملکرد هورمون‌های شما را مختل کند. برای رفع تیرگی این دو ناحیه، از متخصص مشورت بگیرید.

  • فواید خاک رس قرمز

خاک رس قرمز با به‌دست‌آوردن مقدار زیادی اکسید آهن در نزدیکی رسوبات، بهترین ماده برای نرم کردن پوست به حساب می‌آید. اگر به دلیل کارکردن در محیط سخت یا هر دلیل دیگری پوستتان ضخیم و خشن شده است، می‌توانید از فواید خاک رس قرمز کمک بگیرید.

  • فواید خاک رس صورتی

اگر دو رنگ سفید و قرمز را با هم ترکیب کنید، به رنگ صورتی می‌رسید. با این توضیح خاک رس صورتی، فواید خاک رس قرمز و سفید را هم‌زمان با هم دارد. این یعنی که این خاک هم می‌تواند لایه‌بردار خوبی باشد و هم می‌تواند چربی اضافی پوست را جذب کند. در واقع حفظ تعادل در این دو خاصیت باعث شده که خاک رس صورتی نزدیک‌‌ترین PH به پوست را داشته باشد.

  • فواید خاک رس سبز

جاذب‌ترین نوع خاک رس موجود در طبیعت، خاک رس سبز است. به همین دلیل هم از این خاک رس در محصولات ضد آکنه استفاده می‌شود. این نوع خاک رس فواید بی‌شماری دارد که مهم‌ترین آن‌ها جذب چربی اضافی پوست‌های چرب است. مواد معدنی این نوع خاک رس وارد منافذ شده و آن را به‌صورت عمقی پاکسازی می‌کند. به این ترتیب پوست صورت کمتر دچار جوش می‌شود.

  • فواید خاک رس کائولین

تا اینجا انواع مختلفی از خاک رس برای ماسک صورت را به شما معرفی کردیم. در ادامه به معرفی معروف‌ترین خاک رس، یعنی خاک رس کائولین می‌پردازیم. این خاک رس فواید بی‌شماری برای پوست شما دارد.

خاک رس کائولین چیست؟

خاک رس کائولین چیست؟

اجازه دهید ابتدا خاک رس کائولین را به شما معرفی کنیم و سپس سراغ فواید آن برویم. خاک رس کائولن، همچنین به‌عنوان خاک رس سفید یا خاک رس چین شناخته می‌شود. این خاک از ماده معدنی کائولینیت تشکیل شده است. این ماده معدنی در ابتدا در چین و روی تپه کائولینگ استخراج می‌شد. به همین دلیل هم هست که به این نام شناخته می‌شود. ذرات کائولن بسیار کوچک هستند (از حدود 0.1 میکرومتر تا 10 میکرومتر متغیر هستند) و در صورت یافت‌شدن در طبیعت، غالباً حاوی مواد معدنی دیگری مانند مس و کوارتز هم هستند. از این ماده در تولید ظروف چینی، کاغذ، پلاستیک و رنگ استفاده می‌شود؛ اما ما اینجا هستیم تا درباره فواید خاک رس در بهترین ماسک صورت صحبت کنیم.

فواید خاک رس در ماسک صورت چیست؟

فواید خاک رس در ماسک صورت چیست؟

  • چربی اضافی را جذب می‌کند

طبق مطالعات، مواد معدنی خاک رس، قدرت جذب خوبی دارند. به همین دلیل خاک رس قادر به جذب روغن و سبوم اضافی است، البته نه به اندازه‌ای که چربی طبیعی پوست شما را کاملاً تخلیه کند.

  • منافذ باز پوست را درمان می‌کند

یکی از دلایل باز بودن منافذ، مسدود شدن آن با آلودگی یا چربی است. خاک رس از ذرات ریزی تشکیل شده است که قادر به چسبیدن به پوست مرده، چربی و کثیفی و حل‌کردن آن‌هاست. به این ترتیب منافذ تخلیه شده و باعث پاک شدن آن می‌شود. وقتی منافذ پاکسازی شوند، سایزشان نیز کوچک می‌شود.

Special Price ‎158,400 تومان

Regular Price: ‎198,000 تومان

٪20
  • خاک رس ضد التهاب است

یکی دیگر از فواید خاک رس این است که ضد التهاب است. روزاسه، اگزما، بثورات و سایر عارضه‌های التهابی ممکن است دردناک و تحریک‌کننده باشند. خاک رس کائولن در محیط‌های پزشکی برای تسکین التهابات دهان و دستگاه گوارش استفاده شده و آزمون خود را خوب پس داده است، می‌تواند التهابات پوست را نیز تسکین دهد. همچنین می‌تواند به تسکین گزش حشرات کمک کند؛ بنابراین اگر برای پیک‌نیک از منزل خارج می‌شوید، مقداری ماسک خاک رس همراه خود داشته باشید.

Special Price ‎158,400 تومان

Regular Price: ‎198,000 تومان

٪20
  • به‌آرامی لایه برداری می‌کند

یکی از فواید خاک رس کائولین این است که بافت ریزی دارد و پوست را به‌آرامی لایه برداری می‌کند. این خاصیت برای افرادی که پوست حساس دارند، یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود.

Special Price ‎158,400 تومان

Regular Price: ‎198,000 تومان

٪20
  • به درمان آکنه کمک می‌کند

مسلماً وقتی یک ماسک صورت بتواند به‌خوبی پوست را لایه‌برداری مرده، منافذش را پاکسازی کند و میزان چربی آن را به تعادل برساند، بهترین راه برای درمان جوش محسوب می‌شود. این ویژگی یکی دیگر از فواید خاک رس کائولین است.

Special Price ‎158,400 تومان

Regular Price: ‎198,000 تومان

٪20
  • دارای PH نسبتاً خنثی است

سطح PH  خاک رس کائولن در حدود 5.5 و pH پوست انسان در حدود 5.75 است. حفظ تعادل pH  برای سالم نگه داشتن سد محافظتی پوست بسیار مهم است. استفاده از محصولاتی با PH بسیار کمتر یا بیشتر از سطح پوست باعث ایجاد اختلال در سد پوستی می‌شود. این موضوع به خشکی و تحریک پوست می‌انجامد. از آنجایی که خاک رس کائولن دارای PH کاملاً مشابه پوست است، با پوست سازگاری بیشتری داشته و آسیبی به آن وارد نمی‌کند.

Special Price ‎158,400 تومان

Regular Price: ‎198,000 تومان

٪20

 استفاده از ماسک خاک رس کائولن چند بار در هفته مجاز است؟

استفاده از ماسک خاک رس کائولن چند بار در هفته مجاز است

برای بهره‌مندشدن از فواید خاک رس کائولین، بهتر است از بهترین ماسک صورت حاوی این خاک، برای حدود 5 تا 10 دقیقه و یک یا دو بار در هفته استفاده کنید. اگر پوستی خشک یا حساس دارید، بهتر است هفته‌ای یک یا دو بار بیشتر از آن استفاده نکنید.

اگر هم پوست بسیار چرب دارید، می‌توانید میزان استفاده را به ۳ بار در هفته افزایش دهید. همچنین بهتر است قبل از استفاده از ماسک، صورت خود را بخور دهید تا منافذش باز شود. به این ترتیب مواد معدنی موجود در خاک رس، به‌طور عمقی وارد منافذ پوست صورت شده و آن را پاکسازی می‌کند.

سخن پایانی

سخن پایانی

در این مقاله با فواید خاک رس در بهترین ماسک صورت آشنا شدید. برای تهیه این نوع ماسک‌ها می‌توانید به فروشگاه اینترنتی اردمی مراجعه کنید. فروشگاه اردمی، مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی است و کیفیت و اصالت کالای خود را تضمین می‌کند. کافی است محصول مدنظرتان را سفارش دهید تا به آدرستان ارسال شود. نظر شما درباره ماسک خاک رس چیست؟ از آن استفاده کرده‌اید؟ اگر جوابتان مثبت است، از تجربیاتتان برای ما در بخش نظرات بنویسید.

منبع: Cleure دیدگاه‌ها 4636بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه