تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

سه مرحله مهم برای استفاده درست از کرم پودر در آرایش صورت

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
سه مرحله مهم برای استفاده درست از کرم پودر در آرایش صورت

کرم پودر ها گزینه‌ی بسیار خوبی برای یکدست کردن صورت، پوشش عارضه های پوستی و حتی چین و‌ چروک های ظریف به‌حساب می‌آیند؛ به همین دلیل خیلی از افراد به دنبال خرید بهترین کرم پودر برای آرایش صورت خود هستند. از طرف دیگر، برای گرفتن بهترین نتیجه، روش استفاده از کرم پودر اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل در ادامه برای شما راهنمای کامل استفاده از کرم پودر را آماده کرده‌ایم. با همراه باشید.

مرحله‌ی اول: انتخاب بهترین ابزار آرایش

۱. اسفنج آرایشی

اسفنج آرایشی

اسفنج های آرایشی یکی از بهترین ابزارها برای ایجاد پوشش یکدست کرم پودر هستند. این اسفنج ها تراکم زیادی دارند و حالت‌های گرد و نوک‌تیز آن‌ها نیز باعث می‌شود تا تمامی قسمت‌های پوست را به‌راحتی با استفاده از کرم پودر پوشش دهید.

  • اسفنج آرایشی را به مقدار کمی از کرم پودر آغشته کنید و با چند حرکت کوچک، تمام قسمت‌های پوست را پوشش دهید.
  • این کار را به اندازه‌ای تکرار کنید که تمام قسمت‌های پوست پوشش دل‌خواه را بگیرد.

۲. برسی که سر گرد دارد

برسی که سر گرد داردبرس های نوک‌گرد یا مخروطی یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده از کرم پودر ها به حساب می‌آیند؛ چراکه این برس ها مواد را به‌طور یکنواخت به صورت منتقل می‌کنند. در قسمت‌هایی که انتقال کرم پودر به آن‌ها دشوار است مانند پلک چشم، دور سوراخ‌های بینی و محل رویش مو، استفاده از برس نیز پیشنهاد می‌شود.

  • مقدار کمی کرم پودر را روی برس بمالید و با چند حرکت کوچک، مواد را به دیگر قسمت‌های صورت منتقل کنید.
  • این کار را به اندازه‌ای انجام دهید تا چهره شما پوشش کاملی بگیرد.

۳. انگشت دست خود

انگشت دست خوداگر برس یا اسفنج آرایشی در دسترس نداشتید می‌توانید کمبود این موارد را با انگشت‌های دست خود جبران کنید. برای این کار کافی است تا مقدار کمی کرم پودر به سر انگشتان خود زده و روی صورت بمالید.

  • تا زمانی با انگشت به پخش‌شدن مواد روی صورت ادامه دهید که به پوشانندگی مطلوب خود برسید.

مرحله‌ی دوم: ترفند‌های استفاده از کرم پودر

۱. صورت را حسابی شسته و نرم کننده بزنید.

صورت را حسابی شسته و نرم کننده بزنید.قبل از استفاده از هرگونه مواد آرایشی، باید صورت را کاملاً شسته و نرم کننده بزنید. این کار باعث می‌شود تا کرم پودر با نرمی هرچه تمام‌تر به پوست منتقل شود و نهایتاً آرایش صورت، جلوه‌ی جذاب‌تری پیدا کند.

۲. کرم پودر را در دست خود کمی گرم کنید.

مواد کرم پودر را در دست خود کمی گرم کنیدبهتر است مقداری از کرم پودر را روی کف دست زده و مالش دهید تا کمی گرم شود. این کار به چسبندگی مواد به پوست کمک کرده و عمل پوشانندگی راحت‌تر و بهتر انجام می‌شود. پس از اینکه کرم پودر کمی گرم شد، این مواد را با اسفنج آرایشی، برس یا انگشت خود به صورت بمالید.

۳. برای پوشش یکنواخت، کرم پودر را از مرکز صورت به بیرون پخش کنید.

برای پوشش یکنواخت، کرم پودر را از مرکز صورت به بیرون پخش کنیدپوشش یکنواخت، حرف اول را در زیرسازی می‌زند و برای این کار باید مواد را از مرکز به بیرون صورت پخش کنید.

۴. مقداری از کرم پودر را به کنار بینی بمالید.

مقداری از مواد زیرسازی کرمی را به کنار بینی بمالیدهر دو طرف استخوان بینی باید زیرسازی شود. از همان قسمت مقداری کرم پودر را به دو طرف گوشه‌ی بینی هم بزنید و به سمت بیرون و استخوان گونه مالش دهید. این‌کار باعث می‌شود تا زیرسازی آرایش شما در قسمت گونه‌ها پوشش یکنواختی پیدا کند.

۵. از زیرسازی در ناحیه‌ی بینی غافل نشوید.

از زیرسازی در ناحیه‌ی بینی غافل نشوید.مقداری کرم پودر را روی بینی زده و از سمت پیشانی به پایین مالش دهید. این کار را به گونه‌ای انجام دهید که پوششی یکدست از کرم پودر به بینی و پیشانی منتقل شود.

۶. زیرسازی دیگر قسمت‌های صورت را فراموش نکنید.

زیرسازی دیگر قسمت‌های صورت را فراموش نکنید.اکنون زمان آن فرا رسیده که دیگر قسمت‌های صورت مانند چانه، را زیرسازی کنید. برای این کار مقداری کرم پودر به چانه بزنید و به سمت بیرون صورت مالش دهید.

۷. زیرسازی آرایش باید یکدست شود.

مواد زیرسازی را حسابی ترکیب کنید.در نهایت جلوی آینه بایستید و قسمت‌هایی از صورت که یکدست نشده را با استفاده از کرم پودر با کمک ابر یا برس آرایشی، یکنواخت و هموار کنید.

  • برای حرفه‌ای‌ترشدن آرایش خود، استفاده از ترفند کانتور صورت یک اقدام هوشمندانه است. این تکنیک را به خاطر داشته باشید.

مرحله‌ی سوم: رسیدن به پوشانندگی ایدئال

۱. برای زیرسازی ملایم، کرم پودر را با کرم مرطوب کننده ترکیب کنید.

با لایه های نازک، پوشش کرم پودر را افزایش دهید

اگر نمی‌خواهید آرایش غلیظی داشته باشید، بهتر است مقداری از کرم پودر را با کمی مرطوب کننده ترکیب کرده و بعد با این مواد و ابزار انتخابی خود، صورتتان را پوشش دهید.

۲. با لایه های نازک، پوشش کرم پودر را افزایش دهید.

با لایه های نازک، پوشش کرم پودر را افزایش دهید اگر دقیقاً نمی‌دانید چه مقدار کرم برای آرایش شما کفایت می‌کند،‌ کرم پودر را به‌صورت لایه لایه روی پوست منتقل کنید. برای این کار، ابتدا یک لایه نازک از کرم روی پوست بزنید. اگر متوجه شدید که پوست شما نیاز به پوشش بیشتری دارد، لایه های بیشتری از کرم پودر را به آن اضافه کنید.

۳. به قسمت‌هایی که نیاز به پوشش بیشتر دارند کرم پودر بیشتری بزنید.

به قسمت‌هایی که نیاز به پوشش بیشتر دارند مواد بیشتری بزنیدبعضی از قسمت‌های پوست به زیرسازی بیشتری نیاز دارند و قرمزی ها، تیرگی زیر چشم و عارضه های پوستی را با چند لایه کرم پودر، به‌طور کامل پوشش دهید. البته اگر بخواهید آرایش جذاب‌تری داشته باشید، پیشنهاد اُردمی به شما استفاده از کانسیلر برای پوشاندن این مناطق از صورت است.

۴. برای مات کردن آرایشتان می‌توانید پنکیک بزنید.

برای مات کردن آرایشتان می‌توانید پنکیک بزنیدتجربه نشان داده است انواع کرم پودر، بسته به نحوه استفاده از آن‌ها و لایه هایی که زیرسازی می‌کنید، پوشش متفاوتی دارند. در نتیجه گاهی اوقات نیازی به کمک‌گرفتن از پنکیک نیست. اما اگر به دنبال آرایشی مات و جذاب هستید، می‌توانید با استفاده از پنکیک آن هم فقط یک لایه، ظاهری مات برای آرایش خود ایجاد کنید. برای این کار فقط کافی است با یک برس یا پد آرایشی، لایه ای نازک از پودر را روی صورت منتقل کنید. ناگفته نماند که استفاده از پنکیک باعث ثبات بیشتر کرم پودر می‌شود.

فقط با یک کلیک می‌توانید با ترفندهایی معجزه‌آسا برای دوامِ بیشتر زیرسازی آرایش صورت آشنا شوید.

در مجموع می‌توان گفت اگر زیرسازی آرایش را با استفاده از کرم پودر به‌خوبی انجام داده باشید، بدون شک آرایش نهایی صورت شما جلوه‌ای جذاب و زیبا پیدا خواهد کرد. با این حساب با توجه به اهمیت استفاده از کرم پودر در آرایش، مطمئن هستیم که شما هم تجربه یا ترفند‌های جالبی را در این زمینه می‌دانید؛ در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم در قسمت نظرات برای اردمی و دیگر علاقه‌مندان آرایش، از این ترفند‌ها بگویید.

دیدگاه‌ها 6508بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه