تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

با خواص جوش شیرین برای پوست خود آشنا شوید

زمان تقریبی مطالعه: ۷ دقیقه
با خواص جوش شیرین برای پوست خود آشنا شوید

در اکثر جوامع، مردم به دو گروه طرفدار استفاده از مواد شیمیایی و منتقدان استفاده از این مواد تقسیم می‌شوند. باید توجه کرد که این دو رویکرد در بیشتر مواقع شکلی افراطی به خود می‌گیرد؛ پس مراقب باشید افراط چشم منطقتان را کور نکند. یکی از مواد شیمیایی که سر مفید یا مضربودن آن بحث است بی‌کربنات سدیم یا همان جوش شیرین است. فواید جوش شیرین برای پوست برای بیشتر افراد ناشناخته است؛ اما باید بدانید که همه چشمه‌های آب گرم که دوستداران سلامت و زیبایی برای بهبود یا پیشگیری از بیماری از آب آن‌ها استفاده می‌کنند، در ترکیب خود درصدی از جوش شیرین دارند. این نکته ادعای ما برای مفید‌بودن این ماده شیمیایی را اثبات می‌کند. این ماده به‌عنوان یک لایه بردار و سفید کننده به پوست کمک می‌کند. بهتر است افرادی که مشکل پوستی دارند با مشورت پزشک خود از جوش شیرین استفاده کنند. برای آشنایی با خواص جوش شیرین برای پوست همراه ما باشید.

معجزه جوش شیرین در رفع آکنه

معجزه جوش شیرین در رفع آکنه

از مهم‌ترین خواص جوش شیرین برای پوست می‌توان به ضد التهاب، ضد باکتری و لایه بردار بودن آن اشاره کرد. این خواص باعث می‌شوند آکنه‌ها فروکش کنند و جرئت عود مجدد نداشته باشند؛ در نتیجه این خواص تعداد آکنه‌ها کم شده و آکنه‌های بروز کرده التهاب و قرمزی کمتری خواهند داشت. برای بهره بردن از خواص این ماده می‌توانید از ماسک جوش شیرین بهره ببرید. برای تهیه ماسک دو قاشق چایخوری جوش شیرین را با مقداری آب گرم مخلوط کنید تا شکل خمیری به خود بگیرد. این خمیر را به قسمت‌های آسیب دیده بزنید و پس از یک ربع با آب گرم بشویید. با استفاده منظم از این ماسک به معجزه جوش شیرین ایمان می‌آورید. تمامی این خواص در بهترین کرم ضد جوش نیز وجود دارد

استفاده از جوش شیرین به‌عنوان تونر

پوستی درخشان با کمک شربت جوش شیرین

تونر محصولی مهم در سبد مراقبت از پوست افراد است. تونر روزنه‌های بسته شده پوست را باز می‌کند تا خدایی نکرده پوست شما دچار آکنه یا آسیب نشود. کوچک‌کردن منافذ پوست و پاکسازی منافذ مسدود شده از فواید مهم و حیاتی جوش شیرین برای سلامت و زیبایی پوست شماست. البته استفاده از این خاصیت جوش شیرین قانون و قاعده خاص خود را دارد. برای اینکه شما بتوانید از خاصیت تونری جوش شیرین استفاده کنید باید یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را در یک بطری آب حل کرده و به شکل مرتب استفاده کنید. برای اثر بخشی بیشتر این محلول قبل از مصرف آن را در یخچال قرار دهید.

پوستی درخشان با کمک شربت جوش شیرین

خواص جوش شیرین برای سم زدایی پوست

پرتقال، لیمو و مانند آن‌ها در ترکیب با جوش شیرین عالی عمل می‌کنند. نتیجه همنشینی این دو ماده با جوش شیرین درخشش و محوشدن جای آکنه و جوش‌ها از پوست لطیف شماست. برای داشتن یک شربت سفید کننده، جوش شیرین را با آب لیمو مخلوط کنید و به صورت خود بزنید. بعد از گذشت چند روز از این روتین شما اثرات چشمگیر آن را مشاهده می‌کنید. این محلول سطح کلاژن پوست شما را افزایش می‌دهد و اثرات آسیب‌های وارد شده به پوست شما آرام آرام محو می‌شود. به این ترتیب جوانسازی پوست نیز به خواص جوش شیرین برای پوست اضافه می‌شود.

درمان پوست چرب با ماسک جوش شیرین

درمان پوست چرب با ماسک جوش شیرین

داشتن پوست چرب علل متعددی دارد. فعالیت زیاد غدد چربی یا برهم‌ریختن تعادل هورمون‌ها ممکن است علت مشکل شما باشد. جوش شیرین بدون توجه به علت مشکل به کمک شما می‌شتابد. فکر می‌کنید این کمک چیست؟ درست است تهیه یک ماسک عالی با پایه جوش شیرین برای خلاصی از شر پوست چرب. برای تهیه این ماسک جوش شیرین را با آب سیب زمینی مخلوط کنید و روی پوست خود بگذارید. با توجه به خاصیت قلیایی جوش شیرین که باعث خشکی پوست می‌شود، بعد از تمیزکردن پوست حتماً از مرطوب کننده استفاده کنید. فایده دیگر ماسک جوش شیرین برای پوست این است که جای جوش و لکه‌های تیره پوست را کمرنگ و محو می‌کند.

وداع با سلول های مرده پوست

وداع با سلول های مرده پوست از خواص جوش شیرین

لایه برداری شاید مهم‌ترین فایده از خواص جوش شیرین برای پوست باشد. انباشته‌شدن سلول‌های مرده روی پوست به ضرر زیبایی و سلامت شما تمام می‌شود. این سلول‌های مرده به پوست شما ظاهری کدر و مات می‌دهد و باعث می‌شود شما به پوست خود احساس خوبی نداشته باشید. در اینجاست که جوش شیرین مانند یک قهرمان وارد میدان می‌شود. برای اینکه این قهرمان کار خود را کامل انجام دهد کافی است دست او را دست عسل قرار دهید. ماسک عسل و جوش شیرین به حذف سلول‌های مرده و درنتیجه درخشانی و رطوبت مناسب پوست کمک می‌کند. نتیجه استفاده از این ماسک داشتن پوستی نرم، لطیف و براق است؛ پس حتماً استفاده از آن را در برنامه مراقبتی و زیبایی خود قرار دهید.

مبارزه و دفاع از پوست در برابر عفونت‌

مبارزه و دفاع از پوست در برابر عفونت‌ با کمک جوش شیرین

ذکر کردیم که از جمله خواص جوش شیرین برای پوست، ضد باکتریایی بودن آن است که از پوست شما در برابر آکنه و جوش‌های مزاحم محافظت می‌کند. این خاصیت به بیرون انداختن مهمانی نامبارک به نام عفونت هم کمک می‌کند. جلوگیری و رفع عفونت‌ها و بثورات پوستی از هنرهای مهم جوش شیرین است. برای استفاده از این خاصیت مهم و حیاتی جوش شیرین، باید یک ماسک مناسب تهیه کنید. خواص ترکیب خمیری شکل جوش شیرین و روغن نارگیل به این شکل است خاصیت قلیایی، ضد قارچ و متعادل کننده PH پوست. نتیجه استفاده از این محلول ایمن‌شدن پوست در برابر مهاجمان و در نهایت درمان عفونت‌های پوست است.

حذف موهای زائد بدون درد با جوش شیرین

حذف موهای زائد بدون درد با جوش شیرین

احتمالاً شیرین‌ترین خواص جوش شیرین برای پوست این گزینه است. خلاصی از شر موهای صورت در بیشتر افراد با درد همراه است. این درد هر چند روز یک بار به سراغ ما می‌آید. با کمک جوش شیرین می‌توانیم این درد را تا حد زیادی کاهش دهیم. جوش شیرین با خاصیت قلیایی خود به ضعیف‌کردن فولیکول مو می‌پردازد؛ پس موها مقاومت کمتری در کنده‌شدن به خرج می‌دهند و مقاومت کمتر یعنی درد کمتر. با ترکیب‌ جوش شیرین، زرد چوبه و آب به شکل مساوی می‌توانید ماسکی با این خاصیت مهم داشته باشید. لایه نازکی از این محلول از عفونی‌شدن فولیکول‌ها جلوگیری می‌کند چراکه فولیکول‌های تحریک شده مستعد عفونت هستند.

مبارزه با بوی بد بدن با کمک جوش شیرین

مبارزه با بوی بد بدن با کمک جوش شیرین

افرادی که زیاد عرق می‌کنند از زود بوگرفتن بدن و بوی بد بدنشان ناراضی و شاکی هستند؛ اگر از این دسته افراد در نزدیک خود دارید یا خودتان یکی از آن‌ها هستید، حتماً از خواص جوش شیرین برای پوست نهایت استفاده را بکنید. ما به شما قول می‌دهیم عاشق محلول پیشنهادی ما می‌شوید. قبل از استحمام از محلولی که در قسمت درخشانی پوست معرفی کردیم استفاده کنید. محلول جوش شیرین و آب لیمو را قبل از حمام به بدن خود بزنید تا محلول با کشتن باکتری‌های پوست،‌ تنظیم PH پوست و جذب رطوبت اضافه پوست به کنترل تعریق بدنتان کمک کند. تصور داشتن بدنی با بوی ماندگار لیمو بسیار لذت‌بخش است.

پدیکور عالی از خواص جوش شیرین

پدیکور عالی از خواص جوش شیرین

دو خاصیتی که در قسمت بالا ذکر کردیم را می‌توانید برای اسکراب پاهای خود هم استفاده کنید تا پاهایی نرم و خوش‌بو داشته باشید. داشتن پاشنه‌های ترک خورده تمام زحمات شما برای پاهای زیبا را دود می‌کند. برای پدیکور پاها در منزل ۳ قاشق غذاخوری جوش شیرین را به ۳ لیتر آب اضافه کنید. بعد از خیس‌خوردن پوست با استفاده از سوهان یا سنگ پا، لایه‌های اضافه را حذف کنید. پس از اتمام کارتان متوجه نرم‌شدن و بوی خوش‌ پاهای خود می‌شوید. این نکته را فراموش نکنید که بعد از تمام‌شدن پدیکور از مرطوب کننده استفاده کنید.

لایه برداری از لب با استفاده از جوش شیرین

لایه برداری از لب با استفاده از جوش شیرین

داشتن لب‌های پوسته پوسته با رنگی تیره بسیار اعصاب خورد کن است. هر چقدر هم که رژ لب شما گران قیمت و زیبا باشد فایده ندارد چون پوسته‌های لب اجازه خودنمایی را به رژ نمی‌دهند. برای داشتن لب‌های صورتی و نرم شما به یک بالم لب قوی نیاز دارید؛ بالم لبی که از پس این پوسته‌های عذاب آور بربیاید. برای داشتن چنین بالمی کافی است خمیری غلیظ و خامه‌ای شکل از جوش شیرین تهیه کنید و آن را روی لب‌های خود بگذارید. به‌آرامی و به مدت 2 دقیقه این خمیر را روی لب‌های خود ماساژ دهید تا وارد پوست شما شود. بعد از اثر بخشی بالم، لب‌های خود را با آب گرم بشویید.

سخن پایانی

امیدواریم مطالبی که از خواص جوش شیرین برای پوست آوردیم، مفید بوده باشد. شما چه فایده دیگری برای جوش شیرین می‌شناسید؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید. در پایان پیشنهاد می‌کنیم برای مراقبت از پوست خود، بهترین محصولات آرایشی و بهداشتی را از فروشگاه اینترنتی اردمی تهیه کنید.

دیدگاه‌ها 1590بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه