تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

مزایای عطر روغنی در مقایسه با سایر عطرها و ادکلن ها

زمان تقریبی مطالعه: ۶ دقیقه
مزایای عطر روغنی در مقایسه با سایر عطرها و ادکلن ها

بی‌شک هنگام خرید بهترین عطر زنانه یا مردانه اصطلاح عطر روغنی یا عطرهای گرمی را شنیده‌اید. این عطرها در سال‌های اخیر طرف‌داران بیشتری پیدا کرده‌اند. به دلیل استقبال زیاد مردم از این پدیده در این مقاله می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که مزایای عطر روغنی چیست. اگر این سؤال شما نیز هست، تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

درباره عطر روغنی زنانه

درباره عطر روغنی

همان‌طور که در بخش قبلی نیز اشاره کردیم در فهرست ویژگی‌های بهترین عطر زنانه و مردانه، انواع مختلفی از اصطلاحات وجود دارد. پرفیوم، ادو پرفیوم، ادو تویلت، ادو کلن، عطر روغنی و … اصطلاحات رایج‌تر هستند. ملاک اصلی برای این نوع از طبقه‌بندی، غلظت عطر است. حتماً می‌دانید که میزان غلظت عطر به میزان آب و الکل موجود در آن بستگی دارد. برای مثال پرفیوم با بیشترین غلظت، درصد بسیار کمی از آب و الکل در خود دارد و بیشترین حجم آن را اسانس یا روغن عطر تشکیل می‌دهد. از طرف دیگر در ادو کلن اسانس عطر کمتری به کار رفته است و بیشترین بخش ساختار آن را آب و الکل تشکیل می‌دهد.

در عطر روغنی همان طور که از نام آن پیداست روغن‌ها نقش مهمی در تعدیل اسانس اصلی عطر دارند. به این معنی که به جای آب و الکل، روغن های حامل وظیفه‌ی پراکندن رایحه ها را بر عهده می‌گیرند. با این توضیح عطر روغنی نیز در دسته‌ی عطرهای غلیظ قرار می‌گیرد و خصوصیات عطرهای غلیظ را با خود دارد.

مزایای عطر روغنی زنانه

برای اینکه یک عطر در لیست بهترین عطر زنانه و مردانه قرار بگیرد، چند ویژگی لازم دارد. از جمله این ویژگی‌ها بوی خوش، ماندگاری عطر، پخش بوی آن و هزینه معقول عطر است. عطرها با غلظت های مختلف هر کدام ویژگی متفاوتی دارند. برای مثال پخش بو یا سیاژ آن ها با هم فرق می‌کند. ماندگاری عطر در هر کدام متفاوت است. با توجه به همه‌ی این ویژگی‌ها در ادامه به مزایای عطر روغنی زنانه نسبت به سایر عطرها می‌پردازیم.

  • بوی خوش عطر روغنی

بوی خوش عطر روغنی

در اینکه رایحه کدام عطر از دیگری بهتر است نمی‌توان نسخه واحدی پیچید. مسلماً همه‌ی مردم روی کره خاکی یک رایحه واحد را نمی‌پسندند. برخی رایحه های شیرین را ترجیح می‌دهند و برخی رایحه های تلخ را. برخی افراد به سمت رایحه های سرد کشیده می‌شوند و برخی به سمت رایحه های گرم. برخی افراد با بوییدن عطر سرد دچار سردرد می‌شوند و برخی نمی‌توانند بوهای گرم و شیرین را بیشتر از چند دقیقه تحمل کنند. به همین دلایل است که نمی‌توان گفت کدام عطر به یقین بهترین عطر زنانه یا مردانه است. نکته‌ی مهمی که از مزایای عطر روغنی به شمار می‌رود،‌ این است که عطرهای روغنی رایحه‌ای مشابه نسخه‌های ادوپرفروم یا ادوتویلت خود دارند. پس اگر رایحه‌ای را دوست دارید بدون هیچ تردیدی می‌توانید نسخه روغنی آن را تهیه کرده و لذت ببرید.

  • ماندگاری زیاد

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های یک عطر ماندگاری آن است. در واقع عطر هر چقدر هم خوشبو باشد، اگر ماندگاری کافی نداشته باشد کسی به خرید آن رغبت نمی‌کند. یکی از مزایای عطر روغنی ماندگاری طولانی آن است. همان طور که در بخش های قبلی برایتان گفتیم در این نمونه از عطرها از آب و الکل استفاده نمی‌شود. همچنین در این عطرها از روغن استفاده می‌شود. نبودن الکل و برعکس حضور روغن به ماندگاری بیشتر عطر کمک می‌کنند. پس با خرید عطر روغنی همان رایحه ادو تویلت را با ماندگاری بیشتر تجربه می‌کنید.

  • پخش بوی مناسب

پخش بوی مناسب

به فرایند تبخیر نت‌های آغازین، میانی و پایانی یک عطر روند پخش بوی آن می‌گویند. برای مثال اینکه چقدر طول بکشد که از رایحه مرکباتی به‌عنوان رایحه آغازین به رایحه‌ی گل‌ها در نت میانی و به رایحه‌های دیگر در نت پایانی یک عطر برسیم، به پخش بوی آن بستگی دارد. برخی از عطرها پخش بوی ضعیفی دارند، به این معنا که به‌سرعت تبخیر می‌شوند و لذتی از تغییر رایحه در آن‌ها مشاهده نمی‌شود. یکی دیگر از مزایای عطر روغنی این است که پخش بوی خوبی داشته و در طول زمان رایحه دل‌انگیزی از خود نشان می‌دهند.

  • رد بوی متعادل

برای برخی افراد پخش بوی عطر بسیار مهم است. برخی معتقدند که باید هم‌زمان با ورود آن‌ها به مکانی بوی عطرشان در فضا منتشر شود. برای برخی دیگر نیز این مسئله نه‌تنها مهم نیست بلکه به علت ملاحظات کاری و اداری ترجیح می‌دهند خوشبو باشند؛ اما درعینِ‌حال بوی عطرشان در فضای اطراف نپیچد. یکی از مزایای عطر روغنی این است که نه مثل پرفیوم‌ها ملاحضه‌کار و بی‌سرو صدا باشد، نه مثل بادی اسپلش‌ها بوی تند و تیزی داشته باشد. رد بوی عطر روغنی در حالت میانه است.

  • حجم دل‌خواه از عطر زنانه

حجم دلخواه از مزایای عطر روغنی

یکی دیگر از مزایای عطر روغنی امکان سفارش آن در حجم دل‌خواه است. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که یک عطر ۱۰۰ میلی‌گرمی را خریده باشید و از بوی آن راضی نباشید. در چنین مواقعی دو راه بیشتر پیش روی شما نیست. از هزینه‌ای که داده‌اید صرف‌نظر کنید و عطر را دور بیندازید یا از سلیقه‌تان صرف‌نظر کنید و تا آخرین قطره عطر را تحمل کنید. این داستان غم‌انگیز درباره عطر روغنی صدق نمی‌کند. شما در حجم کم از عطر سفارش می‌دهید و در صورتی که آن را پسندیدید باز هم آن را تجدید می‌کنید. سفارش در حجم کم و دل‌خواه این امکان را به شما می‌دهد که طیف بیشتری از انواع عطر را امتحان کنید.

  • هزینه معقول عطر

مسلماً وقتی بتوانید بهترین عطر زنانه یا مردانه را حتی در حجم ۱۰ میلی‌گرم سفارش دهید هزینه کمتری پرداخت می‌کنید. از سوی دیگر شما هزینه‌ای بابت طراحی شیشه لوکس، نام و افتخار برند و احتمالاً هزینه‌های گمرکی کلان بابت ورود عطر به کشور را نمی‌پردازید. با این اوصاف چه بسا شما بتوانید ۱۰۰ میلی‌گرم از عطر روغنی خاصی را بسیار ارزان‌تر از شیشه ۱۰۰ میلی‌گرمی نسخه ادو پرفیومش خریداری کنید. ارزش این ویژگی از مزایای عطر روغنی بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

  • حمل آسان شیشه عطر

حمل آسان از مزایای عطر روغنی

یکی دیگر از مزایای عطر روغنی که باز هم زیر مجموعه‌ی حجم دل‌خواه آن به شمار می‌رود، حمل آسان آن است. به این ترتیب در مسافرت و مهمانی می‌توانید چندین عطر متفاوت را به‌راحتی در کیف یا حتی جیب خود حمل کنید و در صورت نیاز آن را تمدید کنید. این خصوصیت برای حضور در محل کار  نیز بسیار کارساز است. با این ویژگی مجبور نیستید برای تجدید عطر خود یک شیشه ۱۰۰ میلی گرمی را با خود حمل کنید. در کمترین زمان ممکن عطر را از جیب خود درمی‌آورید و خیلی سریع و آسان روی محل نبض خود اسپری می‌کنید.

  • عطر زنانه سالم و بدون حساسیت

افرادی که با حساسیت های پوستی دست و پنجه نرم می‌کنند به‌خوبی با این قسمت مقاله موافق می‌شوند. وجود الکل در عطرهای دیگر به ایجاد حساسیت پوستی یا تشدید آن منجر می‌شود. یکی از مزایای عطر روغنی حذف الکل از فرمولاسیون آن است. به این ترتیب می‌توان بدون نگرانی آن را داخل مو یا روی پوست اسپری کرد و از بوی خوش آن لذت برد.

  •  شیشه های متنوع و زیبای عطر

شیشه های متنوع و زیبا

برای خیلی افراد مخصوصاً خانم‌ها خیلی مهم است که میز آرایش شیک و جذاب داشته باشند. یکی از چیزهایی که به زیبایی میز کمک می‌کند تنوع ششه‌های عطر است. این روزها  شیشه‌های جذاب و منحصربه‌فردی در بازار عرضه شده است. با خرید هر کدام از آن‌ها می‌توانید میز متفاوت و زیبایی از انواع بهترین عطر زنانه داشته باشید و از یکی دیگر از مزایای عطر روغنی بهره ببرید.

سخن پایانی

تا اینجا شما را با برخی مزایای عطر روغنی آشنا کردیم. امیدواریم این نوشتار به شما در خرید بهترین عطر زنانه و مردانه کمکی کرده باشد. برای تهیه عطر روغنی نیز می‌توانید به فروشگاه اینترنتی اردمی– مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی، تندرستی و عطر و ادکلن مراجعه کنید. اگر مطلب دیگری درباره عطر روغنی می‌دانید در بخش نظرات برای ما بنویسید.

دیدگاه‌ها 9642بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه