تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

۶ دلیل برای مصرف بیشتر کلم بروکلی

زمان تقریبی مطالعه: ۲ دقیقه
۶ دلیل برای مصرف بیشتر کلم بروکلی

اگر تاکنون کلم بروکلی مصرف نمی‌کردید، توصیه می‌کنیم دلایل زیر را بخوانید و سپس این سبزی مفید را به سبد غذایی خود اضافه کنید تا از بیماری‌های بسیاری دوری کرده و به سلامت هرچه بیشتر خود کمک کنید.

۱-  خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد!

محققان در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیده‌اند که سبزیجات خانواده چلیپاییان (مانند کلم‌ها و کاهوها) احتمال ابتلا به سرطان، به ویژه سرطان روده بزرگ را کاهش می‌دهند. این سبزیجات را در سالاد روزانه مصرف کنید، چرا که مقادیر زیاد آنتی‌اکسیدان باعث می‌شود سرطان به شما نزدیک نشود!

۲-  از عضلات نگهداری می‌کند!

اگر چند هفته به باشگاه ورزشی بروید و سخت تمرین کنید، دوست ندارید نتیجه معکوس گرفته و عضلاتتان ضعیف شوند! پتاسیم کلید جلوگیری از ضعف عضلانی است و کلم بروکلی سرشار از این ماده مغذی است. مصرف روزانه پتاسیم باعث حفظ و نگهداری حدود 1/5 کیلوگرم از عضلات می‌شود.

۳-  احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد!

زمان آن رسیده است که این سبزی را به آشپزخانه خود بیاورید. نتایج تحقیقات حاکی از این است که کلم بروکلی احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. در پژوهشی از مردان خواسته شد هر روز و به مدت ۱۲ هفته، کلم بروکلی مصرف کنند. در پایان بررسی، میزان کلسترول خون آن‌ها کاهش چشمگیری داشت.

۴-  مانع ابتلا به دیابت می‌شود!

همانطور که می‌دانید، ابتلا به دیابت هر روز بیشتر شده و طبق آخرین تحقیقات، سن دیابت کاهش یافته است! بنابراین هرچه سریع‌تر به مصرف این برگ‌های سبز روی آورید. فیبر موجود در کلم بروکلی، قند خون را کاهش می‌دهد و آنتی اکسیدان‌ها و سولفور آن، باعث دگرگون کردن متابولیسم گلوکز می‌شود. مصرف این سبزی را افزایش دهید تا در مبارزه با قند خون پیروز شوید.

۵- استخوان‌ها را محکم می‌کند!

اسموتی کلم بروکلی
مصرف شربت کلسیم را فراموش کنید، زمان آن رسیده است که شربت کلم بروکلی بخورید. نتایج تحقیقات نشان می‌دهند ویتامین K، باعث تنظیم کلسی‌تونین (هورمونی پروتئینی) می‌شود. نصف فنجان کلم بروکلی حاوی ۹۴۰ میکروگرم ویتامین K است. خرق عادت کنید و این داروی سبز را مصرف کنید.

۶-  مانع کمبود ویتامین C می‌شود!

همان‌طور که روز به روز کیفیت رژیم‌های غذایی ما کاهش پیدا می‌کند، کمبود ویتامین C رو به افزایش می‌رود. ویتامین C کلم بروکلی ۱۱۰۰ درصد بیشتر از اسفناج است! کمبود ویتامین C در بدن تاثیرات ناخوشایندی همچون اسهال، خستگی مفرط و پوسیدگی دندان‌ها را به همراه دارد.

منبع: MensHealth دیدگاه‌ها 6800بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>