تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

رازهای افرادی که به زیبایی پیر می‌شوند چیست؟

زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
رازهای افرادی که به زیبایی پیر می‌شوند چیست؟

چگونه همگام با افزایش سن، همچنان جذاب و زیبا به نظر برسیم؟ همه ما دوست داریم وقتی پیر می‌شویم همچنان زیبا باشیم. احتمالا هر کدام از ما خانمی را می‌شناسیم که از فرق سر تا ناخن پا، جوان‌تر از سنش است و در هر قدم، با پیری مبارزه می‌کند. اما چطور این کار را انجام داده‌اند؟ راز جوان ماندن آنان در چیست؟ ما رازهای آن‌ها را به شما می‌گوییم:

آن‌ها محصولات غیر ضروری مصرف نمی‌کنند

آرایش فانتزیاز قفسه محصولات ضد چروک فاصله بگیرید و روی سه مورد تمرکز کنید. اگر از سن 20 سالگی از ضد آفتاب، رتینوئید و مرطوب‌کننده استفاده می‌کنید، در مقایسه با دیگران خیلی جوان‌تر به نظر می‌رسید. برای حفظ شادابی و رطوبت پوست، هر روز صبح باید کرم ضد آفتاب و مرطوب‌کننده استفاده شود.

رتینوئید خاصیت جادویی دارد. متخصصان پوست مدام آن‌ها را پیشنهاد می‌کنند زیرا مشتقات ویتامین A، به خوبی پوست را به ساخت کلاژن وادار می‌کنند و به این ترتیب از تشکیل چروک‌های تازه جلوگیری می‌کنند.

آن‌ها ورزش می‌کنند

ورزش کردنفرقی نمی‌کند که انگیزه شما از ورزش کردن داشتن حس خوب، کاهش استرس یا کاهش وزن باشد، ورزش کردن می‌تواند یک گزینه به فهرست شما بیافزاید: جوان ماندن. یک مطالعه روی بزرگسالان مسن‌تر نشان داد عملکرد افرادی که ورزش می‌کردند از لحاظ فیزیولوژیکی شبیه افراد جوان‌تر است. اما این کار فقط درون شما را جوان نگاه می‌دارد. پس لایه بیرونی بدن‌تان چه می‌شود؟ پوست، بزرگ‌ترین عضو بدن شما و تنها عضو قابل رویت است. هرچه که برای درون بدن شما مفید است برای پوست‌تان نیز مفید است.

اگرچه ممکن است شنیده باشید که ورزش‌های خاصی مثل دویدن که حرکات بالا و پایین دارند، سبب ایجاد چروک و آویزان شدن پوست می‌شوند، اما این مطلب صحت ندارد. هر ورزشی که دوست دارید را ادامه دهید.

آن‌ها پشت آرایش، پنهان نمی‌شوند

آرایش غلیظ

اگر پوست شما چروک بوده، نقاط تیره و التهاب داشته باشد، وسوسه می‌شوید یک لایه ضخیم کرم پوشاننده و پودر به تمام صورت خود بزنید. این شیوه، نتیجه برعکس می‌دهد. آرایش نمی‌تواند به طور کامل پیری پوست را پوشش دهد. هرچه بیش‌تر، همیشه بهتر نیست. صورت خود را مثل کیک درست نکنید بلکه باید لایه مناسبی از کرم روی آن بزنید. برای شروع، یک لایه کرم پایه بزنید تا لکه‌های کم‌رنگ و پررنگ را محو کند. کرم پوشاننده مایع، قدم بعدی است (این نوع کرم مثل کرم‌های سنگین که مناسب پوست‌های بی‌نقص است داخل چروک‌ها نمی‌رود) روی مثلث صورت (ناحیه تی)، پودر شفاف‌کننده بزنید و برای جوان کردن ظاهر صورت، کرم براق‌کننده بزنید تا درخششی جوان و سالم به پوست‌تان بدهد.

آن‌ها از دست‌های‌شان مراقبت می‌کنند

دست های زیباصورت و دست‌های شما دو بخش از بدن‌تان هستند که بیش‌تر از همه در معرض آفتاب هستند. اما از آن‌جا که مدام از مرطوب‌کننده و ضد چروک برای پوست خود استفاده می‌کنید، صورت‌تان جوان می‌شود اما دست‌های‌تان تسلیم لکه‌ها و چروک‌ها می‌شوند. همان محصولاتی که برای صورت استفاده می‌کنید برای دست نیز مناسب است. بنابراین شب‌ها که از رتینوئیدها استفاده می‌کنید کمی نیز به پشت دست‌های‌تان بزنید. صبح‌ها که ضد آفتاب می‌زنید کمی از آن را هم به پشت دست بزنید.

آن‌ها اعتماد به‌نفس دارند

اعتماد بنفسزنانی که به زیبایی پیر می‌شوند یک توانایی مشترک دارند: اعتماد به‌نفس. ربطی به این ندارد که می‌خواهید جوان به نظر برسید، نداشتن اعتماد به‌نفس می‌تواند سبب برداشتن قدم‌های اشتباه در راستای زیبایی و چگونگی مراقبت روزانه از پوست شود. هدف‌تان این باشد که تا جایی که می‌توانید زیبا به نظر برسید. یک مطالعه نشان داده است افرادی که نسبت به پیری خوش‌بین‌تر هستند 5/7 سال بیش‌تر از دیگران زندگی می‌کنند.

آن‌ها ظاهر خود را به‌روز می‌کنند

سبک لباس پوشیدنآیا هنوز همان موهای بلند دوران دبیرستان را دارید؟ آیا همان‌طور که اولین بار به سر کار رفتید لباس می‌پوشید؟ بسیاری از خانم‌ها تلاش می‌کنند از قالب‌های همیشگی خود خارج شوند و ریسک این را به جان می‌خرند که عجیب به نظر برسند. این مسئله در مورد انتخاب‌های شما نیست بلکه در مورد امواجی است که در دنیای اطراف خود پخش می‌کنید و امواجی که در مورد سن‌تان به خودتان می‌دهید. بنابراین همیشه شکل ظاهری خود را به‌روز کنید. یک مدل موی درست، می‌تواند موثر باشد. طی تحقیقی در سال 2010 نشان داده شد زنانی که موهای خود را رنگ یا کوتاه می‌کنند و فکر می‌کنند با این کار جوان‌تر به نظر می‌رسند فشار خون پایین‌تری دارند. زیبا به نظر رسیدن باعث سلامتی می‌شود.

آن‌ها از آخرین مد روز آگاهند

آخرین مدرسیدن به یک سن خاص، لزوما به معنی تغییر به سبک مسن‌تر نیست. زنانی که زیبا پیر می‌شوند به خاطر سن‌شان از شیوه‌های به‌روز دور نمی‌مانند. یک مثال: پوشیدن یک شلوار جین کلاسیک تنگ (که لزومی هم ندارد مد روز باشد) به همراه یک جفت کفش با رنگ فانتزی مد روز. این تیپ، یک چاشنی پنهان به ظاهر شما می‌افزاید و انرژی‌ و اعتماد به‌نفس شما را افزایش می‌دهد.

آن‌ها از موهای خاکستری خود ابایی ندارند

موهای خاکستریخانم‌ها با موی خاکستری جذاب می‌شوند. فقط به یک مدل موی زیبا نیاز دارند. سعی کنید این رنگ زیبا را با شامپوهای پایه‌ آبی-بنفش حفظ کنید که از زرد شدن مو در اثر املاح آب جلوگیری می‌کند.

آن‌ها به اندازه کافی می‌خوابند

خواب کافیهیچ چیز به اندازه خواب، برای زیبایی مفید نیست. خواب بی‌کیفیت نه تنها علائم پیری صورت را افزایش می‌دهد بلکه جذابیت شما را نیز کم می‌کند. به علاوه زنانی که 7 تا 9 ساعت می‌خوابند، در مقایسه با کسانی که کم‌تر از 5 ساعت می‌خوابند، پوست‌شان در مقابل اشعه فرابنفش خورشید مقاومت بیش‌تری دارد. به بیان دیگر، خواب به طور طبیعی پوست را به بازیابی از آسیب‌های نور خورشید وادار کرده و فرآیند پیری را کاهش می‌دهد.

آن‌ها مدام به مراکز زیبایی مراجعه نمی‌کنند

مراکز زیباییشاید تصور کنید که با رفتن به مراکز زیبایی و انجام مراقبت‌های پوستی، دیگر باید خیال‌تان از بابت داشتن پوستی شاداب و سالم راحت باشد، اما برای رسیدن به نتیجه‌ بهتر، به متخصصین پوست (کارشناسانی که از روند پیری پوست جلوگیری و آن را برعکس می‌کنند) مراجعه کنید. شیوه‌هایی که آن‌ها به کار می‌برند، به طور موثری جوانی پوست شما را بازمی‌گرداند. متخصصان پوست در استفاده از ابزار مخصوص مربوط به پوست مهارت دارند و برای نتایج بهتر، موثرترین شیوه‌ها را روی پوست به کار می‌گیرند.

در همین رابطه می‌توانید به مقالات دیگری از بلاگ تخصصی اُردمی که در زیر ذکر شده‌اند نیز مراجعه کنید:

منبع: Health دیدگاه‌ها 4328بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه