تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

کاشت ناخن اکریلیک | بررسی فواید، معایب و مراحل انجام آن

زمان تقریبی مطالعه: ۶ دقیقه
کاشت ناخن اکریلیک | بررسی فواید، معایب و مراحل انجام آن

خانم‌ها در کنار استفاده از لاک مات یا براق، گزینه‌های بسیاری برای انتخاب در پیش‌رو دارند که یکی از پرطرف‌دارترین این گزینه‌ها، ناخن اکریلیک است. در این روش می‌تو‌انید از لاک براق یا مات مورد علاقه‌تان برای زیباسازی کاشت اکریلیکی که انجام داده‌اید کمک بگیرید. محبوبیت ناخن اکریلیک تنها به جنبه زیباشناختی آن ختم نمی‌شود و از شیوه‌ای صحبت می‌کنیم که در کنار زیبایی چشمگیر ناخن ها، بافت آن‌ها را نیز قوی‌ و محکم می‌کند و فرایند کاشت راحت و بی‌دردسری دارد. در نتیجه حتی در منزل نیز می‌توانید کاشت ناخن را انجام دهید. به شرط اینکه اطلاعات کافی از فواید و معایب این روش داشته باشید و ترفند‌های کاشت ناخن اکریلیک را بلد باشید. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم با مطالعه این مطلب با ناخن اکریلیک و لایه‌ای از لاک مات یا براق، از ناخن هایی خاص و جذاب لذت ببرید.

فواید کاشت ناخن اکریلیک

فایده های کاشت ناخن اکریلیک

  • کاشت اکریلیک، سطح ناخن را قوی و محکم می‌کند و جلوی شکنندگی آن را می‌گیرد.
  • جویدن ناخن اکریلیک کار مطلوبی نیست، در نتیجه این روش به عنوان گزینه‌ای مناسب برای جلوگیری از جویدن ناخن پیشنهاد می‌شود.
  • کاشت ناخن اکریلیک روشی قدیمی است و ناخن کارهای متخصص، سال‌ها است که این روش را انجام می‌دهند. در نتیجه با خیال راحت از زیبایی و تمیزی کار می‌توانید کاشت ناخن را به ناخن کار واگذار کنید و نگران‌ عوارض جانبی آن نباشید.
  • ناخن اکریلیک به‌راحتی ترمیم می‌شود و اگر صدمه‌ای به یکی از این ناخن ها وارد شد، به‌سادگی می‌توانید آن را در منزل ترمیم کنید.
  • ناخن اکریلیک دوام بیشتری نسبت به لاک ژله ای دارد و از این روش در کنار لاک مات یا براق می‌توانید استفاده کنید.

معایب کاشت ناخن اکریلیک

معایب کاشت ناخن اکریلیک

  • کاشت ناخن اکریلیک ممکن است به سطح طبیعی ناخن آسیب وارد کند و فرایند رشد طبیعی ناخنی که کاشت اکریلیک روی آن انجام شده به‌سختی انجام می‌شود. از طرف دیگر ناخنی که صدمه دیده‌، بستری مناسب را برای رشد قارچ‌ها و باکتری‌ها فراهم می‌کند؛
  • از آنجایی که ناخن اکریلیک روشی مصنوعی برای زیباسازی ناخن ها شناخته می‌شود، ناخن اکریلیک ممکن است جلوه‌ای غیرطبیعی داشته باشد. درنتیجه باید کاشت ناخن را نزد ناخن کار حرفه‌ای و متخصصی انجام دهید تا کاشت ناخن شما ظاهری طبیعی و زیبا پیدا کند.
  • برای کاشتن ناخن اکریلیک از مواد شیمیایی بسیار قوی کمک گرفته می‌شود و بعضی از افراد ممکن است به بخار این مواد حساسیت داشته باشند.
  • کاشت ناخن دست‌‌کم باید ماهی یک بار تجدید شود و این فرایند، هزینه‌‌ای برای ترمیم روی دست شما می‌گذارد.

مراحل کاشت ناخن اکریلیک

گام اول: آماده کردن ناخن ها

فواید کاشت ناخن اکریلیک

قبل از هرگونه مانیکور، باید ناخن ها را کاملاً تمیز کنید و اگر لاک مات یا براق زده‌اید، لاک را پاک کنید تا بستری صاف برای مواد اکریلیک ایجاد شود. کوتیکول ناخن را نیز به سمت داخل ناخن مرتب نمایید.

گام دوم: کوتاه کردن ناخن ها

کوتاه کردن ناخن ها

ناخن ها را به گونه‌ای کوتاه کنید که تنها چند میلی متر از ناخن‌ شما به سمت بیرون انگشت قرار گرفته باشد. این روش پایه‌ای محکم برای اکستنشن ناخن اکریلیک ایجاد می‌کند.

گام سوم: سوهان زدن ناخن ها

سوهان زدن ناخن ها

در این مرحله باید سطح ناخن را سوهان بزنید تا بافتی زبر پیدا کند و شرایط برای چسبندگی بیشتر ناخن اکریلیک مهیا شود.

گام چهارم: استفاده از پرایمر ناخن

استفاده از پرایمر ناخن

مراحلی که تاکنون به آن‌ها اشاره کردیم در انواع مانیکور باید انجام شود و حتی اگر قصد استفاده از لاک مات یا براق را دارید، باز هم این مراحل را باید انجام می‌دادید، اما از این مرحله مراحل اصلی کاشت ناخن اکریلیک با پرایمر ناخن شروع می‌شود. پرایمر رطوبت و چربی ناخن را از بین می‌برود. در نتیجه ابتدا تکه‌ای پنبه را به استون آغشته کنید و روی سطح ناخن بمالید. سپس سراغ پرایمر ناخن بروید و یک لایه پرایمر بزنید. توجه داشته باشید که بعضی از پرایمرهای موجود در بازار، ترکیباتی اسیدی دارند و پوست را می‌سوزانند. در نتیجه اگر به ترکیبات اسیدی حساسیت دارید، پیشنهاد می‌کنیم از پرایمرهای غیراسیدی کمک بگیرید.

گام پنجم: شروع کاشت ناخن از نوک آن

شروع کاشت ناخن از نوک آن

در این مرحله باید روی نوک ناخن ها چسب بزنید. دقت کنید که این چسب نباید به پوست اطراف ناخن مالیده شود.

گام ششم: آماده سازی مواد اکریلیک

آماده سازی مواد اکریلیک

مقداری از مایع اکریلیک ناخن را داخل ظرفی بریزید. دقت داشته باشید مواد کاشت ناخن، بخاری قوی و مضر دارند؛ پس بهتر است کاشت ناخن اکریلیک را در فضایی با تهویه مناسب انجام دهید.

گام هفتم: آغشته کردن برس به مواد اکریلیک

آغشته کردن برس به مواد اکریلیک

در این مرحله شما یا ناخن کار باید برس را داخل مواد اکریلیک نمایید تا برس کاملاً به این مواد آغشته شود. سپس حباب‌های هوایی که داخل برس ایجاد شده را از بین ببرید و با فشار برس به دیواره‌های ظرف، مواد اکریلیک اضافی برس را بگیرید و برس را به پودر آغشته کنید تا مواد اکریلیک روی برس ثبات پیدا کند و آماده کاشت ناخن شوید.

گام هشتم: زدن مواد اکریلیک روی ناخن

زدن مواد اکریلیک روی ناخن

مواد اکریلیک را بدون تماس با کوتیکول، روی ناخن بزنید و در انجام این کار سعی کنید مواد حالتی نرم روی ناخن پیدا کند. سپس اگر نیاز به مواد بیشتری بود، یک لایه دیگر اکریلیک بزنید.

گام نهم: خشک کردن مواد اکریلیک

خشک کردن مواد اکریلیک

مواد اکریلیکی که روی ناخن زده‌اید پس از گذشت حدود ۱۰ دقیقه کاملاً خشک می‌شود. سپس با سوهان و ناخن گیر سطح این مواد را صاف و صیقلی کنید.

گام دهم: شروع لاک زدن

شروع لاک زدن

اکنون زمان استفاده از لاک مات یا براق مورد‌ علاقه شما فرا می‌رسد. در نتیجه لاکی زیبا و جذاب بزنید و از کاشت ناخن اکریلیک لذت ببرید.

نکات مهم پس از کاشت ناخن اکریلیک

نکات مهم پس از کاشت ناخن اکریلیک

بهداشت ناخن را جدی بگیرید

از آنجایی که لایه‌ای اکریلیک روی تمام قسمت‌های ناخن کشیده‌اید، باید بیشتر مواظب سلامت ناخن های خود باشید. در نتیجه با برس نرم، آلودگی‌های دور محیط ناخن را تمیز کنید و با تکه‌ای پنبه آغشته به الکل، اطراف کوتیکول و زیر ناخن را پاک نمایید.

بهتر است کاشت ناخن اکریلیک را به ناخن کار حرفه ای واگذار کنید

کاشت ناخن فرایندی دقیق و ظریف است و پیشنهاد می‌کنیم انجام این کار را به ناخن کار حرفه‌ای محول کنید. در این حالت ناخن کار پس از چندین بار مانیکور ناخن های شما، با سلیقه‌تان آشنا می‌شود و فرایند کاشت ناخن راحت‌تر انجام خواهد شد.

دست و ناخن را پس از شستشو حتماً خشک کنید

هر بار که دست‌های خود را می‌شویید، ناخن ها را کاملاً خشک کنید؛ چراکه خیس‌ماندن ناخن احتمال جدا شدن لایه اکریلیک را به دنبال دارد و با فراهم کردن زمینه رشد قارچ‌ها، سلامت ناخن های شما به خطر می‌افتد. برای شستشوی ظروف و انجام کارهای منزل که با آب سروکار دارد نیز پیشنهاد می‌کنیم این کارها را حتماً با دستکش انجام دهید.

رطوبت ناخن را تأمین کنید

خشکی ناخن باعث شکستن آن می‌شود و با روغن‌های مرطوب‌ کننده مخصوص، رطوبت ناخن را تأمین کنید.

پیشنهاد ویژه‎

همان‌گونه که وعده داده بودیم، تمام چیزهایی که باید از کاشت ناخن اکریلیک می‌دانستید را مطرح کردیم. اکنون زمان آن فرا رسیده که سری به فروشگاه اینترنتی اُردمی -مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی بزنید و از میان لاک‌ های مختلفی که برای شما آماده کرده‌ایم، لاک مات یا براق جذاب و زیبایی را انتخاب نمایید. در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم تجربه‌ای از کاشت ناخن اکریلیک یا خرید لاک مات و براق دارید، خواهشمندیم این تجربه‌های سودمند را در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

منبع: Stylecraze دیدگاه‌ها 8385بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه