تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

آموزش گذاشتن لینک در اینستاگرام

آموزش گذاشتن لینک در اینستاگرام

اگر می‌خواهید به‌عنوان یک «همکار در فروش»، از فرصت کسب درآمد در فروشگاه اینترنتی اُردمی بیشترین بهره را ببرید، یادگیری و تسلط به شیوه‌ی کار با شبکه‌های اجتماعیِ مختلف را در دستور کار خود قرار دهید. بسیاری از مخاطبانِ هدف شما در فضای مجازی حضور دارند. شما برای فروش بهتر، لازم است علاوه بر معرفی ویژگی‌های محصولات، راه مناسبی را نیز برای دسترسی کاربران به آن محصول فراهم آورید. به همین خاطر، در این مقاله، شیوه‌ی گذاشتن لینک در اینستاگرام را، که یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی نزد کاربران ایرانی است، به شما آموزش داده‌ایم.

یکی از روش‌های هدایت فالوورها به صفحه‌ی محصولات یا صفحه‌ی دسته‌ی محصولات، گذاشتن لینک و هدایت کاربران به این صفحات است. شما به دو روش می‌توانید از گذاشتن لینک در اینستاگرام برای افزایش فروش کمک بگیرید:

  1. گذاشتن لینک در بیو

  2. گذاشتن لینک در استوری

چرا گذاشتن لینک در پُست‌ را آموزش نداده‌ایم؟

چون به‌طور کلی چنین امکانی در اینستاگرام وجود ندارد. اینستاگرام لینک‌ها را در بخش کپشن پُست‌ها و دیدگاه‌ها، به متن عادی تبدیل می‌کند و با این کار، عملاً لینک را خنثی می‌کند.

در ادامه، روش گذاشتن لینک در بیو (بخش توضیحات پروفایل) و همچنین گذاشتن لینک در استوری ها، (که در آن‌ها با عبارت See More نمایش داده می‌شوند) را می‌خوانید.

۱. گذاشتن لینک در بیو

از مزایای گذاشتن لینک در بخش توضیحات پروفایل یا همان بیو، این است که این امکان برای همه‌ی کاربران اینستاگرام فعال است؛ اما ایرادی که می‌توان به آن گرفت، این است که تنها می‌توان یک لینک را در بیو قرار داد. با این حال، گذاشتن همان یک لینک در بیو، نقش مهمی در معرفی کسب و کار شما دارد. شما می‌توانید لینک یک «وب‌سایت» یا یک صفحه‌ی مشخص را به صورت کامل یا کوتاه‌شده در این قسمت قرار دهید. برای گذاشتن لینک در بیو به روش زیر عمل کنید:

  • ابتدا به صفحه‌ی پروفایل خود مراجعه کنید؛
  • سپس روی دکمه‌ی Edit Profile کلیک کنید؛
  • در مرحله‌ی بعد، در بخش Website، آدرس لینک مدنظر خود را وارد کنید و تنظیمات خود را ذخیره کنید.

آموزش گذاشتن لینک در اینستاگرام

تمام شد! حالا لینک در بیوی اینستاگرام شما قرار گرفته است و هر بازدیدکننده‌ای آن را لمس کند، به صفحه‌ی موردنظر شما منتقل می‌شود.

نکته‌ ۱: برای قراردادن لینک تلگرام در پروفایل خود، به‌جای دامنه‌ی بلاک‌شده‌ی telegram.me/username، از دامنه‌ی جایگزین t.me/username استفاده کنید.

نکته ۲: برای قراردادن لینک شبکه‌های اجتماعیِ دیگر مانند اسنپ‌چت که اینستاگرام آن را فیلتر کرده است، می‌توانید از سرویس‌های کوتاه‌کننده‌ی لینک مانند Bitly.com استفاده کنید.

آیا می‌توان بیشتر از یک لینک در بیو قرار داد؟

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، خودِ اینستاگرام امکان درج بیشتر از یک لینک در بیو را به ما نمی‌دهد؛ اما وب‌سایت دیگری به‌نشانی lnk.bio این امکان را برای ما فراهم کرده است. با استفاده از این سرویس، شما می‌توانید پس از متصل‌کردن پیج اینستاگرامتان به این وب‌سایت، فهرستی از لینک‌های موردنظرتان را در یک صفحه قرار بدهید و سپس لینک آن صفحه را در بیوی اینستاگرام خود قرار دهید. با تفکیک لینک‌ها شما می‌توانید کاربران را جداگانه به صفحات محصولات، دسته‌ها و همچنین کمپین‌های مختلف هدایت کنید. اگر مایل به انجام چنین کاری هستید، مراحل زیر را طی کنید:

وارد سایت lnk.bio شوید و دکمه‌ی START NOW را لمس کنید.

گذاشتن بیشتر از یک لینک در بیو

با لمس‌کردن دکمه‌ی LOGIN VIA INSTAGRAM، وب‌سایت lnk.bio فرآیند اتصال به پیج اینستاگرام شما را آغاز می‌کند.

LOGIN VIA INSTAGRAM in lnk.bio

اطلاعات حساب کاربری خود در اینستاگرام را در فُرم زیر وارد کنید.

ورود اطلاعات حساب کاربری اینستاگرام در lnk.bio

روی دکمه‌ی Authorize ضربه بزنید تا وب‌سایت lnk.bio به پیج اینستاگرام شما متصل شود.

اتصال lnk.bio به حساب کاربری اینستاگرام

در صفحه‌ی بعد، کمی به پایین بیایید و پلن رایگانِ (FREE) وب‌سایت را انتخاب کنید.

انتخاب پلن lnk.bio

در فُرم مشخصات لینک، اطلاعات زیر را وارد کنید:

  • آدرس صفحه: در این بخش، لینک اختصاصیِ کوتاه‌شده‌ی خود را قرار دهید که کاربران را به صفحه‌ی موردنظرتان هدایت می‌کند؛
  • نام لینک: نام محصول یا دسته‌ای را که قصد دارید کاربران را به آنجا هدایت کنید، در این قسمت وارد کنید.
  • تصویر لینک: در این بخش، می‌توانید یک تصویر محصول، یک اسکرین‌شات از صفحه‌ی دسته‌ها یا هر تصویر مرتبط دیگری را برای لینک بارگذاری کنید.

اضافه کردن لینک

به همین ترتیب، می‌توانید هر تعداد لینک که مدنظر دارید ایجاد کنید.

گذاشتن چند لینک در بیو

حالا از بالای صفحه، لینکی را lnk.bio به شما اختصاص داده، کپی کنید و آن را در بیوی پیج خود قرار دهید.

گرفتن لینک حاوی لینک‌های درخواستی

آموزش روش گذاشتن چند لینک در بیوی اینستاگرام

از حالا به بعد، کاربران با لمس‌کردن لینک درج‌شده در بیوی پیج شما، به صفحه‌ی زیر هدایت می‌شوند و فهرست لینک‌های شما را می‌بینند.

مشاهده لینک های گذاشته شده در بیو

به همین سادگی از محدودیت اینستاگرام در زمینه‌ی تعداد لینک‌های قابل‌انتشار در بیو عبور کردیم. خوشتان آمد؟?

۲. گذاشتن لینک در استوری

در حال حاضر، گذاشتن لینک در استوری برای حساب‌های کاربریِ تجاری (Business Accounts) که حداقل دارای ۱۰هزار فالوور باشند، در دسترس است. بنابراین اگر پیج شما هم بیش از ۱۰هزار فالوور دارد، برای گذاشتن لینک در استوری های خود به‌روش زیر عمل کنید:

با استفاده از خود اینستاگرام یک عکس بگیرید یا عکسی را را از گالری گوشی خود انتخاب کنید. اینک برای اضافه‌کردن لینک موردنظر به تصویر، آیکُن لینک را مطابق تصویر زیر لمس کنید. در صورتی که این آیکُن را مشاهده نمی‌کنید و با مشکل عدم‌نمایش لینک در استوری اینستاگرام مواجه هستید، می‌بایست برنامه‌ی خود را به آخرین نسخه به‌روزرسانی کنید.

گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام

یک پنجره‌ی جدید برای تایپ URL پدیدار شود. در این مرحله، باید لینک موردنظر را در آن وارد کرده و تنظیمات را ذخیره کنید. به همین سادگی استوری لینک‌دار شما ایجاد شد.

ذخیره لینک در استوری اینستاگرام

توصیه می‌شود که پس از گذاشتن لینک در استوری خود، آن را با استفاده از متن، استیکر و فیلترهای مختلف کامل‌تر کرده و از عبارات «فراخوان» یا «Call To Action» نیز بهره ببرید. برای اینکه بتوانید بازدیدکنندگان بیشتری را به بازدید از صفحات فروشگاه هدایت کنید، لازم است که با آن‌ها مستقیماً گفت‌وگو کنید و پس از افزودن لینک به استوری، از آن‌ها دعوت کنید که لینک را لمس کنند و از صفحات مختلف سایت، بازدید به‌عمل بیاورند. به آن‌ها آموزش دهید که چگونه با بالاکشیدن صفحه‌ی استوری، می‌توانند به توضیحات بیشتری دست پیدا کنند. همچنین، مهم است به کاربرانتان بگویید که آن‌ها را به جای یک وب‌سایت عمومی، دقیقاً به صفحه‌ی چه محصول یا محصولاتی منتقل می‌کنید.

عضویت در سامانه همکاری در فروش اُردمی و به‌خدمت گرفتن شبکه‌های اجتماعی برای این منظور، آغاز یک راه جذاب و شیرین است که اگر با یادگیری و کسب مهارت‌های تکمیلی مختلف همراه باشد، بدون شک می‌تواند به کسب درآمدی شیرین و قابل‌توجه هم منجر شود. اگر شما هم نکته یا ترفندی را می‌شناسید که می‌تواند به موفقیت بیشتر در همکاری در فروش بیانجامد، آن را در بخش دیدگاه‌ها با ما و دیگر همکاران در میان بگذارید. به پرسش‌های شما هم در همین بخش پاسخ می‌دهیم.

بیشتر یاد بگیرید؛ بیشتر بفروشید. 🙂

دیدگاه‌ها 2650بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>