تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

۸ نکته مهم در آرایش روزانه صورت که باید به آن توجه کنید

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
۸ نکته مهم در آرایش روزانه صورت که باید به آن توجه کنید

در این مقاله قصد داریم به چند نکته مهم درباره آرایش روزانه بپردازیم. این نکات از آبرسانی پوست صورت گرفته تا استفاده از کرم ضد آقتاب و بهترین مارک پنکیک و ریمل به شما کمک می‌کند آرایش ساده، اما زیبا، ماندگار و جذاب داشته باشید. البته قبل از شروع بحث، ذکر این نکته لازم است که منظور از آرایش روزانه، یک آرایش ملایم و ساده است که جلب توجه نمی‌کند و در عین حال، ماندگاری زیادی هم دارد. اگر بحث برای شما هم جالب است در ادامه با ما باشید.

۱. با یک تونر ملایم شروع کنید

اولین نکته مهم در آرایش روزانه صورت این است که صورتتان را تمیز کنید. در واقع قبل از زیر سازی آٰرایش با بهترین مارک پنکیک یا هر ماده زیر سازی آرایش دیگر لازم است پوستتان را با یک تونر ملایم تمیز کنید. تمیز کردن پوست باعث می‌شود منافذش از هر نوع آلودگی تخلیه شود. در مقالات دیگر بلاگ اردمی برایتان توضیح دادیم که ماندن آلودگی‌ها روی پوست چه خطراتی دارد. بروز انواع جوش،‌  چروک‌شدن پوست، کدر و گرفته‌شدن آن و چندین عارضه دیگر از عواقب تمیز نبودن پوست قبل از آرایش یا حتی قبل از خواب است.

برای استفاده از تونر سراغ محصولات با pH نزدیک به پوست خود بروید. از محصولات حاوی صابون و الکل استفاده نکنید؛ زیرا پوستتان را قلیایی یا خشک می‌کنند. خشکی پوست به کدری آن می‌انجامد. سعی کنید تونر حاوی اسید هیالورونیک باشد تا ضمن پاک کردن پوست، به آبرسانی آن نیز بپردازد. توجه داشته باشید که پوست‌هایی که به‌خوبی آبرسانی می‌شوند، جذابیت بیشتری در آرایش دارند.

۲. از پرایمر یا کرم مرطوب کننده استفاده کنید

از پرایمر یا کرم مرطوب کننده استفاده کنید

برای مقابله با خشکی پوست و حفظ انعطاف پذیری آن، تا جایی که ممکن است باید پوستتان را آبرسانی کنید. در واقع دومین نکته مهم در آرایش روزانه صورت این است که پوست صورت شما با یک پرایمر یا کرم مرطوب کننده آبرسانی شده باشد. پرایمر روزنه‌های پوست را می‌بندد و سطح پوست را یکدست می‌کند. همین موضوع باعث می‌شود مواد زیرسازی آرایش به داخل منافذ نفوذ نکرده و در آن جمع نشود. از سوی دیگر همان طور که قبلاً برایتان گفتیم، آبرسانی به پوست باعث شادابی آن می‌شود.

اگر می‌خواهید بهترین پرایمر یا کرم مرطوب کننده را بخرید، سراغ محصولاتی بروید که با پوست بدنتان سازگار هستند. این محصولات بهتر است حاوی روغن طبیعی، انواع آنتی اکسیدان و هیالورونیک اسید باشد. ترجیحاً فاقد عطر بوده و اصلاً الکل و پارابن نداشته باشد. آنتی اکسیدان ها از پوست شما در برابر عوامل سرطان‌زا محافظت می‌کنند. هیالورونیک اسید هم پوست شما را همواره نرم و مرطوب نگه می‌دارد.

۳. از بهترین کرم ضد آفتاب استفاده کنید

استفاده از کرم ضد آفتاب در تمامی روزهای سال توصیه می‌شود. حتی فرقی نمی‌کند که هوا آفتابی است یا ابری. سومین نکته مهم در آرایش روزانه صورت این است که بیست دقیقه تا نیم ساعت قبل از خارج‌شدن از منزل، از بهترین کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

البته برخی از برندهای مختلف در ترکیبات بهترین مارک پنکیک یا بهترین کرم پودر و کانسیلر خود از مواد ضد آفتاب هم استفاده می‌کنند. اما به خاطر داشته باشید که تحقیقات نشان داده است این مقدار مواد ضد آفتاب در لوازم آرایشی، کافی نیست و برای حفاظت بیشتر لازم است حتماً از کرم ضد آفتاب استفاده شود.

۴. زیر سازی آرایش را انجام دهید

زیر سازی آرایش را انجام دهید

فرقی نمی‌کند که از کدام لوازم زیر سازی آرایش استفاده می‌کنید. چهارمین نکته مهم در آرایش روزانه صورت این است که بهترین کرم پودر یا بهترین مارک پنکیک و کانسیلر در درجه اول باید با پوست شما سازگاری داشته باشد. برای مثال برای پوست چرب از محصولات متناسب با آن مانند محصولات ضد آکنه یا غیرکمدون‌زا استفاده کنید.

برای پوست خشک و حساس سراغ محصولاتی بروید که در آن خبری از عطر و الکل نباشد. همچنین لازم است رنگ محصول با رنگ پوست شما هم‌خوانی داشته باشد. پنکیک یا کرم پودر خیلی روشن یا خیلی تیره، نتیجه نهایی خوبی در آرایش صورت ندارد. همیشه از محصولات یک درجه تیره یا یک درجه روشن‌تر از پوست خود استفاده کنید تا آرایشتان غیرطبیعی جلوه نکند.

۵. از هایلایتر استفاده کنید

استفاده از هایلایتر پنجمین نکته مهم در آرایش روزانه صورت است. انجام هایلایت و لولایت قواعد خاص خود را دارد که در مقالات دیگر اردمی به‌تفصیل درباره آن‌ها صحبت کرده‌ایم. در کل باید برایتان بگوییم که برای طبیعی‌تر شدن آرایش لازم است از هایلایتر استفاده کنید. به این ترتیب زیبایی‌های صورت برجسته‌تر نشان داده می‌شود. از سوی دیگر با لولایت می‌توانید عیوب صورت را بپوشانید.

۶. به ابروهای خود فرم مناسب بدهید

توجه به فرم ابرو، نکته مهم در آرایش روزانه صورت

یکی از نشانه‌های آرایش طبیعی یا به اصطلاح معروف‌تر «نچرال»، ابروهای منظم و طبیعی است. نکته مهم ششم در آرایش روزانه صورت این است که به ابروهای خود حالتی طبیعی بدهید. کادر دادن به ابرو یا تاتو کردن غیرطبیعی آن از ارزش و زیبایی آرایش روزانه می‌کاهد. کافی است زیر ابرو را تمیز کنید و سپس با قلم هاشور یا مداد ابرو، قسمت‌های خالی را پرکنید. سعی کنید خیلی به ابروهایتان کادر ندهید یا آن را خیلی پررنگ‌تر از رنگ طبیعی ابرو نکنید.

۷. استفاده از رژگونه را فراموش نکنید

اگر می‌خواهید گونه های خود را شاداب و برجسته‌تر نشان دهید کمی رژ گونه به آن بزنید. توجه داشته باشید که انتخاب رنگ رژگونه نیز به نوع آرایش شما بستگی دارد. هرگز از رژگونه سرخابی برای آرایش برنز یا از رژگونه قهوه‌ای تیره برای آرایش لایت استفاده نکنید. نکته مهم بعدی در آرایش روزانه صورت این است که مرز درست و دقیق رژگونه را پیدا کنید و آن را زیر چشم یا در فک خود نزنید.

۸. از بهترین مارک ریمل استفاده کنید

استفاده از ریمل، یک نکته مهم در آرایش روزانه صورت

وقتی برای خرید بهترین مارک پنکیک به فروشگاه می‌روید، بهترین مارک ریمل را نیز تهیه کنید. استفاده از ریمل باعث می‌شود چشمان شما درشت‌تر و زیباتر جلوه کند. از سویی ریمل به ابروهای شما حالت داده و خستگی چشمانتان را پنهان می‌کند.

نکته مهم آخر در آرایش روزانه صورت این است که از ریمل ضد آب برای مدت طولانی استفاده نکنید. این ریمل را برای مواقعی بگذارید که به مراسم خاصی دعوت هستید یا هوا گرم و مرطوب است و ریمل معمولی ممکن است زیر چشم شما بریزد و آن را سیاه و زشت جلوه دهد. استفاده مکرر از ریمل ضد آب باعث ضعیف‌شدن مژه‌ها و در نهایت ریزش آن‌ها می‌شود.

سخن پایانی

در این مقاله به ۸ نکته مهم در آرایش روزانه صورت پرداختیم. در پایان پیشنهاد می‌کنیم برای تهیه بهترین مارک پنکیک به فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی سری بزنید. در این فروشگاه انواع محصولات از برندهای ایرانی و خارجی با قیمت مناسب و کیفیت عالی در اختیار شماست. پیشنهاد شما برای آرایش صورت چه برندهایی است؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید.

منبع: Dermstore دیدگاه‌ها 6046بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه