تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

۷ روش برای کاهش ریزش مو

زمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه
۷ روش برای کاهش ریزش مو

اگر تاکنون از ریزش موهای خود احساس نگرانی کرده‌اید، نگرانی شما بی دلیل نیست. به گفته متخصصان «سازمان ریزش مو آمریکا» ۴۰ درصد افراد با مشکل ریزش مو را زنان تشکیل می‌دهند اما پیش از هر‌گونه نتیجه‌گیری به این نکته توجه نمایید: رژیم غذایی و پیرایش در کنار بسیاری از عوامل دیگر، در ریزش موها تاثیر دارند. به نکات زیر توجه نمایید تا موهایی سالم و زیبا داشته باشید:

۱- موهای خود را به نرمی شانه کنید:

شانه کردن خشن یا کشیدن موهای گیر کرده در شانه، باعث بیرون آمدن موها از ریشه می‌شود. تکرار این عمل به از دست دادن دائم موها منجر می‌شود. بنابراین، شانه را بر روی موهای خود بکشید و سعی کنید شانه با پوست سر تماس برقرار نکند.

۲- مراقب موهای خیس باشید:

موهای خیس، به عقیده متخصصان کاشت مو، شکننده‌ترین حالت را دارند زیرا پوشش محافظ مو در این حالت اندکی از بین رفته است. پیش از بافتن یا شانه کردن موها، صبر کنید تا کاملا خشک شوند.
مورد دیگر که باید به آن توجه داشته باشید، پیچیدن حوله به دور موهای خیس است زیرا این کار به شکستن موها منجر می‌شود. بهتر است حوله را به آرامی بر روی موهای خیس بکشید تا رطوبت آنها را بگیرد. برای آشنایی بیشتر با روش‌های صحیح خشک کردن موها به مقاله دیگری از بلاگ تخصصی اردمی تحت عنوان سالم‌ترین روش خشک کردن مو مراجعه کنید.

۳- تا حد امکان، از آفتاب اجتناب کنید:

قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش (UV) خورشید، باعث آسیب رسیدن به موها، تضعیف و تیرگی آنها می‌شود. اشعه UV خورشید باعث از بین رفتن کراتین طبیعی مو می‌شود. مصرف اسپری‌های محافظت از اشعه UV توصیه می‌شود.

۴- پروتئین مصرف کنید:

پروتئین، ماده تشکیل‌دهنده مو است. یکی از سریع‌ترین سلول‌های بدن، سلول‌های سازنده تارهای مو هستند. با این حال، از آنجایی که مو، عضو غیر حیاتی بدن است، کمترین میزان مواد مغذی به آن اختصاص دارد. کمبود هرگونه ماده مغذی در بدن به رشد نامناسب موها منجر می‌شود؛ بنابراین مصرف دو یا سه وعده مواد پروتئینی در روز توصیه می‌شود.

۵- سر خود را ماساژ دهید:

به گفته متخصصان، ماساژ سر باعث تحریک پوست سر و جدا شدن سلول‌های مرده و در نتیجه رشد سالم موها می‌شود. شامپو را کاملا بر روی سر خود بمالید و در جهت رشد موها از جلو به عقب حرکت کنید. این امر به گردش خون و تحریک فولیکول‌ها (ریشه موها) منجر می‌شود.

۶- اجتناب از حالت دهنده‌های بلند مدت:

بعضی حالت دهنده‌های مو، حاوی الکل بسیار هستند که منجر به خشکی مو شده و در نهایت شکستن مو را به همراه دارد. توصیه می‌شود برای حالت دادن به موها از کرم‌های آب‌رسان استفاده کنید تا در هنگام شانه کردن با شکنندگی موها روبرو نشوید.

۷- دوش آب سرد بگیرید:

از آن جایی که انسان به صورت طبیعی روزانه 60 تا 100 تار مو از دست می دهد، ممکن است هنگام دوش گرفتن، ریزش مو داشته باشید. با این حال، دوش آب داغ می‌تواند این فرآیند را تسریع کند؛ زیرا آب داغ، چربی طبیعی موها را از بین می‌برد و پوست سر را به ساختن بیش از حد چربی مجبور می‌کند. این فرآیند، موجب آسیب رساندن به ریشه موها و در نتیجه ریزش موی بیشتر می‌شود.

منبع: WomensHealthMag دیدگاه‌ها 8634بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه