تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

با ۶ روش جدید و موثر برای پاکسازی بدن آشنا شوید

زمان تقریبی مطالعه: 7 دقیقه
با ۶ روش جدید و موثر برای پاکسازی بدن آشنا شوید

به جرات می‌توان گفت خروج سموم و مواد مضر باقی‌مانده در بدن تاثیر زیادی در بیماری‌ها و عارضه‌های جسمانی دارد و از فایده‌های پاکسازی بدن هر چقدر هم صحبت کنیم کم است. به همین منظور ابتدا بهتر است با هم ببینیم دقیقاً منظور از پاکسازی بدن چیست؟

برای پاکسازی و دفع سموم بدن بهترین کار تغییر شیوه و عادت‌هایی است که در زندگی روزمره انجام می‌‌دهید. به عبارت دیگر باید از موارد مضر و زیان آوری که به سلامت شما آسیب می‌زنند دوری کنید. بعضی از این تغییرات در شیوه زندگی نظیر رعایت کردن یک رژیم غذایی مشخص، تاثیری موقتی دارد و بعضی دیگر از این موارد تاثیر دائمی و ماندگار دارند.

در همین ابتدا بهتر است منظور از سم و مواد مضر موجود در بدن را نیز روشن کنیم. منظور ما از سم هر ماده‌ای است که می‌تواند تاثیر بد و مخربی بر روی سلامتِ جانِ نازنین شما داشته باشد. به این ترتیب تمامی فلزات، مواد شیمیایی، آلودگی‌ها، غذاهای صنعتی، حشره‌ کش‌ها و سم‌ها را که تاثیر مخربی بر بدن دارند را به عنوان مواد خطرناکی می‌شناسیم که باید از آن‌ها بر حذر باشیم.

البته شما بهتر از ما می‌دانید که مواد سمی دامنه بسیار وسیعی دارند. مواد شیمیایی صنعتی خاصیت سمی دارند، گاهی اوقات نیز از مواد طبیعی به عنوان ترکیبات مضر و زهرآگین یاد می‌شود. برای نمونه می‌توان به آرسنیک اشاره کرد که یک سم طبیعی است. جالب است بدانید این سم از زهر مار کبرا به‌دست می‌آید، به این ترتیب احتمال خیلی کمی وجود دارد که در معرض آرسنیک قرار بگیرید.

اما سایر ارگانسیم‌های خطرناک و آلودگی‌ها همیشه در اطراف انسان هستند. در آب نوشیدنی، غذایی که میل می‌کنید و حتی هوایی که تنفس می‌کنید می‌توان مواد مضر و سمی پیدا کرد. همان‌گونه که در ابتدا هم اشاره کردیم، منبع بسیاری از بیماری‌ها و عارضه‌های جسمی را مواد سمی تشکیل می‌دهند که در طول سالیان دراز در بدن تجمع پیدا کرده‌اند.

با کمال تاسف باید عرض کنیم راه قطعی برای محافظت بدن از مواد سمی که در اطراف ما وجود دارد را نمی‌توان یافت. به این ترتیب هر اندازه هم که مواظب باشید باز هم این مواد سمی راه خود را به بدن شما پیدا خواهند کرد. خوشبختانه این سکه روی دیگری نیز دارد و بدن انسان به صورت طبیعی مواد سمی را دفع می‌کند. شما نیز به این فرآیند می‌توانید کمک کنید تا بدن راحت‌تر پاکسازی شود.

به این ترتیب بهتر است نگاهی به فرآیند پاکسازی طبیعی بدن داشته باشیم:

فرآیند پاکسازی بدن از مواد سمی

نقش بدن در پاکسازیهمان‌گونه که شما بهتر از ما می‌دانید بدن انسان ارگان‌های مختلفی برای دفع مواد سمی و مضر دارد. پوست، جگر، ریه‌، روده بزرگ و کلیه‌ها را می‌توان به عنوان اساسی‌ترین ارگان‌هایی دانست که به دفع مواد سمی از بدن کمک می‌کنند.

شاید از اینکه گفتیم پوست به دفع مواد سمی بدن کمک می‌کند تعجب کرده‌ باشید، اما این امر حقیقت دارد و مواد سمی از طریق غده‌های عرق از بدن خارج می‌شوند. در واقع بدن انسان زمانی که در مقابل حرارت قرار می‌گیرد با عرق کردن خنک می‌شود و در کنار خنک شدن، مواد سمی نیز همراه عرق از پوست خارج و دفع می‌شوند.

سایر ارگان‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم نیز در پاکسازی بدن اهمیت زیادی دارند. کبد وظیفه دارد تا هورمون‌ها، مواد مخدر و سایر مواد بیرونی را که جذب بدن شده‌اند را فیلتر کند تا از بدن دفع شوند. ریه‌ها نیز به خروج دی‌اکسیدکربن ناشی از بازدم کمک می‌کنند. روده بزرگ نیز آب و مواد مفید موجود در غذا را جذب می‌کند. کلیه‌ها هم وظیفه سنگین تصفیه خون را بر عهده دارند.

تمامی این ارگان‌ها باید در ۲۴ ساعت شبانه روز کار کنند تا سموم مختلف از بدن دفع و سلامتی فرد حفظ شود. جالب است بدانید حتی مغز هم زمانی که به خواب می‌روید مواد سمی را دفع می‌کند. اکنون که از عملکرد ارگان‌های مختلف بدن برای پاکسازی آگاه شدید بهتر است به ۶ روشی اشاره کنیم که به پاکسازی بدن کمک بیشتری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اینفوگرافیک: ۱۵ میوه برای پاک سازی بدن

۶ شیوه موثر برای پاکسازی بدن

۱. غذای خود را با وسواس انتخاب کنید

اگر به فکر پاکسازی بدن خود هستید بهتر است قبل از هر چیز سعی کنید جلوی ورود مواد سمی را از طریق غذا بگیرید. برای این‌کار پیشنهاد می‌کنیم غذای فراوری شده را کنار بگذارید و سراغ سبزی و میوه‌های ارگانیک بروید.

۲. ورزش و مدیتیشن را فراموش نکنید

تاثیر ورزش بر پاکسازی بدندر خصوص فایده‌های ورزش و مدیتیشن هرچقدر بگوییم کم است. ورزش باعث عرق کردن بدن می‌شود و همان‌گونه که در بالا اشاره کردیم همراه عرق، مواد سمی نیز از پوست شما خارج خواهند شد. جالب است بدانید در برخی از آزمایش‌ها، در عرق انسان آرسنیک، کادمیوم، سرب و جیوه شناسایی شده است.

با این حساب با ورزش کردن به راحتی از شر این سم‌های خطرناک خلاص خواهید شد. از طرف دیگر مدیتیشن نیز به پاکسازی ذهن و روح شما کمک کرده و استرس‌ را کاهش می‌هد. بد نیست بدانید استرس نیز می‌تواند همانند مواد شیمیایی سمی، به بدن شما آسیب‌های جدی وارد کند. حتماً شما هم شنیده‌اید که می‌گویند عقل سالم در بدن سالم است، بدون شک نداشتن یک ذهن آرام و متمرکز منجر به اختلال در فعالیت‌ ارگان‌های داخلی بدن خواهد شد.

۳. هوای تصفیه شده تنفس کنید

تنفس کردن هوای تصفیه شده نیز یکی دیگر از شیوه‌های مناسب برای کاهش مواد سمی در بدن است. باید اعتراف کرد که هوای شهر و مکانی که در آن زندگی می‌کنید را نمی‌شود عوض کرد، اما هوای اتاق و خانه خود را می‌توانید تصفیه کنید یا دست‌کم تمیز نگه دارید.

دخانیات، گازهای سمی، ریزگرد‌ حیوانات، کپک و میکروارگانسیم‌هایی که در هوای منزل وجود دارند حتی از هوای بیرون نیز سمی‌تر هستند. با این حساب پیشنهاد می‌کنیم برای تصفیه هوای اتاق و محل زندگی خود از یک دستگاه تصفیه هوا کمک بگیرید تا از این طریق هوای منزل همیشه صاف و پاک بماند. اگر هم برنامه‌ای برای خرید دستگاه تصفیه هوا ندارید می‌توانید با گیاهان طبیعی فضای منزل خود را زیبا و هوای منزل را پاک و تصفیه کنید.

۴. رژیم غذایی مناسبی را در پیش بگیرید

رژیم غذایی سالم و مقوی، به پاکسازی بدن کمک می‌کندپاکسازی و زهر زدایی بدن تنها به این معنا نیست که چه غذاهایی را نباید بخورد، غذاهایی که باید بخورید را نیز باید با دقت بررسی کنید. پیشنهاد می‌کنیم با گرفتن یک رژیم غذایی سالم و مقوی، به پاکسازی بدن کمک کنید. سیر، لیمو، گل کلم و سبزیجات خام را می‌توان از مواد غذایی دانست که خاصیت سم‌‌زدایی دارند و به پاکسازی بدن کمک می‌کنند.

به هر اندازه که به خوراکی‌های خام و ارگانیک پایبند باشید به همان اندازه به پاکسازی بدن خود کمک بیشتری خواهید کرد. رژیم قلیایی نیز انتخاب مناسبی برای پاکسازی بدن است. در این رژیم باید میوه، سبزی و مغز‌جات خام میل کنید، این کار باعث می‌شود تا سطح اسیدی بدن در حالت معمولی بماند. اگر به فکر پاکسازی روده بزرگ و کبد خود هستید پیشنهاد می‌‌‌کنیم این رژیم را حتماً استفاده کنید. خوردن آب‌میوه‌های ارگانیک را نیز می‌توانید به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

۵. بدن خود را با آب آشامیدنی پاکسازی کنید

تمامی مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم یک طرف و نوشیدن آب آشامیدنی یک طرف دیگر.

لازم به ذکر است که نوشیدن قهوه،‌ نوشیدنی‌های انرژی‌زا یا نوشابه‌ جای آب آشامیدنی را نمی‌گیرد و حتما باید آب بنوشید. اگر هم زیاد اهل نوشیدن آب نیستید پیشنهاد می‌کنیم با اضافه کردن مقداری لیمو یا خیار به آب، طعم آن را تغییر دهید تا از این طریق آب بیشتری در طول روز بنوشید.

بیشتر بخوانید: معجزه نوشیدن صبحگاهی لیمو ترش و آب گرم

۶. پاکسازی کامل بدن

برای پاکسازی کامل بدن، باید مرحله‌ به مرحله ارگان‌های بدن را پاکسازی کنید. در این فرآیند باید بر روی دفع ارگانسیم‌های خطرناک، مواد شیمیایی و فلزهای سمی از روده بزرگ، کبد و کلیه‌ها تمرکز داشته باشید. در بین ارگان‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم پاکسازی روده بزرگ مهم‌تر از بقیه به نظر می‌رسد.

پاکسازی کامل بدن فرآیندی زمان‌بر است و باید در این کار استمرار داشته باشید، اما به زحمتی که می‌کشید می‌ارزد و نتیجه خوبی را به دنبال خواهد داشت. در زمینه پاکسازی کامل بدن نمی‌توان نسخه‌ واحدی پیچید و روش‌های مختلفی برای پاکسازی کامل بدن وجود دارد که با توجه به شرایط بدنی و وضعیت زندگی خود باید بهترین روش را با نظر پزشک انتخاب کنید.

همان‌گونه که وعده داده بودیم به ۶ روش جدید و موثر در پاکسازی بدن اشاره کردیم، اگر شما هم تجربه‌ای در زمینه پاکسازی ارگان‌های داخلی بدن دارید، تجربیات مفید خود را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Globalhealingcenter دیدگاه‌ها 3745بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>