تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

روش های تشخیص بهترین کرم ضد جوش موجود در بازار

زمان تقریبی مطالعه: ۶ دقیقه
روش های تشخیص بهترین کرم ضد جوش موجود در بازار

استفاده از بهترین کرم ضد جوش یکی از رایج‌ترین روش های درمان این عارضه است. در این بازار پررقابت بین تولیدکنندگان محصولات درمانی، واقعاً چطور می‌توان بهترین کرم ضد جوش را انتخاب کرد؟ برای تشخیص بهترین کرم ضد جوش چه باید کرد؟ وجود چه ترکیباتی در یک کرم،‌ آن را در بین رقبای خود متمایز و برتر می‌کند؟ اصلاً کرم ضد جوش چگونه می‌تواند این عارضه را درمان کند؟ در کنار استفاده از بهترین کرم ضد جوش چه روش های دیگری برای درمان جوش وجود دارد؟ اندکی تأمل کنید و برای گرفتن پاسخ پرسش‌های مهمی از این دست، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

بهترین کرم ضد جوش باید دارای ترکیبات زیر باشد

برای تشخیص بهترین کرم ضد جوش باید به ترکیبات محصولات توجه کرد.

یکی از رایج‌ترین و مؤثرترین روش های درمان جوش استفاده از کرم ضد جوش است. هنگام بررسی و تشخیص بهترین کرم ضد جوش باید ابتدا به ترکیبات محصول توجه کنید. در ادامه به مهم‌ترین این ترکیبات اشاره خواهیم کرد.

  • اسید سالیسیلیک

متخصصین پوست و زیبایی بر این باورند که بهتر است کرم ضد جوش دارای اسید سالیسیلیک (Salicylic acid) باشد. این ماده نقش لایه برداری مؤثری را ایفا می‌کند که با باز کردن منافذ پوست، جلوی بروز مجدد جوش را می‌گیرد. اسید سالیسیلیک به‌لحاظ ترکیبات نیز، بسیار ملایم است و استفاده از آن روی تمام قسمت‌های صورت هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند.

  • بنزوئیل پروکساید

این ماده دشمن شماره یک باکتری هایی که عامل بروز جوش هستند، به حساب می‌آید و در کنار کشتن باکتری‌ها، پوست را لایه برداری نیز می‌کند. بنزوئیل پروکساید (Benzoyl peroxide)، ترکیبات ملایمی ندارد و استفاده از آن خشکی و التهاب پوست را به دنبال دارد. در نتیجه اگر کرم ضد جوشی که خریده‌اید دارای این ماده است، آن را فقط روی محدوده‌ی جوش بمالید و از آن بیش از حد استفاده نکنید.

  • سولفور

هیچ کرم ضد جوشی را نمی‌توان بهترین کرم ضد جوش دانست مگر اینکه در ساخت آن از سولفور استفاده شده باشد. این ماده، چربی را از منافذ عمیق پوست بیرون می‌کشد و از آنجایی که خاصیت خشک‌ کنندگی دارد، باید به‌صورت موضعی از آن استفاده کنید. بهتر است روی تمام قسمت‌های پوست مالیده نشود. سولفور به عنوان ماده‌ی فعال در بسیاری از ماسک های صورت باکیفیت هم به چشم می‌خورد. با این حساب هنگام بررسی و تشخیص بهترین کرم ضد جوش حتماً از وجود سولفور در ترکیبات آن، اطمینان حاصل کنید.

  • اسید گلیکولیک

روی خاصیت لایه برداری اسید گلیکولیک (Glycolic Acid) می‌توانید حساب باز کنید. استفاده از این ماده به‌عنوان یکی از روش های درمان جوش و برطرف کردن چین و چروک های پوست کاربرد دارد. لایه برداری مؤثر با اسید گلیکولیک باعث ازبین‌بردن سلول‌‌های مرده پوست و تولید کلاژن (collagen) شده و سطح اسید هیالورونیک (hyaluronic acid) را افزایش می‌دهد. با این حساب اگر می‌خواهید با یک تیر دو نشان بزنید و از یک طرف بهترین کرم ضد جوش را خریداری کنید و از طرف دیگر چین‌‌ و چروک های پوست را کاهش دهید، باید کرم ضد جوش با ترکیبات اسید گلیکولیک خریداری نمایید.

  • رتینول

رتینول (Retinol) یکی از مشتقات ویتامین A است که توسط پوست جذب و به‌ اسید رتینوئیک (acid retinoic)، تبدیل می‌شود. رتینوئید‌های موضعی به‌عنوان مؤثرترین درمان برای التیام جوش شناخته می‌شوند و به دلیل خاصیت تولید کلاژن در پوست، اثربخشی بسیار چشمگیری در کاهش چین و‌ چروک ها دارند. مصرف این مواد خشکی پوست را به دنبال دارد و اگر پوست حساسی دارید، بهتر است هنگام بررسی و تشخیص بهترین کرم ضد جوش، محصولی انتخاب کنید که دارای ترکیبات آبرسان و التیام بخش هم باشد.

لایه برداری حرف اول را در جلوگیری از بروز جوش می‌زند

لایه برداری حرف اول را در جلوگیری از بروز جوش می‌زند

برای تشخیص بهترین کرم ضد جوش باید یک دید همه‌جانبه به محصول داشته باشید؛ یعنی در کنار بررسی ترکیبات مهم کرم ضد جوش، به سایر فاکتورها نیز توجه کنید. در کنار موادی که وجود آن‌ها در یک کرم ضد جوش از اثربخشی این محصول حکایت دارد، پیشنهاد می‌‌کنیم هرگز از لایه برداری غافل نشوید. این کار نه‌تنها جوش های فعلی شما را درمان می‌کند،‌ بلکه جلوی ایجاد جوش های جدید را هم می‌گیرد. برای خرید لایه بردار هم توصیه می‌کنیم محصولی انتخاب نمایید که در آن از اسید گلیکولیک استفاده شده باشد.

درمان موضعی را دست کم نگیرید

بعد از تشخیص بهترین کرم ضد جوش درمان موضعی را دست کم نگیرید

پس از تشخیص بهترین کرم ضد جوش باید به نکات مهم برای درمان آن توجه کنید. ترکیباتی که در بالا برای مقابله با بروز جوش به آن‌ها اشاره کردیم ممکن است التهاب های پوستی را به دنبال داشته باشند. برای جلوگیری از هرگونه‌ عارضه‌ای پیشنهاد می‌کنیم کرم ضد‌ جوش را فقط روی قسمت‌های جوش دار پوست بمالید. در این زمینه می‌توان به بنزوئیل پروکساید اشاره کرد که جوش ها را از داخل از بین می‌برد و نابوده کننده‌ باکتری های مؤثر دراین‌باره است. به آن دسته از افرادی که به‌دنبال خرید بهترین کرم ضد جوش می‌گردند و پوست بسیار خشکی هم دارند، توصیه می‌کنیم کرم ضد جوشی با ترکیبات التیام بخش و ملایم خریداری نمایند و این کرم را فقط روی جوش ها بمالند.

کرم با ترکیبات ضد التهاب خریداری نمایید

کرم‌هایی با ترکیبات ضدالتهابی خریداری نمایید

امکان ندارد پوست جوش بزند و شاهد التهاب های پوستی نباشیم. در نتیجه برای کاهش التهاب هایی مانند قرمزی و تورم پوست دنبال کرم‌ هایی سرشار از آنتی اکسیدان ها باشید. چنین کرم‌هایی خاصیت ضد التهابی دارند و در کنار درمان جوش، پوست های ملتهب را التیام می‌بخشند و فرایند درمان را سریع‌تر می‌کنند. پس هنگام بررسی و تشخیص بهترین کرم ضد جوش از حضور آنتی اکسیدان در محصول اطمینان حاصل کنید.

فکری به حال تنظیم هورمون های بدن کنید

فکری به حال تنظیم هورمون های بدن بردارید

حتی اگر تمام نکاتی که برای تشخیص بهترین کرم ضد جوش را به کار ببرید، اما کارکرد هورمون ها در بدنتان نامنظم باشد، باز هم روند درمان جوش درست طی نخواهد شد. در نتیجه در کنار خرید یک کرم ضد جوش عالی، پیشنهاد می‌کنیم فکری به حال تنظیم هورمون های خود بردارید. بعضی از داروها مانند قرص‌های ضدبارداری و داروی اسپیرونولاکتون (spironolactone)، اثربخشی خوبی در تنظیم هورمون‌ها دارند و بروز جوش را کاهش می‌دهند، اما این داروها را هرگز بدون مصرف پزشک مصرف نکنید.

جوش را نباید دست کاری کرد

آکنه را نباید دست‌کاری کرد

تشخیص بهترین کرم ضد جوش بخش مهمی از کار است؛ اما توجه به نکات استفاده از آن و دست‌کاری نکردن جوش قسمت پر اهمیت دیگر می‌باشد. انصافاً باید حق داد که جوش های بزرگ و دردناک را به‌همین راحتی‌ها نمی‌شود تحمل کرد؛ اما اگر جوش های بزرگ را از جا بیرون بکشید، اثر این جوش‌ ها برای همیشه باقی می‌ماند. جوش‌ ها با سرعت بسیاری بزرگ می‌شوند و با توجه به اینکه پوست جایی برای این‌ها ندارد، درد زیادی را در محل جوش های بزرگ شاهد هستیم. به‌ این ترتیب اگر واقعاً تحمل جوش های بزرگ را ندارید، برای درمان این عارضه حتماً از پزشک متخصص پوست کمک بگیرید و اصلاً جوش را دست‌کاری نکنید.

بین آثار زخم های جوش و تیره تر شدن محل جوش فرق وجود دارد

میان آثار زخم های جوش و تیره تر شدن محل جوش فرق وجود دارد

حتی پس از تشخیص بهترین کرم ضد جوش، خرید و استفاده از آن، ممکن است جای زخم بعضی از جوش ها برطرف نشود. در این مواقع باید راهکارهای درمانی دیگری را پیش بگیرید؛ چراکه زخم های پوست به‌راحتی از بین نمی‌روند و برای درمان آن‌ها باید از روش‌های حرفه‌ای مانند، لیزر درمانی، میکرونیدلینگ و سابسیژن (subcision)، کمک بگیریم؛ اما لکه های تیره و قهوه ای رنگی که پس از جوش روی پوست باقی می‌مانند را می‌توان با درمان های خانگی برطرف کرد. استفاده روزانه از ضد آفتاب ها، لایه برداری پوست و کمک گرفتن از کرم های روشن کننده تأثیر زیادی در کاهش آثار جوش دارند.

سخن پایانی

امیدواریم با توضیحاتی که دادیم کار تشخیص بهترین کرم ضد جوش و انتخاب آن برای شما راحت شده باشد. برای خرید یک کرم ضد جوش عالی پیشنهاد می‌‌کنیم نگاهی به فروشگاه اینترنتی اردمی بیاندازید و از میان طیف گسترده‌ای از محصولات باکیفیت، بهترین کرم ضد جوش را انتخاب نمایید. در پایان جهت تکمیل اطلاعات خود، خواندن مقاله‌ی «عوارض جانبی درمان جوش با استفاده از بهترین کرم ضد جوش» خالی از لطف نیست.

دیدگاه‌ها 6373بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه