تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

آیا نوشیدن مایعات به زیبایی پوست کمک می‌کند؟

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
آیا نوشیدن مایعات به زیبایی پوست کمک می‌کند؟

نوشیدنی‌های مخصوص زیبایی (مانند نوشیدنی آلوئه‌ورا و یا آبمیوه‌های طبیعی) معمولا حاوی ویتامین‌ها، آمینواسید و ترکیبات گیاهی هستند که فعالیت‌های آنتی‌اکسیدان دارند. هر فرد برای سلامتی و زیبایی پوست خود باید مقداری از این نوشیدنی‌ها را به‌طور روزانه و کافی مصرف کند و مصرف آن‌ها شیوه‌ معقولی برای تغذیه بدن و پوست است.

آن‌ها چگونه اثر می‌کنند؟

آن‌ها حاوی مواد مغذی‌ هستند که به سلامت پوست کمک می‌کنند؛ اما مسئله این است که چقدر این نوشیدنی‌ها در انتقال مواد مغذی به پوست موثر هستند.

به طور ایده‌آل هرکسی باید رژیم غذایی سالمی حاوی میوه و سبزیجات، پروتئین بدون چربی، چربی‌های مفید و غلات کامل داشته باشد. مکمل‌های خوراکی پشتیبان‌های خوبی هستند. آن‌ها را می‌توانید به نوشیدنی خود اضافه کنید اما به این شکل زیاد دلپذیر نیستند. به علاوه، برای این‌که یک مکمل را قابل نوشیدن کنید باید انواع مواد نگه‌دارنده و شیرین‌کننده به آن بزنید که این مواد برای بدن مضر هستند.

نوشیدنی ویتامینهسازنده‌های نوشیدنی‌های زیبایی می‌گویند گاهی اوقات خوب خوردن کافی نیست. حتی افرادی که رژیم غذایی مخصوص زیبایی دارند نیز مشکلات پوست، مو و ناخن دارند. پس در این‌جا مسئله‌ جذب مطرح است و مایعات، جذب زیستی بیشتری در بدن دارند.

یک مکمل نوشیدنی می‌تواند شیوه‌ موثری برای بهبود پوست باشد زیرا حاوی ویتامین‌هایی است که دارای جذب زیستی بیشتر بوده و برای بدن قابلیت جذب‌ بالاتری دارند.

با این حال، برخی کارشناسان موافق نیستند. مواد مغذی خاص به پوست کمک می‌کنند اما افزودن آن‌ها به نوشیدنی، لزوما به این معنی نیست که همان اثر یک رژیم متعادل را داشته باشد. بدن بسیار زیرک است!

میزان مایعات مصرفی روزانه بر زیبایی پوست شما اثر می‌گذارد

نوشیدن آبتغذیه خوب، در کل به پوست فوایدی می‌رساند. اما همان‌طور که انجام درازنشست زیاد، لزوما چربی کمربند شکمی شما را آب نمی‌کند، افزودن میزان زیادی ویتامین به آب هم به معنی جذب کامل آن‌ها نیست.

شما نمی‌توانید جریان خون را با مواد مغذی انباشته کنید. اگر کلید برق را محکم‌تر فشار دهید به معنی سریع‌تر روشن شدن لامپ یا پرنورتر شدن آن نخواهد بود. پوست هم همین‌طور است. نوشیدن مواد مغذی برای پوست به معنی رساندن و تاثیر مستقیم آن‌ها نیست.

یک بطری نوشیدنی زیبایی، می‌تواند مکملی برای آب باشد نه جایگزین آن. ضمنا باید روزانه کمتر از 15 گرم شکر مصرف کنید.

چگونه تشنگی پوست را فرو بنشانیم؟

نوشیدن چایآب‌رسانی کافی به بدن، کلید سلامتی کلی و همچنین پوست است. آب کافی بنوشید تا پوست‌تان تشنه نماند. همچنین می‌توانید با مصرف میوه و سبزیجات، به پوست خود آب و مواد مغذی برسانید.

اگر به دنبال یک نوشیدنی ساده برای زیبایی هستید به سراغ چای بروید. در یک مطالعه افرادی که روزانه حداقل دو فجان چای سبز یا سیاه مصرف می‌کردند 20 تا 30 درصد کمتر از دیگران به سرطان پوست دچار می‌شدند. چای، حاوی پلی‌فنول است که این ماده شیمیایی گیاهی برای ترمیم آسیب‌های وارده از خورشید (مقصر شماره یک پیر شدن پوست) مفید است. پلی‌فنول هم‌چنین التهاب را تسکین می‌دهد.

اگر خواندن این مقاله برای زیبایی پوست شما مفید بود، ممکن است مقالات زیر که پیشتر از این در بلاگ تخصصی اُردمی منتشر شده‌اند نیز مورد توجه شما قرار گیرند:

منبع: ‌Webmd دیدگاه‌ها 6872بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه