تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

نکات قبل از لاک ژل زدن | بررسی باید و نباید های قبل از ژلیش ناخن

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
نکات قبل از لاک ژل زدن | بررسی باید و نباید های قبل از ژلیش ناخن

لاک مات و براقی معمولی که زده‌اید هرچقدر هم که جذابیت داشته باشد پس از مدتی جذابیت خود را از دست می‌دهد و باید تجدید شود. این وضعیت به مذاق افراد شاغل و پرمشغله‌ امروزی که حاضر نیستند از لاک مات یا براق ناخن‌ های خود بگذرند، خوش نمی‌آید. به همین دلیل روش‌های نیمه‌دائمی را برای لاک سراغ داریم که دوام بیشتری نسبت به لاک های معمولی دارند. یکی از این روش‌ها لاک‌ ژ‌ل است که در میان آرایشگران حرفه‌ای با نام لاک ژلیش یا ژل لاک نیز شناخته می‌شود. لاک ژل تفاوت‌های مختلفی با لاک مات یا براق معمولی دارد و نکته‌هایی را باید قبل از لاک ژل زدن در نظر داشت. به همین دلیل در ادامه نکات قبل از لاک ژل زدن را با شما در میان خواهیم گذاشت که دانستنشان خالی از لطف نیست.

لاک ژل با پرتوهای UV یا LED خشک می‌شود

لاک ژل با پرتوهای UV یا LED خشک می‌شود

حتماً در جریان هستید که لاک مات یا براق معمولی تفاوت زیادی به لحاظ فرایند لاک زدن با لاک ژل ندارد. تفاوت عمده این محصولات در آن است که در ژلیش از پرتوهای UV یا LED برای خشک کردن لاک کمک گرفته می‌شود. در این بین از آنجایی که گفته می‌شود پرتوهای UV آثار مخربی مانند چین و چروک‌، لکه های تیره و حتی سرطان پوست را به دنبال دارد، گاهی اوقات به جای این پرتوهای خطرناک از نور LED برای خشک‌کردن لاک استفاده می‌شود. به این ترتیب بهتر است قبل از لاک ژل زدن، نوع پرتو نوری که ناخن کار برای خشک کردن لاک به کار می‌گیرد را جویا شوید. با این حساب توجه به فرایند خشک کردن یکی از نکات قبل از لاک ژل زدن است.

بعضی از لاک ژل ها ترکیبات سمی دارند

به احتمال زیاد در حین خرید لاک مات یا براق معمولی متوجه کیفیت‌های مختلف این لاک ها شده‌اید. این قضیه در خصوص لاک های ژل نیز وجود دارد. در بعضی از این لاک ها شاهد حضور ترکیبات خطرناکی مانند دی بوتیل فتالات (dibutyl phthalate)، فرمالدهید (formaldehyde)، و تولوئن (Toluene) هستیم. این ترکیبات بسیار سمی و خطرناک هستند و پیشنهاد می‌کنیم لاک ژلی خریداری کنید که خبری از این ترکیبات سمی در ساخت آن نباشد. بنابراین یکی از مهم‌ترین نکات قبل از لاک ژل زدن توجه به ترکیبات لاک است.

لاک مات یا براق دوام کمتری نسبت به لاک ژل دارد

لاک مات یا براق دوام کمتری نسبت به لاک ژل دارد

برای شما گفتیم که تفاوت اصلی در لاک ژل و لاک مات و براق معمولی، فرایند خشک کردن لاک با پرتوهای UV یا LED است. این فرایند باعث می‌شود تا لاک ژل دوام بیشتری نسبت‌به لاک مات و براق داشته باشد و چیزی بین ۱۰ روز تا ۲ هفته دوام بیاورد. لاک ژل در برابر ترک مقاوم است و ماندگاری و درخشش بیشتری نسبت به لاک براق معمولی دارد.

رسیدگی به ناخن ها حرف اول را در ماندگاری لاک ژل می‌زند

یکی از نکات قبل از لاک ژل زدن رسیدگی به ناخن هاست. البته این رسیدگی فقط مربوط به قبل از کاشت نیست بلکه بعد از ژلیش این مراقبت باید بیشتر هم شود. به هر اندازه که بستر ناخن برای لاک ژل آماده‌تر باشد، به همان اندازه ژلیش ناخن دوام بیشتری خواهد داشت. در نتیجه قبل از این کار باید بستر ناخن را حسابی خشک کنید تا اثری از چربی روی ناخن باقی نماند.

احتمال سابیدگی لاک ژل وجود دارد

برای شما گفتیم که لاک ژل برخلاف لاک مات و براق معمولی ترک بر نمی‌دارد و سابیده نمی‌شود، اما باز هم اگر مواظب لاک ژل نباشید، احتمال سابیدگی و ترک این لاک‌ها وجود دارد. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم لاک ژل را به گونه‌ای با ناخن گیر حالت دهید که احتمال ترک و سابیدگی این لاک ها را کاهش دهد. اگر به‌رغم نگهداری و مواظبت لاک ژل، باز هم این لاک ها ترک برداشت، لایه‌ای از لاک مات یا براقِ سازگار با رنگ لاک ژل، روی ناخن های خود بمالید و ترک لاک‌ ژل را با لاک معمولی پوشش دهید.

قسمت‌های شکسته و ترک خورده لاک ژل را دستکاری نکنید

نکات مهم قبل از لاک ژل زدن

اگر به هر دلیلی لاک ژلی که روی ناخن زده‌اید شکست، بقیه این لاک را دستکاری نکنید؛ چراکه جدا کردن قسمت‌های باقی‌مانده لاک ژل از روی ناخن کار ساده‌ای نیست و اگر مهارت کافی برای این کار نداشته باشید، درد زیادی را باید به جان بخرید. از طرف دیگر جداکردن غیرحرفه‌ای قسمت شکسته لاک ژل، به سطح ناخن آسیب وارد می‌کند و در آینده حتی لاک مات و براق معمولی روی این ناخن چسبندگی لازم را نخواهد داشت.

پاک کردن غیرحرفه‌ای لاک ژل آسیب‌های زیادی را به دنبال دارد

افرادی زیادی را سراغ داریم که پاک کردن لاک ژل را بزرگ‌ترین نقطه ضعف این لاک‌ها می‌دانند و به همین دلیل نیز لاک مات و براق معمولی را به لاک ژل ترجیح می‌‌دهند. در نتیجه برای جلوگیری از هرگونه آسیبی به ناخن های خود، پیشنهاد می‌کنیم برای پاک‌ کردن لاک ژل ابتدا از ناخن کار کمک بگیرید. اگر اصرار دارید شخصاً این کار را انجام دهید، حتماً با روش‌های پاک کردن حرفه ای ژلیش ناخن آشنا شوید. با این حساب یکی دیگر از مهم‌ترین نکات قبل از لاک ژل زدن، توجه به ریمو یا پاک کردن آن است.

پاک کننده مناسبی برای لاک ژل انتخاب نمایید

لاک ژل در انواع ژل سخت و نرم در بازار فروخته می‌شود. پاک کننده لاک ژل را دقیقاً بر اساس لاک ژلی که خریده‌اید باید انتخاب نمایید. روش پاک کردن لاک ژل نیز در انواع مختلف این لاک تفاوت دارد، در نتیجه قبل از هرگونه لاک ژل، روش پاک کردن این لاک ها را در نظر بگیرید.

مطمئن هستیم با توجه به نکات قبل از لاک ژل زدن می‌توانید بهترین طراحی ناخن را به کمک لاک مات یا براق داشته باشید. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم سری به فروشگاه اینترنتی اُردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی بزنید و لاک مات یا براق دل‌خواه خود را برای استفاده روی لاک ژل خریداری نمایید. در پایان اگر شما هم نکته‌های جالبی از لاک ژل می‌دانید، خواهشمندیم این نکته‌ها را در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

منبع: Byrdie دیدگاه‌ها 11421بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه