تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

۸ اشتباه متداول در آرایش صورت

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
۸ اشتباه متداول در آرایش صورت

همه ما در آرایش صورت خود دچار مشکلاتی شده‌ایم، از مصرف بیش از حد کرم برنزه گرفته تا تن اشتباه زیرساز پوست! با این‌حال، احتمال این‌که غریبه‌ها به شما بگویند: «غذایی بین دندان‌هایتان گیر کرده است» بیشتر از آن است که دوستانتان به شما یادآوری کنند که زمان آن رسیده است تا شیوه آرایشی خود را تغییر دهید. در ادامه، 8 اشتباه متداول در آرایش صورت را مطالعه کرده و اجتناب از آن‌ها را به عنوان راهنمای خود در نظر بگیرید:

۱- زیرساز آرایش شما خطوط مشخصی دارد

foundationlineاین نشانه شاید به عقیده عده‌ای، دلیل قطعی برای آرایش کردن اشتباه است؛ اما به اعتقاد آرایشگران حرفه‌ای، اغلب زنان هر روزه زیرسازی آرایش صورت خود را نادرست انجام می‌دهند. نمونه بارز آن خطوطی است که در اطراف فک و محل برخورد زیرساز با گردن ظاهر می‌شوند. هنگامی که زیرساز آرایش خود را امتحان می‌کنید، سه سایه متفاوت در زیر گونه بکشید، تا نمونه همسان با پوست شما نمایان شود. پیشنهاد دیگر این است که در طول روز، خود را در آینه بررسی کنید زیرا به جلوگیری از تشکیل خطوط کمک می‌کند.

۲- از کرم پودر نامناسب استفاده می‌کنید

paleskinآیا تا به‌حال به تصاویر خود نگاه کرده‌اید و با خود گفته‌اید: «چرا در مقایسه با دوستانم این‌قدر رنگ‌پریده به نظر می‌رسم؟» به گفته آرایشگران، انتخاب کرم پودر نامناسب علت این امر است. بسیاری از بانوان به هنگام انتخاب کرم پودر، رنگ‌های بسیار روشن را انتخاب می‌کنند که باعث می‌شود بسیار رنگ پریده به نظر رسند. در عوض، کرم پودر همرنگ پوست را انتخاب کنید.

۳- از کرم برنزه‌‌کننده بیش از حد استفاده می‌کنید

tanorangeاز سوی دیگر، اگر با نگاه کردن به عکس‌ها از خود می‌پرسید: «چرا این‌قدر برنزه به نظر می‌رسم؟» احتمالا بیش از حد، از کرم برنزه‌کننده استفاده می‌کنید. به ویژه اگر بیش از حد از کرم برنزه قرمز رنگ استفاده می‌کنید. گزینه‌هایی با تن خنثی همراه با درخشش اندک یا مات را انتخاب کنید تا آرایش صورت طبیعی‌تری داشته باشید.

۴- فرمول انتخابی چندان مناسب نیست

makeupنوع پوست، نقش مهمی در انتخاب نوع محصولات مورد استفاده ایفا می‌کند. بانوانی هستند که پوست بسیار خشک داشته و دائما از پودر استفاده می‌کنند و در مقابل زنانی هستند که پوست بسیار چرب داشته و دائما از کرم‌های روشن‌کننده استفاده می‌کنند. به خاطر داشته باشید از محصولاتی استفاده کنید که برای پوست شما مناسب باشند. اگر پوست خشک دارید از محصولات کرمی و آب‌رسان استفاده کنید و اگر پوست شما چرب است، پودر می‌تواند بهترین دوست شما باشد.

۵- آرایش را برروی برجستگی گونه انجام می‌دهید

blushاگر می‌خواهید چهره شما در طبیعی‌ترین حالت ممکن به نظر برسد باید رژگونه را برروی استخوان گونه بکشید، یعنی کار را از مرکز چشم شروع کرده و تا نزدیک گوش بکشید و همچون بسیاری از افراد، مستقیما بر روی برجستگی گونه رژگونه نزنید. این اشتباه در آرایش صورت بسیار متداول است.

۶- خط چشم شما بیش از حد صاف است

eyelinerهنگام آرایش چشم، اگر خط چشم را تا گوشه چشم خود و به صورت مستقیم بکشید باعث می‌شود پلک‌ها افتاده و چشم شما کوچک به نظر برسد. حتما خط چشم را بالای گوشه بیرونی چشم بکشید و آن را به سمت بالا و بیرون هدایت کنید تا بدینسان چشمانی باز و درشت‌تر داشته باشید.

۷- در مصرف کرم پودر زیرساز آرایش، صرفه‌جویی نمی‌کنید

foundationtoomuchعلاوه بر انتخاب تن رنگی نامناسب برای کرم پودر، ممکن است بیش از حد از این محصول استفاده نمایید. برای پوشش اطراف بینی و مرکز صورت که بیشترین سطح سرخی در آنجا قرار دارد تنها کافی است از مقادیر اندک کرم پودر برای زیرسازی استفاده کرده و تمام صورت را نپوشانید. از اسفنج‌های نرم، همچون اسفنج مرطوب استفاده کنید و محصول را به آرامی برروی پوست خود بکشید تا کرم پودر به‌صورت یکنواخت روی صورت پخش شود و تا حد امکان طبیعی به نظر رسد.

۸- خط‌ لب تیره‌تر از رژلب است

liplinerهیچ‌گاه خط لب نباید تیره‌تر از رژلب باشد. همیشه خط لبی را انتخاب کنید که با رنگ رژ لب مورد نظر شما همسان باشد. هدف خط لب، همسان‌سازی خطوط بیرونی لب با رژلب، بدون پخش شدن آن در صورت است. اگر می‌خواهید رنگ لب‌های شما دوام بیشتری داشته باشد، خط لب را بر روی تمام لب‌ بکشید. هنگامی که خط لب و رژ لب را برروی لب‌های خود کشیدید، با استفاده از انگشتان به آرامی محصول را به درون لب‌های خود ببرید. این امر باعث می‌شود خط لب و رژ لب با یکدیگر ادغام شده و مرز واضح میان این دو، هرچه بیشتر از بین رود و آرایش صورت زیباتری داشته باشید. اگر خط لب را بیش از حد اعمال کرده‌اید یا در کشیدن آن دچار اشتباه شده‌اید از گوش پاک‌کن برای پاک کردن آن استفاده کنید.

منبع: Newbeauty دیدگاه‌ها 10424بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه