تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

بررسی روش های متفاوت و جالب برای درمان جوش با آلوئه ورا

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
بررسی روش های متفاوت و جالب برای درمان جوش با آلوئه ورا

معمولاً بیشتر افراد به محض مشاهده‌ی اولین جوش های صورت یا بدن به فکر درمان آن با خرید بهترین کرم ضد جوش می‌افتند. البته در کنار محصولات شیمیایی، روش‌‌های طبیعی و کارآمدی نیز برای درمان جوش وجود دارد. تنوع محصولات شیمیایی و روش های طبیعی برای درمان جوش، انتخاب بهترین راه را دشوار کرده است. یکی از این روش های خانگی، درمان جوش با آلوئه ورا است که در ادامه با شما در میان می‌گذاریم.

درمان جوش با آلوئه ورا از دیدگاه علم و دانش

درمان جوش با آلوئه ورا از دیدگاه علم و دانش

آلوئه ورا دارای قند‌ها و اسید‌های چرب است. این ترکیبات خاصیت ضد التهابی دارند و جلوی ایجاد جوش را می‌گیرند. البته این همه‌ی داستان نیست. آلوئه ورا فواید دیگری نیز دارد که فهرست برخی از آن‌ها در ادامه می‌آید از جمله اینکه:

  • دارای ۷۵درصد ترکیبات فعال است که در میان آن‌ها به اسید‌های آمینو (Acid Amino)، سالیسیلیک اسید (Salicylic Acid)، لیگنین (lignin)، ویتامین‌ها، مواد معدنی، ساپونین و آنزیم‌ها می‌توان اشاره کرد؛
  • بافت کلاژن را بهینه‌ می‌کند و فرایند درمان زخم‌ها را سرعت می‌بخشد؛
  • خاصیت ضد التهابی دارد و پوست‌های بسیار حساس و آسیب‌دیده در اثر نور خورشید را التیام می‌بخشد؛
  • خاصیت آبرسان دارد؛
  • ضمن تولید کلاژن، حالت کشسان پوست را تقویت می‌کند و جلوی ایجاد چین و چروک ها را می‌گیرد؛
  • اسید‌ آمینو و زینک که در آلوئه ورا موجود است، بافت پوست را نرم و ابریشمی می‌کند؛
  • همچنین اثربخشی مفیدی در کوچک کردن منافذ پوست دارد.

روش های درمان جوش با آلوئه ورا

روش های درمان جوش با آلوئه ورا

تا اینجا از فایده‌های ژل آلوئه ورا برای شما گفتیم. احتمالاً شما هم مانند ما به این نتیجه رسیده‌اید که در کنار خرید بهترین کرم ضد جوش، بد نیست به فکر درمان جوش با آلوئه ورا بیفتید. در ادامه برخی از این روش ها می‌آید. می‌توانید یک یا چند روش را برای خود امتحان کنید. بی‌شک مشاهده‌ی نتیجه، شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

۱. ژل آلوئه ورا برای درمان جوش

ژل آلوئه ورا برای درمان جوش

یک برگ آلوئه ورا را از وسط به دو نیم کنید. ماده شفاف و ژله‌ای داخل آن را با قاشق بیرون بکشید. شب‌هنگام ژل آلوئه ورا را روی صورت بمالید. بگذارید تا صبح باقی بماند. صبح صورت را بشویید. این فرایند را تا درمان کامل جوش ادامه دهید.

۲. ماسک آلوئه ورا، عسل و دارچین

ماسک عسل و دارچین برای درمان جوش

عسل دشمن شماره‌یک باکتری های جوش زا به حساب می‌آید. دارچین نیز خاصیت ضدالتهابی دارد. برای درمان جوش با آلوئه ورا کافی است ۲ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را با ۴ قاشق غذاخوری عسل و نصف قاشق چای‌خوری روغن یا پودر دارچین مخلوط کنید. خمیر به‌دست‌آمده را روی قسمت های جوش دار پوست بمالید. پس از ۱۰ دقیقه صورت را بشویید. این فرایند باید روز در میان تکرار شود.

نکته: دارچین ممکن است سوزش برای پوست ایجاد کند. بهتر است میزان تحمل پوست خود به دارچین را مشخص کنید و به همان اندازه از آن در ماسک آلوئه ورا و عسل بیفزایید.

۳. ژل آلوئه ورا و آبلیمو

درمان جوش با آلوئه ورا و لیمو

افراد زیادی را سراغ داریم که وسواس ویژه‌ای برای خرید کرم ضد جوش دارند و همیشه به دنبال خرید بهترین کرم ضد جوش موجود در بازار می‌گردند. اما جالب است بدانید این افراد در کنار استفاده از کرم ضد جوش، روش های درمانی طبیعی را هم ادامه می‌دهند. از جمله این روش ها، درمان جوش با آلوئه ورا و آبلیمو است. آبلیمو خاصیت خشک‌کنندگی دارد و با خشک کردن جوش صورت، جلوی وخیم‌تر شدن آن را می‌گیرد.

یک‌چهارم قاشق چای‌خوری آبلیمو را با ۲ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا مخلوط کنید. ترکیب به‌دست‌آمده را روی جوش ها بمالید. پس از اینکه کاملاً خشک شد، بشویید. از آنجایی که آبلیمو پوست را به نور خورشید حساس می‌کند، پس از استفاده از این ماسک، حتماً ضد آفتاب بزنید.

نکته: آبلیمو پوست های بسیار حساس را ملتهب و قرمز می‌کند و مصرف بیش از حد آن، خشکی بسیار زیاد پوست را به دنبال دارد.

۴. آلوئه ورا و روغن درخت چای

آلوئه ورا و رغن درخت چای

تحقیقات ثابت کرده که استفاده موضعی از روغن درخت چای با مقدار ۵درصد، به میزان چشمگیری در کاهش التهاب‌ جوش تأثیر دارد؛ بنابراین درمان جوش با آلوئه ورا و روغن درخت چای نیز بسیار مؤثر است. به این منظور ۲ تا ۳ قطره روغن درخت چای را با روغن‌های حاملی مانند روغن جوجوبا، بادام شیرین یا زیتون مخلوط کنید. به این ترکیب یک قاشق عسل اضافه کنید. سپس ماسک به‌دست‌آمده را روی صورت بمالید. بگذارید ۱۵ دقیقه باقی بماند. در نهایت نیز صورت را با آب بشویید.

۵. اسپری آلوئه ورا

اسپری آلوئه ورا برای درمان جوش

حتی اگر بهترین کرم ضد جوش را خریده یا بهترین ماسک ضد جوش را درست کرده‌ باشید، باز هم استفاده از این ماسک یا کرم زمان‌بر است. یکی از روش های سریع درمان جوش با آلوئه ورا، استفاده از اسپری آن است. اگر فرصت زیادی در طول روز ندارید، می‌توانید اسپری آلوئه ورا درست کنید و در کمترین زمان با آن پوست خود را التیام بخشید.

یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را با نصف فنجان آب مقطر مخلوط کرده و ۲ تا ۳ قطره روغن گیاهی (روغنی که با پوست شما سازگاری بیشتری دارد) به این ترکیب اضافه کنید. محلول به‌دست‌آمده را در یک ظرف افشانه بریزید. هر زمان که صلاح‌ دانستید مقداری از آن را روی صورت اسپری کنید. برای اثربخشی بیشتر، قبل از هر بار اسپری، ظرف افشانه را تکان دهید.

۶. اسکراب آلوئه ورا، شکر و روغن جوجوبا

اسکراب آلوئه ورا، شکر و روغن جوجوبا

یکی از دلایل مهم افزایش جوش، تجمع سلول های مرده روی پوست است. اگر می‌خواهید از شر جوش خلاص شوید در کنار خرید بهترین کرم ضد جوش، باید از یک اسکراب عالی هم کمک بگیرید. به همین دلیل اسکراب آلوئه ورا، شکر و روغن را پیشنهاد می‌کنیم.

در این روش کافی است یک چهارم فنجان ژل آلوئه ورا را با نیم فنجان روغن جوجوبا و نیم‌ فنجان شکر مخلوط کنید. ترکیب به‌دست‌آمده را به‌آرامی روی پوست صورت یا بدن خود بمالید. درنهایت نیز پوست را با آب بشویید.

پایان

مطمئن هستیم با روش‌های جالبی که از درمان جوش با آلوئه ورا برای شما گفتیم، جوش ها در کمترین زمان ممکن از بین‌ خواهند رفت. برای آگاهی بیشتر مطالعه‌ی مقاله‌ی «درمان جوش با استفاده از بهترین کرم ضد جوش» را به شما توصیه می‌کنیم. برای تجربه‌ی یک خرید عالی نیز کرم‌های مختلفی را از برندهای معتبر در فروشگاه اُردمی برای شما آماده‌‌ کرد‌ه‌‌ایم. با نگاهی به این کرم‌ها، می‌توانید به‌راحتی بهترین کرم ضد جوش را انتخاب کنید. در پایان اگر شما هم تجربه سودمندی در درمان‌ جوش سراغ دارید و روش‌‌های طبیعی را برای از بین بردن جوش صورت می‌دانید، در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

منبع: Stylecraze دیدگاه‌ها 6505بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه