مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

دلایل بروز جوش در بزرگسالان چیست و کدام خطرناک تر است؟

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
دلایل بروز جوش در بزرگسالان چیست و کدام خطرناک تر است؟

خرید بهترین کرم ضد جوش برای رفع جوش، معمولاً‌ اولین راهکاری است که به ذهن افراد مبتلا به آکنه می‌رسد. البته راه‌های دیگری نیز برای رفع جوش وجود دارد. انواع آنتی بیوتیک،‌ داروهای ساختنی، درمان‌های خانگی و غیره هر کدام تا حدی می‌توانند به درمان این عارضه کمک کنند. اما قبل از هر اقدامی لازم است دلایل بروز جوش در بزرگسالان مشخص شود تا درمان مربوط و مناسب با آن انجام شود. در ادامه به برخی از این دلایل می‌پردازیم.

دلایل بروز جوش در بزرگسالان

  • تغییرات هورمونی

تغییرات هورمونی یکی از دلایل بروز آکنه در بزرگسالان

پزشکان به این نتیجه رسیده‌اند که تغییرات هورمونی، یکی از دلایل بروز جوش در بزرگسالان است. این تغییرات که عموماً قبل از شروع قاعدگی ایجاد می‌شوند، آکنه های وخیم و دردناکی را در نواحی چانه، گردن و پشت ایجاد می‌کنند. هورمون مردانه مانند تستوسترون (testosterone) نیز یکی از دلایل بروز جوش دردناک به حساب می‌آید. این عارضه به‌راحتی با بهترین کرم ضد جوش درمان می‌شود.

  • استرس

استرس یکی از دلایل بروز آکنه

عارضه‌ای را سراغ نداریم که ردپای اضطراب و نگرانی در آن نباشد. استرس حتی فرایند ترشح هورمون‌های بدن را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. افرادی که گرفتاری‌های زیادی دارند دائم در اضطراب و نگرانی به سر می‌برند. در هنگام اضطراب غدد فوق‌کلیوی، هورمونی با نام کورتیزول (Cortisol) ترشح می‌کنند. این هورمون کاهش استرس را به دنبال دارد؛ اما در کنار آن، مقدار کمی تستوسترون هم ترشح می‌شود. تستوسترون عملکرد غده‌های چربی را افزایش می‌دهد. تولید چربی بیشتر یکی دیگر از دلایل بروز جوش در بزرگسالان است.

  • آلودگی هوا

تاثیر آلودگی هوا بر بروز آکنه در بزرگسالان

هوای آلوده لایه‌‌ای از انواع میکروب‌ها را روی پوست قرار می‌دهد. برای تشخیص میزان آلودگی‌هوا در شهرهای بزرگ، کافی است یک روز صبح با صورتی تمیز از منزل بروید. حدود نیم‌ساعت در  یک خیابان شلوغ پیاده‌روی کنید و به منزل برگردید. سپس یک دستمال تمیز روی پوست صورت خود بکشید تا متوجه شوید که پوست شما تا چه اندازه در معرض آلودگی‌ هوا قرار دارد.

اگر در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنید، بهتر است با تمیز نگه داشتن پوست در برابر آلودگی هوا از آن محافظت کنید. اگر هم علی‌رغم توجه و رسیدگی شما باز هم آکنه به پوستتان راه پیدا کرد با بهترین کرم ضد جوش به درمان آن بپردازید و جلوی پیشرفت آن را بگیرید.

  • استفاده از محصولات آرایشی بهداشتی نامناسب

عوارض استفاده از محصولات آرایشی بهداشتی نامناسب

یکی از دلایل بروز جوش در بزرگسالان داشتن پوست چرب است. اگر پوست چرب یا ترکیبی از چرب و خشک دارید و این پوست مستعد آکنه است باید حتماً از محصولات آرایشی بهداشتی بدون چربی استفاده کنید. معمولاً روی این محصولات عبارت‌های «Oil-Free» و «Non Comedogenic» یا «Water Based» نوشته شده است. حتی افرادی که بهترین کرم ضد جوش را خریداری کرده‌اند نیز باید حتماً از این محصولات استفاده کنند. این محصولات، منافذ پوست را نمی‌بندند و وضعیت آکنه شما را وخیم‌تر نمی‌کنند. در خصوص استفاده از محصولات آبرسان نیز پیشنهاد می‌کنیم سراغ مرطوب‌کننده ژلی بروید. همچنین ضد آفتابی انتخاب کنید که ترکیبات ملایمی داشته باشد و جلوی منافذ پوست را نگیرد.

  • شستن بیش از حد پوست

شستتشوی بیش از حد پوست

شستن بیش‌ از حد پوست، آکنه را وخیم‌تر می‌کند و یکی از دلایل بروز جوش در بزرگسالان به حساب می آید. اگر صورت خود را بیشتر از ۲ بار در روز می‌شویید، پوست خود را در معرض خشکی قرار می‌‌دهید. پوستی که خشک شده است نیز چربی بیشتری ترشح می‌کند و هما‌ن‌گونه که می‌دانید چرب شدن پوست، ابتلا به آکنه را به دنبال دارد. به این ترتیب پیشنهاد می‌کنیم اگر دچار آکنه شده‌اید، با خرید بهترین کرم ضد جوش و شوینده ملایم که پوست را خشک نمی‌کند، جلوی گسترش آن را بگیرید.

  • رژیم غذایی

تاثیر رژیم غذایی نامناسب بر بروز آکنه

گفته‌های ضدونقیضی در خصوص تأثیر بعضی از خوراکی‌ها مانند شکلات، سرخ‌کردنی‌ها، فست‌فودها، کافئین و آجیل در ایجاد و وخامت آکنه وجود دارد. با این حساب می‌توان گفت اگر احساس کردید که خوردن یک خوراکی‌ خاص مانند شکلات یا فرآورده‌های لبنی، جوش‌های شما را وخیم‌تر می‌کند، از خوردن این خوراکی‌ صرف‌نظر کنید. ناگفته نماند پزشکان اصرار می‌کنند که از خوردن بیش از حد ید برحذر باشیم. این ماده در طول هفته‌ها و ماه‌ها در بدن جمع می‌شود و جوش و آسیب‌های دیگری را به دنبال دارد.

  • علاقه‌ به‌ خوراکی های شیرین

علاقه به خوراکی‌های شیرین

شیرینی‌جات مقدار انسولین خون را افزایش می‌دهند و ترشح بیش از حد انسولین، افزایش ترشح هورمون های مردانه در بانوان را در پی دارد. ترشح بیش از حد هورمون مردانه نیز همان طور که قبلاً اشاره کردیم یکی از دلایل بروز جوش در بزرگسالان است. عادت به خوردن خوراکی های شیرین، خطرناک‌ترین دلیل بروز جوش است. این عادت نه تنها به زیبایی ظاهر افراد لطمه وارد می‌کند، بلکه باعث بروز بیماری‌هایی چون دیابت و کبد چرب نیز می‌شود.

سخن پایانی

امیدواریم با درنظرگرفتن دلایل بروز جوش در بزرگسالان و توجه به آن، هرگز این جوش‌ها به پوست شما راه پیدا نکنند. اگر به‌ هر دلیلی گرفتار این عارضه شده‌اید و به فکر خرید کرم ضد جوش هستید، با مراجعه به فروشگاه اُردمی،‌ از میان برندهای معتبر این فروشگاه، بهترین کرم ضد جوش را انتخاب کنید. همچنین در مقاله‌ی «درمان جوش با بهترین کرم ضد جوش» برخی از محصولات معتبر این سایت معرفی شده‌اند. در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر دلایل دیگری را برای ایجاد جوش سراغ دارید، در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

منبع: Self دیدگاه‌ها 7331بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه