تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

خواص کلم بروکلی برای پوست چیست؟

زمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه
خواص کلم بروکلی برای پوست چیست؟

در خوشمزگی کلم بروکلی شکی نیست. جالب است بدانید بروکلی در کنار طعم خوشی که دارد، فایده‌های بی‌شماری برای سلامت انسان به ارمغان می‌آورد. بسیاری از خواص کلم بلوکی برای پوست است. فایده‌های کلم بروکلی برای پوست به اندازه‌ای است که بسیاری از کارشناسان سلامت و تغذیه آن را اکسیر جوانی پوست می‌دانند. بروکلی جلوی پیری زودهنگام پوست را می‌گیرد و جلوه‌ای شاداب به آن می‌دهد. کلم بروکلی خاصیت التیام‌بخشی چشمگیری دارد. به همین دلیل از آن برای التیام عارضه‌های ملتهب پوست نیز کمک می‌گیرند. جالب است بدانید کلم بروکلی دارای ماده‌ای با نام سوُلفُرافِن (Solforapane) است. این ماده آسیبی که پرتوهای زیان‌بخش خورشید به پوست وارد کرده را التیام می‌بخشد. از آنجایی که به‌راحتی نمی‌توان از خواص کلم بروکلی برای پوست گذشت، در ادامه به این فایده‌های سودمند اشاره می‌کنیم.

خواص کلم بروکلی برای کاهش آثار پیری پوست

خواص کلم بروکلی برای کاهش آثار پیری پوست

همان‌گونه که بهتر از ما می‌دانید، عوامل مختلفی در پیری پوست دخالت دارد. قرارگرفتن در برابر نور خورشید، کمبود رطوبت در پوست، رژیم غذایی نامناسب و سبک اشتباه زندگی از مهم‌ترین دلایل پیری پوست شناخته می‌شود. به عواملی که گفتیم، مصرف دخانیات را نیز باید اضافه کنید. اینجاست که خواص کلم بروکلی برای پوست به کمکتان می‌آید. کلم بروکلی ترکیباتی برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد دارد. حتماً شنیده‌اید که رایکال‌های آزاد، دشمن شما‌ره‌یک پوست هستند.

از طرف دیگر کلم بروکلی سرشار از ویتامین C و نیکوتین آمید مونونوکلئوتید (nicotinamide mononucleotide) است. این مواد خاصیت ضدپیری بسیار ارزشمندی دارند. نیکوتین آمید مونونوکلئوتید انرژی بدن را تامین می‌کند و پوست را جوان و بانشاط می‌کند. ویتامین C موجود در کلم بروکلی نیز تولید بیشتر کلاژن در پوست را به دنبال دارد. به لطف این مواد، مصرف کلم بروکلی قوام پوست را افزایش می‌دهد و خاصیت کشسانی آن را تقویت می‌کند. ناگفته پیداست چنین پوستی رنگ پیری را نخواهد دید.

کلم بروکلی برای درخشان‌تر کردن پوست

کلم بروکلی برای درخشان‌تر کردن پوست

حتی بهترین آرایشگرها نمی‌توانند بی‌طراوتی پوست را با جادوی آرایش پوشش دهند. حتماً می‌دانید کمبود رطوبت در پوست یکی از مهم‌ترین دلیل‌های بی‌‌طراوتی آن است. اگر به دنبال آبرسانی طبیعی برای شادابی پوست خود می‌گردید، کلم بروکلی را در نظر داشته باشید. بروکلی از ماده‌ای با نام گلوکورافانین (glucoraphanin)، درست شده است. این ماده به التیام سلول‌های آسیب‌دیده پوست کمک می‌کند و این سلول‌ها را جوان و شاداب نگه می‌دارد. اگر به فکر جوانی و شادابی پوست خود هستید، کلم بروکلی را به رژیم غذایی هفتگی اضافه کنید.

خواص کلم بروکلی برای جلوگیری از التهاب‌های پوستی

خواص کلم بروکلی برای جلوگیری از التهاب‌های پوستی

پوست‌های حساس بیشتر در معرض التهاب‌ قرار دارند. این پوست‌ها به دنبال استفاده از محصول آرایشی جدید، یا حضور طولانی در زیر پرتوهای خورشید، ملتهب می‌شوند. پوست ملتهب‌شده به‌سرعت رنگی قرمز پیدا می‌کند و آسیب می‌بیند. به عارضه‌هایی که گفتیم، حساسیت‌ و عفونت پوستی را هم اضافه کنید.

خوشبختانه کلم بروکلی نوشداروی تمامی این عارضه‌هاست. بروکلی خاصیت ضدالتهابی دارد. از طرف دیگر بروکلی سرشار از اسید‌های چرب امگا ۳ است. این مواد جلوی حساسیت‌های پوستی را می‌گیرد و التهاب‌ها را التیام می‌بخشد.

کلم بروکلی برای جلوگیری از آسیب‌های محیطی

کلم بروکلی برای جلوگیری از آسیب‌های محیطی

هرچقدر هم که مواظب پوست خود باشید، باز هم نمی‌توانید آن را از معرض پرتوهای مضر خورشید در امان نگه دارید. آلودگی، گرد‌و‌غبار و باکتری‌ها نیز در طول روز راه خود را به پوست پیدا می‌کنند. این آلودگی‌ها روی سطح پوست قرار می‌گیرند و منافذ آن را می‌بندند. بسته‌شدن منافذ پوست همانا و پیداشدن سروکله جوش‌های مزاحم همانا!

در این زمینه نیز کلم بروکلی به کمک می‌آید. یکی از مهم ترین خواص کلم بروکلی برای پوست، خاصیت تصفیه‌ خون آن است. مصرف این سبزی خوشمزه خون را تصفیه می‌کند و دستگاه ایمنی بدن را تقویت می‌کند. به لطف این شرایط، کلم بروکلی نقش محافظی میان پوست شما و آسیب‌های محیطی ایفا می‌کند. جالب است بدانید فایده های کلم بروکلی فقط به نکته‌‌هایی که اشاره کردیم خلاصه نمی‌شود. یکی از مهم‌ترین خواص کلم بروکلی برای پوست، جلوگیری سرطان است. نور خورشید یکی از دلایل اصلی سرطان پوست به حساب می‌آید. بروکلی آثار مخرب نور خورشید به پوست را کاهش می‌‌دهد و احتمال ابتلا به سرطان پوست را از بین می‌برد.

سخن پایانی

خواص کلم بروکلی برای پوست به اندازه‌ای چشمگیر است که باید حتماً این سبزی پرفایده را به برنامه غذایی خود اضافه کنید. به شما قول می‌دهیم با خوردن منظم کلم بروکلی، پوست شما هرگز روی پیری و بی‌طراوتی را نبیند. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم تجربه‌های سودمندی از سبزیجات سودمند برای پوست دارید، خواهشمندیم این تجربه‌ها را در قسمت نظرات با ما و دیگر مخاطبان مجله آموزشی اردمی به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها 6753بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه