تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

فواید ویتامین C برای پوست و اهمیت استفاده از آن در کرم ضد لک

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
فواید ویتامین C برای پوست و اهمیت استفاده از آن در کرم ضد لک

حتماً شما هم متوجه شده‌اید که متخصصان پوست به خرید کرم ضد لک عالی دارای ویتامین C اصرار دارند. این امر بی‌دلیل نیست؛ چراکه ویتامین سی خشکی پوست، چین و چروک ها، زخم های ناشی از جوش، تیرگی و ناهماهنگی های رنگ پوست را درمان می‌کند. فایده های ویتامین C برای پوست به اندازه‌ای است که هر کجا دنبال خرید کرم ضد لک عالی و باکیفیت باشید، بدون شک در این کرم شاهد حضور این ویتامین خواهید بود. با این حساب از آنجایی که به‌راحتی نمی‌شود از کنار فواید ویتامین C گذشت، در ادامه به ضرورت استفاده از ویتامین سی در کرم‌ ضد لک عالی و سرم‌های باکیفیت اشاره می‌کنیم.

فواید ویتامین C

فایده های ویتامین C

قبل از اینکه به فواید ویتامین C در کرم ضد لک عالی اشاره کنیم، بهتر است ابتدا ببینیم این ویتامین چیست. ویتامین سی، آنتی اکسیدانی قوی است که رادیکال های آزاد را خنثی می‌کند. به لطف این خاصیت، فرایند تولید سلول های تازه‌ی پوست بهینه می‌شود. با بهبود سلول های آسیب دیده، شاهد ترمیم و بازسازی پوست هستیم. به این ترتیب با خرید ضد لک عالی و باکیفیتی که دارای ویتامین C است، این کرم لکه های ناشی از نور خورشید را از بین می‌برد و جلوی صدمه دیدن سلول های پوست را می‌گیرد. به زبان ساده می‌توان گفت ویتامین C، سلامت سلول های پوست را تضمین می‌کند. البته فایده های ویتامین C به همین‌جا ختم نمی‌شود. این ویتامین سلول های پوست را در برابر سرطان پوست ناشی از پرتوهای UV خورشید مصون نگه می‌دارد.

اهمیت ویتامین C در کرم ضد لک

فواید ویتامین C

ویتامین C در کنار خاصیت آنتی اکسیدان، فایده های دیگری نیز برای پوست و بدن دارد که در بین آن‌ها می‌توان به خاصیت اسیدی قوی آن اشاره کرد. به لطف این ویژگی،‌ زمانی که یک کرم ضد لک عالی دارای ویتامین C را به پوست می‌مالید، عملاً پوست را به تولید کلاژن (Collagen) و الاستین (Elastin) تحریک می‌کنید. با تولید بیشتر این مواد، فرایند بازسازی و جوان‌شدن پوست سرعت پیدا می‌کند و جلوی پیری زودرس آن گرفته می‌شود.

از طرف دیگر ویتامین C دارای ماده‌ای برای جلوگیری از افزایش تولید رنگدانه‌ در پوست و ایجاد لکه های تیره است. به همین دلیل متخصصان پوست تأکید ویژه‌ای به خرید کرم ضد لک عالی دارند که دارای ویتامین سی باشد. از دیگر فایده‌ های این ویتامین می‌توان به خاصیت روشن کنندگی آن اشاره کرد. به لطف این ویژگی‌، لکه های پوست پس از مدتی از بین می‌روند و اثری از ناهماهنگی‌ رنگ پوست به دلیل تجمع رنگدانه ها باقی نمی‌ماند.

نحوه استفاده از ویتامین C در کرم ضد لک

فایده های ویتامین C

برای شما از فواید ویتامین C گفتیم. جالب است بدانید این ویتامین در حالت‌های مختلفی در محصولات رسیدگی به پوست وجود دارد. اگر به دنبال خرید بهترین کرم ضد لک هستید، باید کرمی خریداری کنید که دارای ویتامین C در حالت اسید اسکوربیک (ascorbic acid)، باشد. اسید اسکوربیک باثبات‌ترین نوع ویتامین سی است و اثربخشی بیشتری نسبت به دیگر حالت های آن دارد. بهترین حالت اسید اسکوربیک را در سرم‌های پوست شاهد هستیم. به این ترتیب در کنار خرید کرم ضد لک عالی و باکیفیت، پیشنهاد می‌کنیم سرمی با ویتامین C و E خریداری کنید تا به همراه از بین رفتن لکه های پوست، بافت آن جوان‌ و شاداب شود.

اسید اسکوربیک خالص، بیشترین نفوذ را به بافت پوست دارد. ترکیب ویتامین C با آنتی اکسیدان های دیگری مانند ویتامین E، مقاومت پوست در برابر رادیکال های آزاد را ۲ برابر می‌کند. همان طور که گفتیم اسید اسکوربیک که با نام ویتامین سی نیز شناخته می‌شود، خاصیت اسیدی قوی دارد؛ در نتیجه اگر کرم ضد لک عالی و باکیفیت حاوی ویتامین C خریده‌اید، این کرم اثربخشی بسیاری دارد و بهتر است مقدار استفاده از آن را مرحله‌‌به‌مرحله زیاد کنید. به این ترتیب ابتدا کرم یا سرمی با مقدار ویتامین C کم خریداری کنید و این کرم را به مقدار متعادلی روی پوست بمالید، پس از مدتی که پوست به ترکیبات آن عادت کرد، کرمی با دوز بیشتر استفاده کنید.

عوارض ویتامین C برای پوست

عوارض استفاده

تجربه نشان داده است ویتامین C، پوست های حساس را قرمز و ملتهب می‌کند. در نتیجه اگر پوستی حساس دارید، بهتر است حتماً کرمی با ویتامین C کمتر خریداری کنید. ابتدا قسمت کوچکی از پوست را با این کرم پوشش دهید. اگر پوست شما نسبت به آن حساسیت نداشت، این کرم را با خیال راحت برای از بین بردن لکه ‌ها در قسمت‌های مختلف پوست استفاده کنید.

تمامی چیزهایی که از فواید ویتامین C برای پوست می‌دانستیم را با شما در میان گذاشتیم. مطمئن هستیم با این اطلاعات، به این نتیجه رسیده‌اید که کرم ضد لک عالی و باکیفیتی که دارای ویتامین C باشد خریداری کنید. برای خرید کرم ضد لک کافی است نگاهی به محصولات فروشگاه اینترنتی اُردمی– مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی بیندازید و از میان کرم‌های مختلفی که برای شما آماده کرده‌ایم، بهترین کرم ضد لک را خریداری کنید. خواندن مقاله‌ی «کرم ضد لک عالی برای درمان ملاسما» و سایر مقالات بلاگ اردمی در این انتخاب به شما کمک خواهد کرد. در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم تجربه‌ای از خرید کرم ضد لک دارید، در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

منبع: Allure دیدگاه‌ها 5240بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه