تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

راهنمای کامل محل آرایش چشم

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
راهنمای کامل محل آرایش چشم

چشم، مهم‌ترین عامل زیبایی صورت یک خانم به شمار می‌رود. از طرفی دیگر، آرایش این عضو مهم نیز کار آسانی نیست و این کار به مهارت زیادی نیاز دارد. یکی از دغدغه‌های بسیاری از بانوان، دانستن محل صحیح آرایش چشم می‌باشد. مثلا اینکه خط چشم یا سایه چشم را باید دقیقا کجا استفاده کرد. اگر شما نیز برای دانستن این موضوع دچار مشکل شده‌اید، خودآموز و راهنمایی را ارائه خواهیم کرد که متناسب با هر یک از نقاط چشم است.

استخوان ابرو

اگر می‌خواهید که ابروها زیباتر و چشم‌ها درشت‌تر نشان داده شوند، در قسمت زیر ابرو از سایه‌های مات یا کم‌رنگ استفاده کنید.

پلک

به طور معمول، سایه اصلی چشم بر روی پلک زده می‌شود اما می‌توانید در این قسمت از خط چشم نیز بهره ببرید زیرا در برخی افراد وسعت این ناحیه بیش‌تر است. اگرچه باید بدانید همه نمی‌توانند از این شگرد استفاده کنند زیرا در هر فرد، اندازه پلک‌ها متفاوت است.

چین پلک

برای بزرگ نشان دادن ابعاد چشم، باید در ناحیه میان استخوان ابرو و پلک از سایه چشم تیره بهره ببرید. این نقطه، در امتداد کاسه چشم قرار دارد. اگر پلک‌های افتاده‌ای دارید، سایه را روی چندین نقطه از چین پلک امتحان کنید. پس از هربار آزمایش، چشم خود را باز کنید تا بتوانید بهترین نقطه‌ای که سایه پلک را نمایش می‌دهد بیابید.

گوشه بیرونی چشم

گوشه بیرونی چشم، محلی است که خط چشم یا سایه چشم تیره به شکل V کشیده می‌شود. اگر چه در صورتی که بخواهید اثر آرایش چشم نرم‌تر به نظر بیاید می‌توانید خط چشم را در این ناحیه به صورت C بکشید.

راهنمای آرایش چشم

خط مژه بالایی

بالای لبه پلک بالایی، مکانی است که مژه‌ها آغاز می‌شوند و خط چشم و یا سایه چشم در این مکان زده می‌شود یا می‌توانید به تنهایی از ریمل استفاده کنید.

خط اشک

می‌توان در لبه داخلی چشم از یک خط چشم تیره استفاده کرد تا آرایش چشم دودی‌ شما زیباتر به نظر برسد و یا اگر می‌خواهید چشمانتان درشت‌تر به نظر برسند، می‌توانید در خط مژه پایینی چشم، یک خط چشم سفید یا کم‌رنگ بکشید.

خط مژه پایینی

دقیقا پایین‌تر از خط اشک و در نقطه‌ای که مژه‌های پایینی آغاز می‌شوند، قسمتی است که خط چشم کشیده یا سایه چشم زده می‌شود.

گوشه داخلی چشم

در گوشه داخلی چشم، برای درشت نشان دادن چشمان، از سایه چشم کم‌رنگ و مات استفاده کنید.

منبع: Seventeen دیدگاه‌ها 4529بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه