تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

خواص و فواید امگا ۳ برای پوست و مو چیست؟

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
خواص و فواید امگا ۳ برای پوست و مو چیست؟

همه ما این روزها با امگا ۳ کم و بیش آشنا هستیم. اکثر ما نیز بیشترین فایده مصرف امگا ۳ را در افزایش حافظه می‌دانیم. هیچ گاه برایتان این پرسش پیش آمده است که خواص و فواید امگا ۳ برای پوست و مو چیست؟ اگر دوست دارید بیشتر بدانید، همراه ما باشید.

امگا چیست؟

اسید‌های چرب امگا ۳ و امگا ۶

قبل از اینکه بخواهیم به بررسی خواص و فواید امگا ۳ بپردازیم، لازم است بدانیم این ماده در اصل چیست. می‌دانید که امگا نوعی چربی حلّال در خون است که برای انتقال مواد مفید به سلول ها نقش مهمی بازی برعهده دارد. این چربی غیر اشباع یکی از ارکان اصلی خون محسوب می‌شود که به شکل‌های مختلف از جمله امگا ۳ و ۶ یافت می‌شود. در ادامه خواص و فواید امگا ۳ برای پوست و  مو را بررسی می‌کنیم.

خواص و فواید امگا ۳ برای پوست و مو

  • محافظت در برابر آفتاب

محافظت در برابر نور خورشید از فواید امگا ۳

معروف است که امگا 3 از پوست در برابر اشعه مضر فرابنفش خورشید محافظت می‌کند. همچنین به‌عنوان سدی در برابر رادیکال‌های آزاد که به پوست آسیب می‌رسانند عمل می‌کند. این امر در مطالعات مختلف ثابت شده است. به‌طور کلی، مصرف امگا 3 برای پوست و مو مفید است؛ زیرا محافظت کافی در برابر آفتاب را ایجاد می‌کند، مقاومت شما را در برابر آفتاب سوختگی و سایر خطرات ناشی از قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه ماوراء بنفش افزایش می‌دهد. با این حال، تحقیقات و مطالعات بیشتری برای اثبات کارایی آن در رابطه با محافظت در برابر آفتاب نیاز است.

  • ضد جوش

خواص ضد جوش امگا

امگا 3 طبیعت ضد التهاب است و بنابراین در کاهش آکنه و تسکین پوست پس از آن بسیار کارآمد است. همچنین اثبات شده است که بر عوارض جانبی دارویی به نام ایزوترتینوئین اثر می‌گذارد که اغلب در بهترین کرم ضد جوش نیز یافت می‌شود. برای درمان آکنه شدید توصیه می‌شود؛ بنابراین امگا 3 با کاهش اثرات مضر احتمالی و افزایش کارایی آن در جلوگیری از آکنه، محصولات ضد جوش را ایمن‌تر می‌کند.

  • ضد التهاب

خواص ضد التهابی امگا ۳

شاید بدانید که یکی از فواید و خواص امگا ۳ ضد التهاب بودن آن است. این ماده نه‌تنها برای آکنه، بلکه خارش و قرمزی پوست نیز می‌تواند مفید باشد. این ویژگی امگا 3 در درمان برخی اختلالات مانند پسوریازیس و درماتیت آتوپیک شگفت انگیز است. البته دوز و شدت استفاده از آن بستگی به پوست شما و مشورت پزشک دارد. امگا 3 به‌خوبی پوست را نرم و آبرسانی می‌کند و روی محرک‌ها اثر می‌گذارد؛ بنابراین پوست را بهتر و صاف‌تر می‌کند.

  • تقویت کننده رشد مو

تقویت رشد مو با امگا ۳

معروف است که امگا 3 با رادیکال‌های آزاد مختلف و آلاینده هایی مبارزه می‌کند که باعث شکنندگی و ناسالم شدن موها می‌شوند. به این ترتیب موها را زنده کرده و آن‌ها را درخشان‌تر و قوی‌تر می‌کند. همچنین با بهبود گردش خون در پوست سر به رشد موهای جدید کمک می‌کند. DHA و EPA نیز فواید زیادی برای فولیکول‌ها دارند. نتیجه این‌ها همگی رشد موی سالم است.

  • کاهش ریزش مو

کاهش ریزش مو با امگا ۳

یکی دیگر از فواید و خواص امگا 3 برای مو این است که از ریزش آن جلوگیری می‌کند. این موضوع جدای از تقویت رشد آن‌هاست. می‌دانید که ریزش مو زمانی رخ می‌دهد که موی تازه به جای موی ریخته‌شده در نیاید. در چنین مواقعی  امگا ۳به داد شما می‌رسد. این ماده سرشار از مواد مغذی است که نه‌تنها به رشد موهای جدید کمک می‌کند، بلکه باعث می‌شود که ریزش آن تا حد بسیاری کمتر شود. در نهایت شما صاحب موهایی پر، ضخیم و زیبا خواهید بود.

  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست

کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست

برخی مطالعات همچنین ادعا می‌کنند که مصرف منظم امگا 3 برای پوست و مو، احتمال ابتلا به سرطان پوست را کاهش می‌دهد. البته این مطالعات روی حیوانات انجام شده است و منتظر نتایج آزمایش‌های انسانی است؛ اما باز هم بعید نیست که در فواید و خواص امگا ۳ بتوان کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست را گنجاند.

سایر فواید و خواص امگا ۳

سایر فواید امگا ۳

  • علاوه بر استفاده از امگا 3 برای پوست و مو، می‌توان از آن برای مقابله با اختلالات رشد و همچنین افزایش ایمنی بدن استفاده کرد.
  • امگا 3 منبع چربی هایی است که برای کودکانی که مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش‌فعالی (ADHD) هستند مفید است.
  • علاوه بر این در کاهش درد قاعدگی نیز مفید است.
  • همچنین با تأمین مواد مغذی ضروری بدن، ایمنی بدن را افزایش می‌دهد.
  • یکی دیگر از فواید امگا 3 این است که به بهبود بینایی کمک کرده و از ابتلا به دژنراسیون ماکولا جلوگیری می‌کند. این بیماری جدی می‌تواند منجر به نابینایی شود.

سؤالات متداول درباره امگا 3 برای پوست و مو

سؤالات متداول درباره امگا 3 برای پوست و مو

  • روزانه چه دوز امگا 3 مصرف کنم؟

دوز مناسب بستگی به شیوه زندگی و نوع بدن شما دارد. همچنین اگر از قبل دارو مصرف می‌کنید، توصیه می‌شود با پزشک خود مشورت کنید و هرگز خودتان شروع به مصرف دوز نکنید. درست است که امگا 3 چقدر برای پوست و مو مؤثر است؛ ولی باید در مصرف آن احتیاط کنید.

  • تفاوت روغن ماهی با امگا 3 چیست؟

امگا 3 حاوی همه انواع ALA ، EPA و DHA است و برای چشم ، قلب و مغز مفید است. از سوی دیگر، روغن ماهی منبع غنی از EPA و DHA است. این باعث می‌شود که منبع خوبی برای رشد مو باشد.

  • آیا استفاده از امگا 3 برای پوست و مو عوارض جانبی دارد؟

اگر تحت درمان خاصی هستید یا هر گونه حساسیت دارید، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید و سپس اقدامات و دوز توصیه شده را دنبال کنید. امگا 3 نباید با هیچ عامل رقیق کننده خون ترکیب شود. همچنین، نباید بیش از ۴هزار میلی گرم امگا 3 در یک روز مصرف کنید.

سخن پایانی

در این مقاله با برخی از خواص و فواید امگا ۳ برای پوست و مو آشنا شدید. این فواید را می‌توانید در محصولات حاوی امگا مثل بهترین کرم ضد جوش  یا بهترین شامپو برای ریزش مو نیز پیدا کنید. برای تهیه این محصولات می‌توانید به فروشگاه اینترنتی اردمی مراجعه کنید. شما چه خواص دیگری برای این ماده می‌شناسید؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید.

دیدگاه‌ها 2545بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه