تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

۱۰ ویژگی مفید آلوئه ورا برای زیبایی پوست

زمان تقریبی مطالعه: ۶ دقیقه
۱۰ ویژگی مفید آلوئه ورا برای زیبایی پوست

آلوئه ورا خواص درمانی زیادی دارد و مصریان باستان آن را گیاه جاودانگی می‌نامیدند. امروزه نیز به طور گسترده و فراوانی از این گیاه در صنعت محصولات مراقبت از پوست استفاده می‌شود. اگر نگاهی به ترکیبات سازنده محصولات متنوع آرایشی بیندازید، خواهید دید که آلوئه‌ورا یکی از ترکیبات متداول در این محصولات است.

آلوئه ورا گیاهی است که در نقاط مختلف دنیا کاشته می‌شود. ژل آلوئه ورا حاوی مواد مغذی، املاح و ویتامین‌های فراوانی است که برای پوست و مو مفیدند. این گیاه را می‌توان هم به صورت خوراکی و هم موضعی استفاده کرد. در این مقاله ۱۰ ویژگی مفید آلوئه ورا برای زیبایی پوست را آورده‌ایم:

1- جلوگیری از علائم پیری زودرس

پیری زودرسعلائم پیری پوست مثل چروک و شل شدن پوست با افزایش سن بروز می‌کنند اما گاهی اوقات این علائم زودتر از موقع دیده می‌شوند. شما می‌توانید با افزودن آلوئه ورا به مصرف روزانه خود، از این علائم زودرس جلوگیری کنید.

ژل آلوئه ورا به عمق منافذ پوست نفوذ می‌کند و آن را مرطوب نگاه می‌دارد. این ماده با داشتن منبعی غنی از مواد مغذی مثل ویتامین‌های A ،B ،C و E پوست را تغذیه می‌کند. این ژل همچنین دارای موادی است که به تولید مجدد سلول‌های پوست کمک می‌کنند.

ژل تازه آلوئه ورا، خاصیت‌های ارتجاعی و مرطوب بودن پوست را بهبود می‌بخشد که در مقاومت پوست در برابر علائم زودرس پیری موثر است. از دیگر ویژگی‌های آلوئه ورا می‌توان به خواص آنتی‌اکسیدان، ضد التهاب و محافظ در برابر اشعه فرابنفش اشاره نمود.

یک قاشق چایخوری ژل تازه آلوئه ورا را با یک قاشق چایخوری جو دوسر آسیاب شده و نصف قاشق چایخوری روغن زیتون مخلوط کنید. آن را 30 دقیقه روی صورت و گردن قرار دهید و سپس به آرامی با دست‌های خیس روی پوست ماساژ داده و با آب سرد بشویید.

می‌توانید هفته‌ای یک‌بار از این ماسک لایه‌بردار و جوان کننده پوست استفاده کنید.

2- مرطوب نگاه داشتن پوست

رطوبت پوستآلوئه ورا یک ماده مرطوب‌کننده‌‌ طبیعی است که با قدرت به پوست آب‌رسانی کرده و حالت انعطاف‌پذیری آن را افزایش می‌دهد. پوستی که به خوبی آب‌رسانی و مرطوب شود، سالم و نرم به نظر خواهد رسید. این ماده وقتی به طور موضعی استفاده شود، به راحتی به منافذ پوست نفوذ کرده و تعادل pH پوست را حفظ می‌کند. به علاوه آلوئه ورا چرب نیست و برای کسانی که پوست چربی دارند گزینه خوبی است.

عصاره خشک‌شده آلوئه ورا نیز از طریق مکانیسم جاذب رطوبت، در آب‌رسانی به پوست کمک می‌کند؛ در نتیجه می‌توان از آن در محصولات بهداشتی مخصوص پوست‌های خشک استفاده کرد.

لایه خارجی آلوئه ورا را ببرید و ژل آن را خارج کنید. سپس آن را روی صورت و گردن و دیگر نواحی پوست ماساژ دهید. این‌کار را هر شب قبل از خواب انجام دهید.

3- کاهش جوش

از بین برنده جوشآلوئه ورا یک ضدباکتری طبیعی است و با باکتری‌های مولد جوش، مبارزه می‌کند. هم‌چنین به بازسازی سلول‌های تازه پوست نیز کمک می‌کند. به علاوه، ویژگی تسکین‌دهنده و ضد التهاب آن، به سرعت تورم و التهاب را از بین می‌برد. آلوئه ورا برای بهبود جوش‌های عادی (از درجه ملایم تا متوسط) موثر است.

برای بهبودی جوش‌ها می‌توانید ژل تازه آلوئه ورا را روزی چند بار مستقیما روی محل جوش بگذارید و یا یک قالب کوچک یخ را از ژل آلوئه ورا پر کرده و بگذارید یخ بزند. سپس آن را به آرامی روی محل التهاب بمالید و این کار را 2 یا 3 بار در روز تکرار کنید.

راه دیگر این است که یک قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا را با نصف قاشق چایخوری عسل و آب‌لیمو مخلوط کنید. سپس آن را 15 دقیقه روی محل جوش قرار داده و سپس با آب بشویید. این کار را دوبار در روز انجام دهید.

4- درمان آفتاب سوختگی

آفتاب سوختگیویژگی نرم‌کننده و ضد التهاب آلوئه ورا به درمان آفتاب سوختگی کمک می‌کند. به علاوه، ژل آلوئه ورا رطوبت پوست را حفظ می‌کند و این نکته مهمی در درمان آفتاب سوختگی است. آلوئه ورا حتی برای جلوگیری از برنزه شدن پوست نیز مفید است.

ژل آلوئه ورا اثرات ضد التهاب از خود نشان داده و برای درمان التهاب‌هایی مثل التهاب ناشی از آسیب اشعه فرابنفش مفید است.

ژل تازه آلوئه ورا را مستقیما روی محل آفتاب سوخته بمالید و اجازه دهید خشک شود. نیازی به شستن آن نیست. ژل به راحتی جذب پوست شده و حالت نرمی ایجاد می‌نماید. هم‌چنین می‌توانید 2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را با آب نصف یک لیمو ترش مخلوط کنید و آن را با حرکات دایره‌ای روی آفتاب سوختگی ماساژ دهید. پس از 15 دقیقه با آب سرد بشویید.

5- کاهش ترک پوست

نرک پوستترک پوست از زیبایی آن می‌کاهد. هرچند از بین بردن کامل ترک‌های پوست سخت است اما می‌توانید آن‌ها را با آلوئه ورا تا حد زیادی کم‌رنگ کنید. آلوئه ورا انعطاف پوست را افزایش می‌دهد و پوست آسیب دیده را ترمیم می‌کند.

به میزان مساوی، ژل آلوئه ورا و گلاب را مخلوط کرده و چند دقیقه روی پوست ماساژ دهید. آن را 15 تا 20 دقیقه روی پوست بگذارید و سپس با آب سرد بشویید. دوبار در روز این کار را تکرار کنید.

6- آرایش پاک‌کن طبیعی

removerآرایش پاک‌کن‌های صنعتی ممکن است مملو از مواد شیمیایی مضر باشند که می‌توانند به پوست شما آسیب برسانند. به جای آن از آلوئه ورا استفاده کنید. خاصیت لیزکننده‌ی این ژل، بقایای مواد آرایشی را پاک نموده و پوست شما را تمیز و براق می‌کند. مقداری ژل آلوئه ورا روی یک تکه پنبه بگذارید. آن را روی صورت بکشید تا آرایش را پاک کند. سپس با آب سرد بشویید و مرطوب‌کننده بزنید.

7- افزایش رشد مو

افزایش رشد موژل آلوئه ورا علاوه بر پوست برای مو نیز مفید است. این ماده به رشد مو کمک می‌کند. هم‌چنین سلول‌های مرده پوست را که سبب مسدود شدن منافذ ریشه مو و ایجاد شوره سر می‌شوند، از بین می‌برد. آلوئه ورا، تعادل pH پوست سر را حفظ می‌کند و موی سالم‌تری به شما هدیه می‌دهد.

در پژوهشی در سال 2010 مشخص شد آنزیمی در آلوئه ورا وجود دارد که با مراقبت از پوست سر در مقابل بیماری‌ها، از ریزش مو جلوگیری کرده و هم‌چنین سبب کاهش شوره می‌شود.

آلوئه ورا را با روغن کرچک به نسبت 2 به 1مخلوط کنید. به آرامی آن را روی پوست سر ماساژ دهید. بگذارید در طول شب روی سر بماند. صبح روز بعد، سر را با یک شامپوی ملایم بشویید و این کار را هفته‌ای دوبار انجام دهید.

8- بهبود سوختگی و زخم‌های سطحی و جای نیش حشرات

بهبود زخم هاماهیت ضد التهاب و ضدعفونی کنندگی آلوئه ورا، از آن ماده‌ای موثر برای زخم‌های سطحی، خراشیدگی، کوفتگی و گزش حشرات ایجاد می‌کند. آلوئه ورا برای بهبود سوختگی‌های نوع یک و دو موثر است.

ژل آلوئه ورا را از داخل گیاه خارج کنید و به مدت 10 تا 15 دقیقه در یخچال قرار دهید. سپس آن را روی محل مورد نظر بگذارید و 2 تا 3 بار در روز این کار را تکرار کنید.

9- رفع ترک پا

نرک پاترک پا زیبایی آن را از بین می‌برد. برای حل این مشکل به آلوئه ورا اعتماد کنید. آلوئه ورا با خاصیت مرطوب‌کنندگی و ضد باکتری، درمان فوق‌العاده‌ای برای پاشنه‌های خشک و ترک‌خورده است. به علاوه، این ماده سلول‌های مرده را از بین برده و به تولید سلول‌های جدید کمک می‌کند.

4 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را با نصف فنجان جو دوسر و نصف فنجان آرد نخود مخلوط کنید. این خمیر را روی ترک پاشنه‌ها بمالید و به آرامی ماساژ دهید. پس از 10 دقیقه با آب گرم بشویید.

یک یا دوبار در هفته این کار را تکرار کنید تا ترک‌های پا را از بین ببرید.

10- برطرف کردن تیرگی لب‌ها

لب های روشنآلوئه ورا همچنین می‌تواند لب‌ها را روشن، نرم و صاف کند. این ماده می‌تواند سلول‌های مرده لب را از بین برده و آن‌ها را نرم کند. ژل آلوئه ورا را به‌طور منظم روی لب‌ها بمالید تا روشن و نرم شوند.

هفته‌ای یک‌بار، 1 قاشق غذاخوری آرد برنج را با ژل آلوئه ورا مخلوط کنید و از آن خمیری تهیه کنید. این ترکیب را 5 دقیقه روی لب‌ها بمالید و سپس با آب سرد بشویید.

منبع: Top10homeremedies دیدگاه‌ها 18769بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه