تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

عطر زنانه پاییزی چه خصوصیاتی دارد؟

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
عطر زنانه پاییزی چه خصوصیاتی دارد؟

شما هنگام انتخاب یا خرید عطر زنانه خوشبو به چه ملاک‌هایی توجه می‌کنید؟ تا چه حد از تأثیر آب‌وهوا روی رایحه و پخش بوی عطر خود اطلاع دارید؟ آیا می‌دانید هر کدام از فصل‌ها یا حتی ساعات شبانه‌روز، عطر خاص خود را می‌طلبد؟ می‌دانستید که عطر هم مانند کفش و لباس، در موقعیت و زمان مختلف باید عوض شود؟ ما در این مقاله قصد داریم به خصوصیات عطر زنانه پاییزی و تفاوت آن با عطرهای تابستانه بپردازیم. اگر این موضوع برای شما هم جذاب است، تا انتهای مطلب با ما باشید.

تفاوت رایحه عطرها

رایحه عطرها

حتماً شما هم وقتی برای خرید عطر زنانه خوشبو به مغازه‌ای مراجعه می‌کنید، با این پرسش مواجه می‌شود که چه نوع رایحه ‌ای مدنظرتان است. به عبارت دیگر از شما می‌پرسند که عطر شیرین می‌پسندید یا تلخ و تند. عطر سرد می‌خواهید یا گرم. هرگز به این موضوع فکر کرده‌اید که چه عاملی باعث می‌شود عطری سرد یا گرم باشد؟ یا چرا برخی عطرها شیرین هستند و برخی تند و تلخ؟ جواب این پرسش در ترکیب رایحه ها یا به عبارتی نت های عطر نهفته است. عطری که در آن رایحه های سرد غالب باشند، عطر سرد نامیده می‌شود و عطری که نت های آن غالباً از عناصر گرم تشکیل شده‌اند، به عطر گرم معروف است.

منظور از رایحه گرم عطرهایی است که با استشمام آن بوی خاصی شبیه شیرینی و شکلات به مشام شما می‌رسد. این عطرها حس آشپزی در آشپزخانه و پختن کیک یا حضور در خیابان در ظهر گرم تابستان را به شما منتقل می‌کنند. انواع ادویه‌ها مثل دارچین و  فلفل به‌کاررفته در عطرها و چوب‌هایی مانند صندل، خس‌خس، یا برخی عناصر دیگر مثل وانیل، عنبر، مشک و غیره رایحه گرم به وجود می‌آورند. همچنین میوه‌هایی مثل گلابی، سیب، آناناس، موز و غیره که طعم شیرین دارند، عطر را شیرین می‌کنند. بوی انواع مرکبات و برخی گل‌ها، همچنین بوی نعناع به‌کاررفته در عطر، حس خنکی و طراوت و تازگی را به فرد منتقل می‌کند.

تفاوت عطر زنانه پاییزی و تابستانی

تفاوت عطر زنانه پاییزی و تابستانی

در عطر زنانه پاییزی از موادی با رایحه گرم استفاده می‌شود و در عطر زنانه تابستانی از ترکیباتی با رایحه سرد و خنک. با این توضیح اگر در عطری رایحه مرکبات غالب بود، بی‌شک عطر تابستانی است و اگر عناصری مثل علف وتیور، چوب صندل، انواع ادویه‌ها، مشک، عنبر، وانیل، کارامل، عناصر دودی مانند انواع عودها، عناصر دخانی و از این دست رایحه ‌ها استفاده شده باشد، آن عطر پاییزی است.

اهمیت استفاده از عطر زنانه پاییزی

اهمیت استفاده از عطر زنانه پاییزی

  • تبخیر زودهنگام رایحه گرم در هوای گرم

یکی از دلایلی که باعث می‌شود استفاده از عطر زنانه سرد در تابستان اهمیت پیدا کند، تبخیر زودهنگام رایحه‌ ها در هوای گرم است. به عبارت دیگر مولکول‌های عطر در هوای گرم زودتر از موعد تبخیر می‌شوند و اگر احیاناً از مولکول‌های سنگینی مثل ادویه و چوب باشد، بوی ناخوشایندی ایجاد می‌کند. این اتفاق یا تجزیه مولکولی درست مثل این است که در ظهر گرم تابستان مجبور به خوردن غذای سرخ‌کردنی پرادویه با نوشابه داغ باشید. مسلماً در چنین موقعیتی حس خوبی تجربه نخواهید کرد.

  • تمایل مغز به استشمام رایحه گرم در هوای سرد

همان قدر که نوشیدن یک فنجان قهوه یا چای داغ در هوای سرد به شما حس خوبی می‌دهد، بوییدن یک رایحه گرم در پاییز و زمستان هم ذهن شما را گرم کرده و حس خوبی به شما منتقل می‌کند. در مقابل به همان میزان که خوردن یا نوشیدن غذا و مایعات سرد در هوای سرد لطفی ندارد، رایحه سرد در هوای پاییزی و زمستانی نیز شاید شما را خوشبو کند؛ اما حس خوبی به شما نمی‌دهد.

روش تشخیص عطر سرد و گرم

روش تشخیص عطر سرد و گرم

اکنون که با اهمیت استفاده از عطر زنانه خوشبو پاییزی و تابستانی در فصل خود آشنا شدید، این پرسش پیش می‌آید که چگونه گرم یا سردبودن عطر را تشخیص دهیم. در پاسخ باید بگوییم خوشبختانه راه‌های زیادی برای تشخیص این موضوع وجود دارد. اولین و ساده‌ترین راه این است که از فروشنده بخواهید شما را راهنمایی کند. البته اگر عطر را به‌صورت آنلاین و اینترنتی می‌خرید، کافی است توضیحات «درباره محصول» را بخوانید. برای مثال در فروشگاه اینترنتی اردمی، پس از نام هر محصول، معرفی کوتاه آن آمده است که جنسیت عطر از جمله زنانه، مردانه یا مشترک‌بودن آن را بیان می‌کند و به شما می‌گوید که محصول انتخابی شما در کدام دسته بویایی قرار دارد.

همچنین می‌توانید به رنگ شیشه عطر توجه کنید. عطرهایی که شیشه صورتی خیلی کم‌رنگ یا آبی روشن دارند، در دسته عطرهای سرد و خنک قرار می‌گیرند. هر چه شیشه عطر پررنگ‌تر شود، درصد گرمی آن نیز بیشتر است. عطرهایی با بطری زرد و طلایی، شیرین هستند و شیشه‌های مشکی نشان از عطر با رایحه تند یا دودی دارد. روش دیگر این است که اگر به عطر دسترسی دارید آن را ببویید. البته اگر در خرید عطر مبتدی هستید، به‌راحتی نمی‌توانید متوجه این تفاوت شوید؛ اما در مجموع بوییدن عطرهای خنک به شما حس استشمام هوای خنک بهاری یا گل‌های تازه می‌دهد.

راهنمای خرید عطر زنانه پاییزی

راهنمای خرید عطر زنانه پاییزی

در این نوشته به عطر زنانه پاییزی پرداختیم. اکنون که برای خرید عطر متناسب با فصل خود اطلاعات کافی کسب کردید، زمان آن رسیده که از یک فروشگاه معتبر، عطر مدنظر خود را تهیه کنید. ما به این منظور، فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و عطر و ادکلن را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این فروشگاه انواع عطر زنانه خوشبو و بهترین عطر مردانه با قیمت مناسب به فروش می‌رسد. شما چه ملاک یا تجربه‌ای برای تشخیص عطر متناسب با فصل‌ها دارید؟برای ما در بخش نظرات بنویسید.

دیدگاه‌ها 6603بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه