تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

۹ ترفند سریع برای داشتن پوست و موی زیبا

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
۹ ترفند سریع برای داشتن پوست و موی زیبا

بسیاری از افراد با پوست و موی خوب به دنیا می‌آیند. نکته تاسف‌انگیز این است که بسیاری از آن‌ها از روی ناآگاهی و عدم رسیدگی به پوست و موی خود، به تدریج باعث کاهش سلامت آن‌ها می‌شوند. زنان جوان زیادی هستند که ناامیدانه به دنبال راه حلی برای رفع مشکلات پوست و موی خود می‌گردند و از کارشناسان و متخصصان انتظار دارند چوب جادویی خود را بیرون آورده و یک شبه مشکلات آن‌ها را رفع کنند! اما حقیقت این است که طبیعت، یک شبه شکوفا نمی‌شود. کوچک‌ترین دانه گیاهان نیز نیازمند کاشت، تغذیه و مراقبت است تا بدین‌سان شکوفا شده و اعجاب خود را نمایان سازد. اگر چه در دنیای گزینه‌های «سریع» زندگی می‌کنیم، اما بعضی مسائل را نمی‌توان عجولانه حل کرد.

اکنون که عید نوروز در راه است، پوست و موی شما باید سالم و درخشان باشند. در این مقاله، بعضی روش‌های «سریع و طبیعی» را گردآوری کرده‌ایم که مسلما نتیجه‌بخش خواهند بود و نتایج خارق‌العاده‌ای برای پوست و مو به همراه خواهند داشت. بنابراین، آماده شوید و این ترفندها را انجام دهید تا به وضعیت رویایی خود برسید.

۱- برای پوست‌های تیره، چرب و ترکیبی:

صورت خود را با ماست یخ زده ماساژ دهید و مقداری شکر روی آن بپاشید، سپس پرتقال را از وسط نصف کرده و به آرامی روی صورت خود بمالید تا دانه‌های شکر حل شوند. صورت خود را با آب سرد بشویید و تفاوت را احساس کنید.

۲- برای پوست‌های تیره، خسته و خشک:

پوست خود را با پاپایا ماساژ دهید. سپس ترکیب جو دو سر، عسل و اندکی شیر سرد را به صورت خود بمالید. صورت خود را با شیر سرد و آب بشویید و به آرامی خشک کنید.

۳- آیا از موهای مجعد ناراضی هستید؟

این اسپری ساده، سریع و آسان را امتحان کنید. دو لیمو را برش داده و در دو فنجان آب بجوشانید تا اندازه آن به نصف برسد. محلول جوشیده شده را در آب‌پاش ریخته و به موها اسپری کنید. نه تنها درخشش طبیعی به موهای شما باز می‌گردد، بلکه موها بسیار صاف و خوش‌حالت می‌شوند.

۴- برای موهایی با رنگ طبیعی:

رنگ مو با چای

اگر موهای شما اندکی خرمایی است و برای رنگ کردن یا استفاده از حنا زمان کافی ندارید، کافی است تعدادی برگ رزماری برداشته و آن‌ها را با دو فنجان آب و دو قاشق چای سیاه بجوشانید تا اندازه آن به نصف برسد. محلول را با یک چهارم فنجان شامپو ترکیب کرده و هر زمان که به شامپو نیاز دارید از این محلول استفاده کنید. شامپو را به مدت 15 دقیقه بر روی سر خود نگه دارید و تفاوت را احساس کنید.

۵- برای داشتن پوستی درخشان در پشت:

آیا می‌خواهید در مهمانی، لباس پشت کوتاه بپوشید و زمان کافی برای رفتن به سالن ماساژ را ندارید که پشت شما درخشان شود؟ این راه حل سریع را در خانه امتحان کنید: یک فنجان نمک دریایی را برداشته و با نصف استکان روغن زیتون ترکیب کنید. 5 قطره روغن چوب صندل را در آن ریخته و خوب مخلوط کنید. این ترکیب را در ظرف شیشه‌ای نگه داشته و به قسمت‌هایی از بدن بمالید که می‌خواهید درخشان شوند، سپس با حوله خیس آن را پاک کنید.

۶- کنار آمدن با ورم زیر چشم و لکه‌های تیره:

چای بابونه کیسه‌ای استفاده شده را در فریزر قرار دهید. نصف یک خیار را رنده کرده و در اطراف چشم بمالید و سپس چای‌های کیسه‌ای را به مدت 10 دقیقه بر روی چشم‌های خود قرار دهید. بلافاصله تفاوت ایجاد شده در ظاهر چشم‌های خود را حس خواهید کرد!

۷- لیفت صورت فوری:

لیفت صورت با تخم مرغ

صورت خود را با آب یخ بشویید یا می‌توانید تکه‌های یخ را همراه با یک قاشق چایخوری عسل بر روی صورت بمالید. سفیده تخم‌مرغ را هم زده تا سفت شود و بر روی پوست خود بمالید تا خشک شود. کشش آن را بر روی پوست خود احساس خواهید کرد! در نهایت صورت خود را با آب یخ بشویید.

۸- چشم‌های خسته:

ساعت‌های زیادی سر کار هستید، سپس به خرید می‌روید و همه چیز را برای عید آماده می‌کنید؛ همه این کارها بسیار خسته‌کننده هستند. این محلول فوق‌العاده شستشوی چشم را به شما پیشنهاد می‌کنیم که استفاده از آن بلافاصله احساس شادابی را به شما منتقل خواهد کرد. آب معدنی یخ زده را در یک کاسه ریخته و چند قطره گلاب در آن بریزید، 2 تا 3 قطره عسل را به آن اضافه کنید و چشم خود را در آن ببرید. همچنین می‌توانید چشم خود را اندکی باز کرده و ببندید. محلول را دور بریزید و همین محلول را برای چشم دیگر تهیه کنید و این فرآیند را تکرار کنید. سپس چشم‌های خود را با آب معدنی سرد بشویید. اندکی سرخی در چشم‌ها ایجاد می‌شود اما پس از زمان کوتاهی از بین رفته و بعد از چند دقیقه، طراوت و شادابی به چشم‌های شما باز می‌گردد.

۹- مراقبت سریع از مو:

پوست و موی زیبا

زمان کافی برای استفاده از شامپو ندارید و پس از سشوار کشیدن هنوز موهای چربی دارید؟ اندکی پودر تالک و آملا به شانه خود بزنید؛ موهای خود را برگردانید و از قسمت زیرین مو شروع به شانه کشیدن کنید، از ریشه تا نوک مو بیایید و سپس موهای خود را سر جای اولش برگردانید. خواهید دید که دیگر اثری از چربی نیست و موهای زیبایی خواهید داشت.

برخی از دستورالعمل‌های رموز زیبایی «سریع» را در بالا عنوان کردیم؛ از آن‌ها استفاده کنید و لذت ببرید اما هیچ‌گاه آن‌ها را با مراقبت دائمی از پوست و موی خود اشتباه نگیرید.

منبع: NDTV دیدگاه‌ها 7273بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه