تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

منظور از ناخن اکریلیک چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
منظور از ناخن اکریلیک چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

ناخن‌ اکریلیک که آن‌را بیشتر با نام ناخن مصنوعی می‌شناسیم، برای اولین بار حدود ۴۶ سال پیش در سال ۱۳۴۹ اختراع شد. ناخن‌ مصنوعی که در آن روزگار استفاده می‌شد، ویژگی خاصی نداشت و تکه‌ پلاستیکی بود که به حالت ناخن شکل گرفته بود. این امر باعث می‌شد تا ناخن‌های مصنوعی قدیمی، به لحاظ زیبایی حرفی برای گفتن نداشته باشند. اما این داستان مربوط به گذشته است و امروزه انواعی از ناخن‌های مصنوعی را در بازار شاهد هستیم که ظاهری کاملا طبیعی دارند و از استقامت خوبی هم برخوردار هستند.

بد نیست بدانید عبارت اکریلیک در این‌گونه ناخن‌ها، مخفف واژه متاکریلات است، متاکریلات از ترکیب مونومر مایع و پودر پلیمر به‌دست می‌آید. پودر پلیمر به کار رفته در ناخن‌های مصنوعی را شیمی‌‌دان‌ها به اختصار PMMA می‌نامند. حضور این ماده شیمیایی به دوام و استقامت ناخن‌های مصنوعی کمک می‌‌کند. مونومر مایع زمانی که در مجاورت پودر پلیمر قرار می‌گیرد، باعث ایجاد واکنش و تولید فیبر می‌شود، در نهایت هم پس از خشک شدن، حالتی همانند حالت ناخن طبیعی را بر روی پوست شاهد هستیم.

فرآیند کاشت ناخن مصنوعی

فرآیند کاشت ناخن در سالن‌های آرایش عموما با تمیز کردن ناخن طبیعی و استفاده از پرایمر ناخن شروع می‌شود، در نهایت هم به ناخن مصنوعی شکل و حالت داده می‌شود. انجام این مراحل از عفونت در زیر ناخن‌ مصنوعی جلوگیری می‌کند، و باعث می‌شود تا سطح ناخنِ طبیعی در فرآیند کاشت ناخن‌ مصنوعی صدمه نبیند.

تمیز کردن ناخن‌ها1- تمیز کردن ناخن‌ها

در کاشت ناخن‌ مصنوعی، تمیز کردن ناخن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. چرا که در این فرآیند ممکن است به کوتیکول ناخن صدمه وارد شود و باکتری‌ها از این طریق وارد جریان خون شوند. این امر، بروز آلودگی‌های قارچی را در پی خواهد داشت.

خوشبختانه به راحتی می‌توان جلوی این عارضه را در حین کاشت ناخن گرفت.

تمیز کردن ناخن کار چندان دشواری نیست و پیشنهاد می‌کنیم برای این کار از الکل حاوی ایزوپروپیل استفاده کنید، این نوع الکل به حل کردن چربی‌های سطح ناخن کمک می‌کند و از طرف دیگر باعث از بین رفتن باکتری‌ها می‌شود.

استفاده از پرایمر2- استفاده از پرایمر و کاشت ناخن مصنوعی

پس از تمیز کردن ناخن، نوبت استفاده از پرایمر ناخن فرا می‌رسد. پرایمر ناخن به چسبیدن ناخن‌ مصنوعی به سطح ناخن طبیعی کمک می‌کند.

پرایمرهایی که در ساخت آنها از متاکریلات اسید استفاده شده است، برای کاشت ناخن مصنوعی، گزینه‌ای مناسب به نظر می‌رسند. این پرایمرها لایه‌ نازک حاضر بر روی سطح ناخن را در خود حل می‌کنند. این امر باعث می‌شود تا ناخن سطحی زُمخت به خود بگیرد و در نتیجه بین ناخن‌ مصنوعی و ناخن طبیعی چسبندگی بیشتری ایجاد شود.

 

نکات مورد توجه برای کاشت ناخن مصنوعی3- نکات مورد توجه برای کاشت ناخن مصنوعی

قبل از اینکه ناخن مصنوعی‌ کاشته شده خشک شود باید از رِزین اکریلیک استفاده شود، چرا که در غیر این صورت پس از خشک شدن ناخن مصنوعی دیگر نمی‌توان شکل و حالت دلخواه را به ناخن داد.

برای کاشت بهتر ناخن‌ مصنوعی بر روی سطح ناخن از قالب‌هایی از جنس پلاستیک یا فویل‌های فلزی نیز استفاده می‌شود؛ از این طریق می‌توان کاشت ناخن مصنوعی را با شکل و حالت دلخواه انجام داد. پس از گذاشتن این قالب بر روی سطح ناخن، ترکیب رزین اکریلیک که از پیش آماده شده است، بر روی ناخن قرار می‌گیرد. سپس باید مدتی زمان بگذرد تا این مواد بر روی سطح ناخن خشک و محکم شود. پس از خشک شدن نیز به راحتی می‌توان قالب ناخن را برداشت و قسمت‌های که از قلم افتاده است را پر کرد. در نهایت نیز ناخن مصنوعی خشک شده برای مانیکور و لاک‌زدن آماده است.

بر روی ناخن مصنوعی به‌دست آمده می‌توان هر رنگ لاکی را استفاده کرد و پس از رشد ناخن طبیعی، بهتر است قسمت‌های خالی ناخن مصنوعی را با رزین اکریلیک پر کنید.

به احتمال زیاد تاکنون شما هم از ناخن‌‌های مصنوعی استفاده کرده‌اید و با این حساب اگر تجربه‌ای در این زمینه دارید، در قسمت نظرات، ما و سایر کاربران را از تجربیات خود آگاه سازید.

منبع: Wisegeek دیدگاه‌ها 22720بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه