تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

۶+۱ دلیل منطقی برای لزوم استفاده از بهترین کرم ضد آفتاب

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
۶+۱ دلیل منطقی برای لزوم استفاده از بهترین کرم ضد آفتاب

افراد زیادی را سراغ داریم که در خرید بهترین کرم ضد آفتاب سهل‌انگاری می‌کنند و استفاده از آن را جدی نمی‌گیرند. این افراد خواسته یا ناخواسته، به‌راحتی پوست خود را در معرض هزاران آسیب ناشی از تابش نور خورشید قرار می‌دهند. ابتلا به انواع سرطان پوست، بروز جوش یا لکه های پوستی، پیدایش چین و چروک، شل شدن پوست و بازشدن بیش از حد منافذ آن، برخی از عوارض قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید است. در ادامه قصد داریم با آوردن دلایل منطقی برای استفاده از بهترین کرم ضد آفتاب گامی کوچک برای آگاهی شما برداریم.

لزوم استفاده از بهترین کرم ضد آفتاب در حین رانندگی

شیشه های ماشین مانع تابش اشعه خورشید نیست

بعضی مواقع فکر می‌کنیم فقط حضور در زیر نور مستقیم آفتاب است که دردسر ایجاد می‌کند و باید حتماً در چنین مواقعی ضد آفتاب بزنیم. اما رفت‌و‌آمد روزانه به خیابان یا محل کار که عموماً با خودروهای شخصی یا وسایل نقلیه عمومی انجام می‌دهیم نیز پوست ما را در معرض نور خورشید قرار می‌دهد. پرتوهای خطرناک UVA به‌راحتی از پنجره‌ی خودرو به داخل نفوذ می‌کنند. البته شیشه‌های بعضی از خودروها در برابر پرتوهای UVA مقاوم هستند. پس اگر در طول روز، مدت زیادی در زیر آفتاب رانندگی می‌کنید بهتر است شیشه‌های مقاوم در برابر UVA را برای خودروی خود انتخاب کنید. همچنین لزوم استفاده از بهترین کرم ضد آفتاب موجود در بازار را جدی بگیرید تا از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کرده باشید.

ضرورت استفاده از ضد آفتاب در هواپیما

آفتاب سوختگی حتی در پرواز

پرتوهای مضر خورشید از شیشه‌های هواپیما به‌راحتی به داخل کابین نفوذ می‌کنند و به پوست خلبان و خدمه آسیب می‌زنند. این قضیه برای افرادی که دائم در سفرهای هوایی هستند نیز وجود دارد. در همین زمینه تحقیقاتی در سال ۲۰۱۵ انجام شد که بر اساس این تحقیقات خلبانی که یک ساعت در روز پرواز می‌کند به اندازه‌ ۲۰ دقیقه حضور در دستگاه‌های برنزه‌کننده در معرض پرتوهای UVA قرار دارد. در نتیجه حتی وقتی سوار هواپیما هستید نیز باید حتماً ضد آفتاب بزنید.

تأثیر داروها بر شدت آفتاب سوختگی

لزوم استفاده از بهترین کرم ضد آفتاب

گاهی اوقات مصرف یک داروی خاص، عارضه‌ای را درمان می‌کند؛ اما موجب بروز عارضه‌ای دیگر می‌شود. در این زمینه می‌توان به داروهایی برای درمان آکنه، بیماری‌های قلبی و انواع التهاب اشاره کرد. مصرف این‌ داروها پوست را در برابر آفتاب سوختگی حساس‌تر می‌کند. در این زمینه می‌توان به داروهایی مانند داکسی‌سایکلین (doxycycline)،‌ مینوکسیلین (minocycline) و ایزوترتینوین (isotretinoin) اشاره کرد. مصرف این داروها حساسیت پوست را در برابر آفتاب سوختگی افزایش می‌دهد.

کرم‌های ضدآکنه‌ای که دارای ترکیباتی مانند بنزوئیل پروکساید (benzoyl peroxide) و رتینول (retinol) هستند نیز حساسیت پوست را در برابر نور خورشید افزایش می‌دهند. در نتیجه اگر از این داروها استفاده می‌کنید، به کرم‌های ضد آفتاب معمولی اکتفا نکنید و سراغ استفاده از بهترین کرم ضد آفتاب بروید تا از پوست خود مراقبت کنید.

بروز عارضه های پوستی

لزوم استفاده از بهترین کرم ضد آفتاب

آسیب های قرارگرفتن در معرض نور خوشید خیلی بیشتر از آن است که بتوان در آفتاب سوختگی خلاصه کرد. همان طور که می‌دانید ابتلا به انواع لک های قهوه‌ای یا سفید، بروز جوش، شل‌شدن و افتادگی پوست، ایجاد چین و چروک، تجمع رنگدانه ها، باز شدن منافذ پوست و غیره از آسیب‌های ابتدایی نور خورشید محسوب می‌شوند. ابتلا به انواع سرطان پوست نیز از جمله عوارض عدم استفاده از بهترین کرم ضد آفتاب است.

نابودی سلول های پوست در اثر آفتاب سوختگی

تاثیر آفتاب سوختگی بر سلول ها

باور عموم بر این است که آثار آفتاب سوختگی پس از رفع قرمزی پوست، از بین می‌رود غافل‌ از اینکه پرتوهای UV با نفوذ به لایه‌های عمیق پوست، سلول‌ها را نابود می‌کنند. این آسیب در افرادی با پوست روشن، بیشتر است؛ در نتیجه به این افراد پیشنهاد می‌کنیم حتماً با خرید بهترین کرم ضد آفتاب، استفاده از کلاه آفتابی و عینک یا نقاب و سایر روش‌های مراقبتی، پوست خود را از نابودی نجات دهند.

ابتلا به انواع سرطان پوست

لزوم استفاده از بهترین کرم ضد آفتاب

قرارگرفتن در برابر نور خورشید، ابتلا به انواع سرطان پوست، مخصوصاً سرطان سلول سنگ‌فرشی (Squamous cell carcinoma) را به دنبال دارد. این سرطان به‌عنوان دومین سرطان رایج پوست شناخته می‌شود. در این شرایط تومورهای سرطانی بسیار کند رشد می‌کنند و باعث ایجاد نشانه‌ی فیزیکی در بدن نمی‌شوند. در چنین مواقعی علائم ظاهری از ابتلا به این سرطان نمودار نمی‌شود.

از آنجایی که این نوع از سرطان در میان کهنسالان و افرادی که پوست روشنی دارند بیشتر رواج پیدا می‌کند، این دسته از افراد باید حتماً در بازه‌های زمانی مشخص نزد پزشک متخصص پوست بروند تا معاینه‌های لازم را انجام دهند. همچنین لازم است زمان‌هایی که بیرون از منزل هستند با استفاده از بهترین کرم ضد آفتاب از پوست خود محافظت کنند.

تغییر رنگ پوست در اثر آفتاب

تغییر رنگ پوست

لکه‌های پوستی که در اثر آفتاب ایجاد می‌شوند به همین راحتی‌ها از بین نمی‌روند و پاک‌شدن کامل آن‌ها بسته به مقدار آسیبی که آفتاب به پوست وارده کرده است، چندین ماه طول می‌کشد. بعضی از این لکه‌ها و تغییر رنگ‌ها نیز به اندازه‌ای شدید هستند که حتی با کرم ضد لک هم نمی‌توان از شر آن‌ها خلاص شد و برای ازبین‌بردن آن باید از لیزردرمانی یا لایه‌برداری شیمیایی کمک گرفت.

راهنمای خرید بهترین کرم ضد آفتاب

راهنمای خرید بهترین کرم ضد آفتاب

امیدواریم توضیحات بالا به اندازه کافی لزوم استفاده از بهترین کرم ضد آفتاب را بیان کرده باشد. مقاله‌ی با بهترین کرم ضد آفتاب موجود در بازار آشنا شوید، محصولات معتبر و کارآمدی را برای مراقبت پوست شما معرفی کرده است. علاوه بر آن در فروشگاه اردمی نیز محصولات منحصر‌به‌فردی برای این منظور وجود دارد. با وارد کردن عبارت «ضد آفتاب» می‌توانید علاوه بر بهترین کرم ضد آفتاب، سایر محصولات ضد افتاب را نیز مشاهده کنید. شما چه دلیل دیگری برای استفاده از این محصولات می‌شناسید؟ در قسمت نظرات برای ما بنویسید.

منبع: Insider دیدگاه‌ها 2079بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه