تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

چه تفاوتی میان رنگ موی اُمبره و تکنیک بالیاژ وجود دارد؟

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
چه تفاوتی میان رنگ موی اُمبره و تکنیک بالیاژ وجود دارد؟

بانوان زیادی را سراغ داریم که گیسوان خود را حداقل یک‌بار رنگ کرده‌اند، این امر باعث شده تا هزار و یک مدل و شیوه رنگ مو را در بازار شاهد باشیم که هر کدام از آن‌ها در فصلی و زمانی مد می‌شوند و حسابی طرفدار پیدا می‌‌کنند.

در این بین آرایشگران خوش‌ذوق تنها به تغییر رنگ موی مشتریان خود قناعت نکرده‌اند و با چاشنی خلاقیت، شاهد تکنیک‌های رنگ مویی هستیم که هر کدام جذابیت‌ها و ویژگی‌های خاصی دارند. در بین تمامی این تکنیک‌ها دو روش رنگ موی بالیاژ و امبره طرفداران بیش‌تری دارد و بانوان زیادی را جذب خود کرده است.

به همین دلیل با توجه به محبوبیت تکنیک رنگ‌ موی بالیاژ و امبره قصد داریم در ادامه ببینیم شباهت و تفاوت رنگ موی بالیاژ و امبره با یکدیگر چیست.

تفاوت رنگ موی بالیاژ و امبره

در یک مقاله تحت عنوان «با ۱۰ تکنیک رنگ موی جدید آشنا شوید» به معرفی تکنیک‌های رنگ مو پرداختیم که در آن به دلیل باور عموم مردم، اُمبره را هم به عنوان یک تکنیک معرفی کردیم اما بهتر است بدانید که امبره یک تکینک خاص برای رنگ مو به حساب نمی‌آید و در‌ واقع تغییر طیف‌رنگ از بالا تا پایین مو را امبره می‌گوییم؛ اما بالیاژ به عنوان تکنیکی شناخته می‌شود که به وسیله آن می‌توان به رنگ موی امبره دست پیدا کرد.

در این تکنیک مواد دکلره یا روشن‌کننده مو با حالتی یکنواخت روی مو کشیده می‌شوند.

تفاوت‌های بین بالیاژ و امبره

  • بالیاژ مو

  1. اگر اهل آرایشگری باشید حتماً به خوبی می‌دانید که بالیاژ، شباهت‌های زیادی به هایلایت کردن مو دارد با این تفاوت که آرایشگر هایلایت را از ریشه مو شروع می‌کند و به سمت انتهای مو ادامه می‌دهد اما در بالیاژ این فرآیند کاملاً برعکس انجام می‌شود و رنگ کردن موها را از نوک به سمت ریشه شاهد هستیم.
  2. بیش‌تر آرایشگران ترجیح می‌دهند در حین بالیاژ، رنگ را مستقیماً به موها بزنند و قسمت‌های هایلایت مو را در لای فویل قرار دهند. در چنین حالتی فردی که قرار است موهایش رنگ شود اگر در حالت نشسته در زیر حرارت قرار داشته باشد، رنگ موی سفید‌تر و درخشان‌تری را در نهایت روی موها تجربه خواهد کرد.
  3. عدم استفاده از فویل در بالیاژ، باعث می‌شود تا اکسیژن بیش‌تر با مواد کاهش‌دهنده رنگ مو تماس داشته باشد و در نتیجه طیف رنگ موها به میزان زیادی روشن نمی‌شود.
  4. استفاده نکردن از فویل سرعت بیش‌تری به فرآیند روشن‌کردن رنگ موها می‌دهد اما از آنجایی که در این فرآیند موها به اندازه کافی کم‌رنگ نمی‌شوند آرایشگرها از دکلره‌های قوی‌تری استفاده می‌کنند.

با این حساب بهتر است برای رسیدن به طیف رنگ دلخواه در بالیاژ مو، قسمت‌‌های از مو که قرار است روشنی بیش‌تر داشته باشند را لای فویل پیچاند.

همان‌گونه که اشاره شد بالیاژ با امبره شباهت‌ها و تفاوت‌هایی دارد و امبره بیش‌تر یک مدل رنگ مو است تا شیوه و تکنیکی برای رنگ کردن موها.

  • رنگ موی امبره

حدود ۵ یا ۶ سال پیش، چهره‌های سرشناسی را شاهد بودیم که قسمت‌ انتهایی گیسوان خود را بلوند می‌کردند،‌ این اختلاف طیف رنگ که بین قسمت‌ انتهایی و سایر قسمت‌های مو ایجاد می‌شد در‌ واقع دو طبف تیره و روشن از رنگ بلوند را در ذهن تداعی می‌کرد. اما این مدل را نباید با امبره اشتباه گرفت چرا که در امبره موها به تدریج تغییر رنگ پیدا می‌کند.

در مدل رنگ موی امبره موها روی یک سطح صاف باز می‌شود و از قسمت‌هایی بالایی به سمت انتها به تدریج با رنگی ملایم‌تر رنگ می‌شود و رنگ از تیره به روشن گرایش پیدا می‌کند.

در این مدل رنگ مو، از فویل استفاده نمی‌شود.

شباهت بالیاژ و امبره

شباهت امبره و بالیاژ

در روش و مدل رنگ موی بالیاژ و امبره، موها از ریشه رنگ نمی‌شوند و رویش مجدد موها به قسمت رنگ نشده مو اضافه می‌شوند؛ در نتیجه پس از گذشت چند ماه شاهد خراب‌شدن زیبایی موهای رنگ‌شده نخواهیم بود.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر تجربه مفیدی در زمینه مدل‌های امبره یا بالیاژ دارید در قسمت نظرات ما و سایر کاربران را از این موارد باخبر سازید.

منبع: Marieclaire دیدگاه‌ها 7422بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه