تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

انتخاب بهترین کرم ضد جوش برای درمان قطعی جوش صورت و بدن

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
انتخاب بهترین کرم ضد جوش برای درمان قطعی جوش صورت و بدن

یکی از روش های درمان قطعی جوش صورت و بدن خرید بهترین کرم ضد جوش و استفاده‌ی درست از آن محسوب می‌شود. البته باید توجه داشت که منشأ ایجاد جوش در افراد مختلف با یکدیگر فرق می‌کند. همچنین ابتلا به این عارضه و نوع درمان افراد نیز با یکدیگر متفاوت است. روش های متفاوت و متنوعی نیز برای درمان جوش وجود دارد. از درمان خانگی جوش گرفته تا ترکیبات ساختنی داروخانه‌ای یا داروهای شیمیایی و کرم های ضد جوش،  همگی تا حدی در درمان جوش مؤثر هستند. در این بین کرم ضد جوش طرفداران بیشتری دارد. در دسترس بودن کرم و سهولت استفاده از آن، یکی از دلایل استقبال مردم از این محصول شده است. البته برای شناخت و انتخاب بهترین کرم ضد جوش لازم است که قبلاً از دلایل ایجاد جوش و انواع آن اطلاع کافی داشته باشید، سپس به خرید کرم ضد جوش اقدام کنید.

 دلایل ایجاد جوش

انتخاب بهترین کرم ضد جوش

جوش، عارضه‌ای است که اکثراً در سنین بلوغ ایجاد می‌شود و تا سال‌‌ها بعد گریبان بسیاری از افراد را می‌گیرد. در نتیجه برای درمان این عارضه‌‌ی پردردسر بهتر است منشأ و دلایل ایجاد آن را بدانید تا بتوانید بر اساس نوع جوش خود بهترین کرم ضد جوش موجود در بازار را تشخیص دهید. در واقع لایه‌ی دوم پوست انسان دارای غده‌‌هایی است که چربی ترشح می‌کنند. ترشح چربی در این غده‌ها از طریق هورمونی با نام استروژن انجام می‌شود. این غده‌ها، نوعی چربی با نام سبوم ترشح می‌کنند. این چربی از طریق پیاز مو به سطح پوست می‌رسد و پوست را چرب نگه می‌دارد.

در این بین گاهی اوقات آلودگی‌‌های محیطی با چربی پوست مخلوط شده و جلوی منافذ پوستی را می گیرد. در نتیجه مسیر خروج چربی از لایه دوم پوست به سطح آن مسدود می‌شود. چربی که در میان لایه پوست باقی مانده است، جوش‌های مختلفی ایجاد می‌کند. با این توضیح می‌توان گفت یکی از دلایل ایجاد جوش، تمیز نبودن پوست است؛ چرا که آلودگی‌ها‌ و باکتری‌ها با چربی پوست ترکیب می‌شوند و جلوی منافذ آن را می‌بندند. در این مواقع جوش‌ها راه خودشان را به صورت باز می‌کنند. همچنین ترشح هورمون مردانه استروئید نیز در آقایان و خانم‌ها به‌ افزایش چربی پوست و ایجاد جوش دامن می‌زند. در کنار این عوامل، تغییرات هورمونی در دوران بارداری و مصرف قرص ضد بارداری نیز احتمال ایجاد جوش را افزایش می‌دهد. گاهی اوقات نیز جوش، ریشه‌ در وراثت دارد.

عوامل که آکنه را وخیم‌تر می‌کند

  • تغییرات هورمونی

تاثیر تغییرات هورمونی در درمان قطعی جوش صورت و بدن

گاهی اوقات بانوانی را شاهد هستیم که به‌رغم انتخاب بهترین کرم ضد جوش و استفاده از آن، در دوره‌ی خاصی جوش‌های بیشتری را تجربه می‌کنند. این اتفاق ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. گاهی این افراد دچار تغییرات هورمونی ۲ تا ۷ روز قبل از پریودی می‌شوند. تغییرات هورمونی در این تاریخ خاص به بروز یا تشدید جوش منجر می‌شود. البته دلیل دیگر این موضوع ممکن است به استفاده از لوازم آرایش چرب و روغنی، قرار گرفتن به مدت زیاد در مکان‌های چرب مانند آشپزخانه‌های رستوران، آلودگی‌های محیطی و همچنین دست‌مالی کردن و بیرون کشیدن جوش ها مربوط شود.

  •  رژیم غذایی

تاثیر رژیم غذایی بر ایجاد جوش

گفته می‌شود که خوردن تخم مرغ، شکلات و غذای چرب، احتمال ایجاد جوش را به دنبال دارد. البته این موضوع در افراد مختلف متفاوت است و نمی‌شود نسخه‌ی واحدی برای همه‌ی افراد پیچید. تقریباً خود فرد، به تجربه بهتر می‌تواند تشخیص دهد که خوردن کدام ماده غذایی به تشدید این عارضه منجر می‌شود. آنچه مسلم است این است که سبزیجات و میوه‌ها، خاصیت آنتی اکسیدان دارند و استفاده از آن‌ها منجر به بروز جوش نمی‌شود. بنابراین بهتر است افرادی که به جوش مبتلا هستند، میوه و سبزی بیشتری مصرف کنند.

  • اضطراب

تاثیر استرس بر ایجاد جوش

در اینکه استرس و اضطراب باعث تداخل عملکرد هورمون‌ها می‌شود هیچ شکی نیست. همین قضیه به‌صورت غیر مستقیم به ایجاد جوش منجر می‌شود. خیلی از نوجوانان یا جوانان در برهه‌های سخت و حساس زندگی مانند آزمون‌های استخدامی یا تحصیلی، جوش‌های مختلف را تجربه کرده‌اند. نگرانی بابت بروز جوش نیز به تشدید آن می‌انجامد. توصیه‌ی ما به این دسته افراد این است که به جای نگرانی و اضطراب، با حفظ آرامش خود و انتخاب بهترین کرم ضد جوش، به درمان این عارضه بپردازند.

سن ابتلا به جوش

سن ابتلا به جوش

آمار نشان می‌‌دهد افراد ۱۱ تا ۳۰ ساله به انواع جوش مبتلا می‌شوند. این امر در نوجوانان بیشتر به‌دلیل ترشح هورمون‌های بلوغ در این گروه سنی است. معمولاْ این جوش‌ها پس از عبور از ۳۰ سالگی از بین می‌روند؛ اما به‌ندرت و در بعضی مواقع، بروز و دوام این عارضه تا سنین ۴۰ و ۵۰ هم گزارش شده است.

ویژگی‌های بهترین کرم ضد جوش

انتخاب بهترین کرم ضد جوش برای درمان قطعی جوش صورت و بدن

برای شما از تأثیر چربی بیش از حد پوست در ایجاد جوش گفتیم. بهتر است در کنار انتخاب بهترین کرم ضد جوش، ابتدا سراغ شوینده صورت بروید و ترجیحاْ پاک کننده فومی خریداری کنید. برای خرید کرم ضد جوش نیز توصیه می‌کنیم محصولات دارای بنزوئیل پروکساید، اسید سالیسیلیک، اسید آزلاییک و سولفور تهیه کنید. این مواد شیمیایی اثربخشی فراوانی در تمیز کردن منافذ پوستی دارند و جلوی ایجاد جوش را می‌گیرند. البته ازآنجایی‌که پوست را خشک می‌کنند، بهتر است با تجویز پزشک، محصولی استفاده کنید که آسیب کمتری به پوست وارد کند.

گاهی اوقات نیز پزشک برای درمان قطعی جوش صورت، آنتی بیوتیک خوراکی یا موضعی تجویز می‌کند. این آنتی بیوتیک‌ها باکتری‌های موجود در جوش را نابود می‌کنند و التهاب پوست را کاهش می‌دهند؛ اما ممکن است پوسته‌پوسته‌شدن و قرمزی صورت را به دنبال داشته باشند. آنتی بیوتیک باعث ایجاد عوارضی مانند سردرد، معده‌درد، سرگیجه و غیره می‌شوند. همچنین اگر داروهای ضد جوش طبق تجویز پزشک و در موعد مقرر مصرف نشود، به جای از بین بردن باکتری‌ها، مقاومت آن‌ها را افزایش داده و به جای کاهش جوش، وضعیت آن را وخیم‌تر می‌کند.

در پایان برای تکمیل آموزه‌هایتان خواندن مقاله آیا درمان جوش با استفاده از بهترین کرم ضد جوش باز هم عوارض جانبی دارد؟ را به شما پیشنهاد می‌کنیم. به شما قول می‌دهیم با توجه به توضیحاتی که دادیم با انتخاب بهترین کرم ضد جوش و استفاده از آن بتوانید به‌راحتی به درمان قطعی جوش صورت و بدن خود کمک کنید. برای خرید کرم ضد جوش هم کافی است سری به فروشگاه اردمی بزنید. در این فروشگاه علاوه بر محصولات انحصاری درمان جوش، برخی لوازم آرایشی ضد آکنه نظیر کرم پودر ضد آکنه یا کرم ضد آفتاب ضد آکنه نیز وجود دارد.

منبع: Bestbeautyinfo دیدگاه‌ها 12453بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه