تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

۵ راز چین باستان برای داشتن پوستی زیبا

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
۵ راز چین باستان برای داشتن پوستی زیبا

زمانی که صحبت از زیبایی پوست به میان می‌آید، همه ما می‌دانیم که باید آخرین نوآوری‌ها در این زمینه را در شرق آسیا جستجو کنیم اما گاهی با نگاه به گذشته می‌توانیم دریابیم که موضوع زیبایی پوست در کشورهای شرق آسیا اهمیت ویژه‌ای داشته است. ملکه چین هزاران سال پیش از به‌وجود آمدن سرم‌ها و ماسک‌های مخصوص صورت، پوستی صاف و درخشان داشته است. در این مقاله سعی شده‌است با جستجو در سنت‌های چین باستان، بهترین نکات در رابطه با داشتن پوستی زیبا ارائه شوند.

گیاهان دارویی

گیاهان داروییعلم پزشکی در چین باستان بر اساس دانستن این‌که کدام گیاهان و ریشه‌های دارویی برای درمان کدام وضعیت یا بیماری خاص مناسب هستند، استوار است. بنابراین زنان در چین باستان دقیقا می‌دانستند که با مصرف چه نوع گیاهانی می‌توانند زیبایی پوست خود را حفظ کنند. سه گیاه معروف که در چین باستان برای محافظت از پوست مصرف می‌شده است بی‌کی (Bei Qi)، هوانگ‌کی (Huang Qi) و نوعی زالزالک بوده‌اند. مردم، این گیاهان را به صورت موضعی مصرف می‌کردند. گیاه بی‌کی برای شفافیت پوست، هوانگ‌کی برای بازسازی پوست‌های خسته و زالزالک نیز برای افزایش مقاومت پوست در برابر پیری مصرف می‌شده است.

نوشیدن چای مناسب

زیبایی پوست با نوشیدن چای گیاهیانواع بسیار زیادی از ترکیبات و چای‌های گیاهی در طب چین باستان موجود است اما این که کدام یک از آن‌ها برای نوشیدن تجویز می‌شود، به عوامل زیادی از جمله فصل و علائم موجود در پوست شما بستگی دارد. برای مثال زالزالک و گل داوودی برای سم‌زدایی و افزایش ایمنی بدن به کار می‌روند اما معمولا این گیاهان در تابستان که اثربخشی‌شان بیشتر است تجویز می‌شوند. زالزالک، گیاهی‌است که به راحتی می‌توان آن را در آب جوش دم کرده و نوشید. این گیاه سرشار از آنتی‌اکسیدان، مواد معدنی، اسید آمینه و ویتامین C می‌باشد و به عبارتی دیگر، این چای یک نوشیدنی کامل برای داشتن پوستی درخشان و صاف به حساب می‌آید.

غلطک سنگ یشم

غلطک سنگ یشماستفاده از غلطک سنگ یشم یا خود سنگ یشم بر روی صورت، باعث افزایش گردش خون در آن ناحیه و سم‌زدایی پوست شما می‌گردد. در چین باستان به دو صورت از سنگ یشم استفاده می‌شده است: به صورت غلطک بر روی نقاط طب سوزنی و یا سنگ صاف به منظور افزایش جریان خون. این سنگ باعث می‌شود که پوست، به‌طور راحت‌تری خود را ترمیم کند.

برای استفاده از سنگ یشم پس از پاکسازی عمیق پوست و استفاده از سرم یا مرطوب‌کننده، غلطک را روی صورت خود بکشید یا می‌توانید به مدت 5 تا 10 دقیقه آن را بر روی صورت خود قرار دهید. سنگ یشم، قرن‌ها در خاندان سلطنتی چین برای آزادسازی بدن از انرژی منفی، نرمی و صافی پوست و حتی برطرف کردن چین و چروک صورت مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

قدرت دانه ماش

ماسک ماشزنان دربار در دوران امپراطوری چین نیز از ماسک صورت به شدت استقبال می‌کردند و یکی از گزینه‌های محبوب در میان آن‌ها، ماسک ماش بوده است. این زنان ماش پخته را ابتدا به قدری له می‌کردند تا به خمیر تبدیل گردد و سپس آن را بر روی صورت خود می‌گذاشتند و معتقد بودند که این دانه گیاهی باعث از بین رفتن جوش و آکنه و همچنین پف صورت می‌شود. اگر تصور گذاشتن ماش له شده بر روی صورت چندان خوشایند به‌نظر نمی‌رسد، می‌توانید پودر آن را تهیه کنید و سپس آن را با ماست مخلوط نموده و ماسک مورد نظر را درست کنید. ماش، پوست صورت را به شدت با طراوت و درخشان می‌کند.

ماسک زردچوبه

زیبایی پوست با ماسک زردچوبهماسک زردچوبه در بسیاری از کشورهای خاورمیانه به عنوان یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای نوعروسان شمرده می‌شود و ظاهرا این ریشه نارنجی پر قدرت در میان زنان چینی نیز شهرت زیادی داشته است. زنان در چین باستان از ماسک زردچوبه برای از بین بردن چین و چروک پوست صورت و زیبایی پوست بهره می‌بردند. شما می‌توانید این ماسک را با مخلوط کردن یک قاشق چای‌خوری شیر بادام، یک قاشق چای‌خوری عسل و یک قاشق چای‌خوری زردچوبه به راحتی در خانه تهیه کنید. همچنین در صورتی که بخواهید ماسک شما غلیظ‌تر شود، می‌توانید از یک قاشق ماست و یا اضافه نمودن یک قاشق دیگر عسل بهره ببرید. ضمن آن که شیر بادام موجود در این ماسک حاوی ویتامین E و آنتی‌اکسیدان می‌باشد. پس از آماده نمودن ماسک، آن را با برس صورت بر روی پوست خود بمالید و 10 تا 15 دقیقه آن را بر روی صورت خود نگاه دارید. پس از آن، پوست شما بسیار شفاف و زیبا خواهد شد.

منبع: Byrdie دیدگاه‌ها 8182بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه