تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

با خواص روغن اسطوخودوس برای پوست بیشتر آشنا شویم

با خواص روغن اسطوخودوس برای پوست بیشتر آشنا شویم

روغن اسطوخودوس در کنار رایحه‌ای خوش، خواص سودمندی هم برای پوست دارد. به همین دلیل فراوانی را سراغ داریم که روغن اسطوخودوس را مرهم عارضه‌های پوست می‌دانند. ترکیب این روغن خوش‌رنگ‌و‌بو با عصاره نعنا و رزماری، حسا‌س‌ترین پوست‌ها را هم التیام می‌بخشد. روغن اسطوخودوس علاج سردرد است و اضطراب را کاهش می‌‌دهد. برای درمان جوش و آفتاب‌سوختگی هم می‌توانید از این روغن کمک بگیرید. به زبان‌ ساده می‌توان روغن اسطوخودوس را نوشداروی پوست دانست. با این حساب در ادامه با هم نگاهی به خواص روغن اسطوخودوس برای پوست می‌اندازیم تا ببینیم این روغن شفابخش، کدام‌ عارضه‌های پوستی را درمان می‌کند.

خواص روغن اسطوخودوس برای درمان جوش

خواص روغن اسطوخودوس برای درمان جوش

انصافاً باید اعتراف کرد خلاص‌شدن از جوش کار چندان راحتی نیست؛ اما بد به دل خود راه ندهید. یکی از خواص روغن اسطوخودوس برای پوست، درمان پوست‌های مستعد به جوش‌ است. روغن اسطوخودوس خاصیت ضدالتهابی دارد و جلوی گسترش باکتری‌های جوش‌زا و التهابی را می‌گیرد. پیشنهاد می‌‌کنیم اگر پوستی مستعد به جوش دارید، تکه‌ای پنبه را به روغن اسطوخودوس آغشته کنید. سپس با حالت ضربه‌ای، پنبه آغشته به روغن اسطوخودوس را روی قسمت‌های مستعد به جوش بمالید. این کار را روزانه انجام دهید تا پوست‌ نازنین‌ شما هرگز روی جوش را نبیند.

خواص روغن اسطوخودوس برای درمان آفتاب سوختگی

خواص روغن اسطوخودوس برای درمان آفتاب سوختگی

به شما حق می‌دهیم اگر نگران آفتاب سوختگی باشید. این عارضه اگر به‌‌خوبی درمان نشود، پوست را ملتهب می‌کند و سوزش آن آرام و قرار فرد را از بین می‌برد. اینجاست که یک‌بار دیگر می‌توانید از خواص روغن اسطوخودوس برای پوست بهره ببرید که درمان آفتاب سوختگی است. این روغن درد ناشی از آفتاب سوختگی را التیام می‌بخشد. برای درمان آفتاب‌سوختگی، ابتدا حدود ۱۰ دقیقه پوست را زیر آب جاری قرار دهید. سپس چند قطره روغن اسطوخودوس روی سوختگی بریزید. انجام این فرایند آفتاب سوختگی را التیام می‌بخشد و درمان آن را سریع‌تر می‌کند.

استفاده از روغن اسطوخودوس به جای تونر

استفاده از روغن اسطوخودوس به جای تونر

جالب است بدانید آرایشگرهای حرفه‌ای را سراغ داریم که به جای تونرهای تجاری، از روغن اسطوخودوس کمک می‌گیرند. جالب است بدانید که ساخت این تونر در خانه هم امکان‌پذیر است. برای ساختن تونر با اسطوخودوس، حدود ۱۰۰ میلی‌لیتر آب را در کاسه‌ای بجوشانید. سپس مقداری روغن اسطوخودوس به آن اضافه کنید. در این مرحله روی کاسه را با درپوشی بپوشانید و اجازه دهید اسطوخودوس چندین ساعت دم بکشد. محلول به‌دست‌آمده را داخل بطری افشانه بریزید و در یخچال قرار دهید. در نهایت پس از اینکه صبح صورت خود را شستید، مقداری از این تونر دست‌ساز را روی تکه‌ای پنبه اسپری کنید. این پنبه را روی صورت بمالید تا جریان خون گردش بهتری پیدا کند و پوست شما از همیشه باطراوت‌تر شود.

خواص روغن اسطوخودوس برای کاهش چین چروک صورت

کاهش چین چروک صورت

حتماً بهتر از ما می‌دانید که رادیکال‌های آزاد مقصر اصلی چین‌و‌چروک‌های صورت به حساب می‌آید. از طرف دیگر مطمئن هستیم شنیده‌اید که آنتی‌اکسیدان‌ها، محافظی شایسته در برابر رادیکال‌های آزاد شناخته می‌شوند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم برای افزایش مقاومت پوست صورت در مقابل رادیکال‌های آزاد، از روغن اسطوخودوس کمک بگیرید. برای این کار چند قطره روغن اسطوخودوس را با روغن نارگیل ترکیب کنید. محلول به‌دست‌آمده را به‌عنوان مرطوب کننده روزی ۲ بار به پوست صورت بمالید تا هرگز روی چین‌و‌چروک‌ را نبینید.

Special Price ‎85,400 تومان

Regular Price: ‎122,000 تومان

٪30

خواص روغن اسطوخودوس برای درمان لکه های تیره

درمان لکه های تیره

روغن اسطوخودوس تأثیرچشمگیری در کاهش هرگونه تغییر رنگ پوست دارد. به لطف این روغن می‌توانید انواع تغییرات رنگ پوست و لکه‌های سیاه را کمرنگ‌تر کنید. حتی برای کاهش قرمزی پوست نیز می‌توانید از روغن اسطوخودوس کمک بگیرید. احتمالاً برای همین خاصیت نیز هست که از این روغن در بهترین کرم ضد لک هم استفاده می‌شود.

خواص روغن اسطوخودوس برای درمان اگزما

خواص روغن اسطوخودوس برای درمان اگزما

اگزما عارضه‌ای رایج و پردردسر است که پوست را خشک و لایه‌لایه می‌کند. این عارضه را بیشتر در دست‌ها، پاها و صورت شاهد هستیم. اگر فکری به حال درمان اگزما نکنید، پوست بیش‌از‌حد خشک، قرمز و ملتهب می‌شود. خوشبختانه برای درمان اگزما هم می‌‌توانید از روغن اسطوخودوس کمک بگیرید. این روغن گیاهی، قرمزی پوست را کاهش می‌دهد و پس از مدتی آثار اگزما را از بین می‌برد. برای درمان اگزما چند قطره روغن اسطوخودوس را با ۲ یا ۳ قاشق آب رقیق کنید و روزی ۲ بار روی قسمت‌های اگزما‌زده پوست بمالید.

Special Price ‎30,400 تومان

Regular Price: ‎43,500 تومان

٪30

خواص روغن اسطوخودوس برای سم زدایی پوست

خواص روغن اسطوخودوس برای سم زدایی پوست

کارشناسان پوست و زیبایی تأکید خاصی به سم زدایی پوست دارند. برای این هدف نیز روغن اسطوخودوس به کمک شما می‌آید. این روغن ترکیبات آنتی‌اکسیدان و ضدباکتری دارد. به لطف این ترکیبات، جوش‌های جوش‌زا از بین می‌رود. از طرف دیگر جلوی ایجاد جوش‌های جدید نیز گرفته می‌شود. برای سم زدای پوست صورت باید ۲ تا ۳ قطره روغن اسطوخودوس را در بخور آب‌‌گرم بریزید و صورت خود را جلوی این بخور قرار دهید. بخور روغن اسطوخودوس منافذ بسته پوست را باز می‌کند و آلودگی‌ها را از بین می‌برد تا پوست حالتی شاداب و درخشان پیدا کند.

Special Price ‎70,800 تومان

Regular Price: ‎101,200 تومان

٪30

عوارض روغن اسطوخودوس و نکات استفاده از آن

عوارض روغن اسطوخودوس و نکات استفاده از آن

از فایده‌های روغن اسطوخودوس گفتیم؛ اما لازم است بدانید این روغن ضررهایی هم برای پوست دارد. در ادامه مهم‌ترین نکات استفاده از این روغن خوشبو را برایتان می‌آوریمک

  • هرگز روغن اسطوخودوس را مستقیماً روی پوست نمالید. در غیر این صورت پوست ملتهب می‌شود.
  • این روغن را باید با دیگر روغن‌های گیاهی مانند نارگیل،‌ زیتون، جوجوبا و بادام ترکیب کنید.
  • برای جلوگیری از تماس مستقیم روغن اسطوخودوس، این روغن را به جای انگشت، با تکه‌ای پنبه به پوست بمالید. این روش جلوی انتقال باکتری‌های جوش‌زا و گرفتگی‌ منافذ پوستی را هم می‌گیرد.
  • به این نکته هم اشاره کنیم که روغن اسطوخودوس رایحه‌ای دلنشین دارد؛ اما اگر به رایحه‌های گیاهی حساس هستید، این رایحه ممکن است برای شما سردرد و حال‌ تهوع به دنبال داشته باشد.
  • بهتر است قبل از استفاده روغن اسطوخودوس، مقدار کمی از آن را روی قسمتی از پوست خود امتحان کنید. پس از گذشت ۴۸ ساعت، اگر مشکلی با این روغن نداشتید، با خیال راحت برای شادابی و التیام پوست از آن کمک بگیرید.

سخن پایانی درباره اسطوخودوس

سخن پایانی درباره اسطوخودوس

در بین صحبت‌هایمان و در خلال یادآوری خواص روغن اسطوخودوس برای پوست، از خاصیت سفیدکنندگی آن برای پوست و از بین بردن لکه های تیره گفتیم. اگر شما به این روغن حساسیت دارید، می‌توانید سراغ بهترین کرم ضد لک یا سایر محصولات حاوی این روغن را از فروشگاه اینترنتی اردمی بگیرید. در این فرشوگاه بهترین محصولات با ضمانت اصالت کالا و قیمت مناسب عرضه می‌شود. شما در کنار فوایدی که گفتیم، چه مزایایی برای این روغن می‌شناسید؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید.

دیدگاه‌ها 21832بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه