تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

۶ ماده غذایی سیرکننده برای کاهش وزن

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
۶ ماده غذایی سیرکننده برای کاهش وزن

برای خلاص شدن از چند کیلو وزنی که سرسختانه باقی‌مانده و کم نمی­‌شود، نیاز داریم رژیم خود را تنظیم کرده و حجم غذای هر وعده خود را کاهش دهیم. راز این کار، اضافه کردن غذاهای کم‌چرب و کم‌کالری به رژیم غذایی است. شش ماده غذایی که در ادامه معرفی خواهیم کرد سرشار از فیبر، پروتئین و مواد معدنی بوده و نیازهای بدن را تامین می­‌نمایند. به‌علاوه اگر این شش ماده غذایی سیرکننده را به رژیم غذایی خود بیفزایید، با کاهش اشتها تاثیر مثبتی بر کاهش وزن شما خواهند گذاشت.

۱- سیب

سیبسیب در صدر فهرست موادغذایی سیرکننده قرار دارد. سیب، حاوی سلاح مخفی به نام «پکتین» است که به آهسته کردن عمل گوارش و کاهش اشتها کمک می­‌کند.

طبق نظر متخصصان تغذیه، پکتین موجود در یک سیب کامل، نسبت به مقدار معادلی از آبمیوه، احساس سیری بیشتری ایجاد می­‌کند. علاوه بر این، برای جویدن یک سیب نیاز به تلاش دارید (از فک خود بپرسید) بنابراین مغز و بدن، زمان کافی برای ثبت احساس سیری دارند.

۲- تخم مرغ

تخم مرغلازم نیست از خوردن تخم مرغ احساس شرمندگی کنید. طبق تحقیقات، افرادی که برای صبحانه تخم مرغ مصرف می­‌کنند، در مقایسه با افرادی که از غلات صبحانه، نان تست یا نان بیگل برای وعده­ غذایی صبح استفاده می­‌کنند تقریبا 330 کالری کمتری دریافت می‌کنند.

متخصصین تغذیه تخم مرغ را “پروتئین کامل” می‌­نامند که به وجود 9 اسید آمینه ضروری در تخم مرغ اشاره دارد. آکادمی تغذیه و رژیم غذایی، ادعا می‌کند که این مجموعه از اسیدهای آمینه، منجر به کاهش اشتها شده و به مغز و بدن شما می­‌گوید که به حجم غذای لازم برای سیر شدن رسیده­‌اید.

۳- جو دوسر

جو دوسرشکم پر از جو دوسر، شکم خوشحالی است؛ کافی است از کسی که یک کاسه از این صبحانه پر فیبر را خورده بپرسید. اسنک میان وعده تهیه شده از جو دوسر، مایعاتی نظیر آب و شیر را مثل اسفنج جذب می­‌کند و به این معنی است که کالری کمتری می­‌خورید اما تا هنگام ناهار احساس سیری کامل می­‌کنید.

راز هضم آرام جو دوسر این است که زمان بیشتری در درون دستگاه گوارش می­‌ماند که در مقایسه باسایر غلاتی که در صبحانه مصرف می‌شوند در جلوگیری از احساس گرسنگی و تنظیم قند خون موثرتر بوده و برای مدت بیشتری شما را سیر نگه می­‌دارد.

۴- انجیر

انجیراگر تصمیم به قطع مصرف شکرهای تصفیه شده و استفاده از شیرینی طبیعی دارید، انجیر نه تنها به صورت طبیعی شیرین است بلکه گوشتی و ضخیم نیز هست و برای کاهش اشتها مناسب است و بدین معناست که بدون مصرف کالری اضافه، یک آبنبات شیرین در اختیار دارید.

علاوه بر ویژگی کم کالری بودن، انجیر منبع بزرگی از فیبر است. برای مثال، یک انجیر حدود 37 کالری و 1 گرم فیبر دارد که سبب ممانعت از آزادسازی قند در جریان خون و جلوگیری از احساس گرسنگی پس از صرف غذا می­‌شود.

۵- سیب زمینی

سیب زمینیسیب زمینی وجهه­ خوبی ندارد. با این حال، همه چیز به نحوه­ پخت آن بستگی دارد. با اطمینان می­‌توان گفت سیب زمینی فقط نشاسته است اما سیب زمینی که به روش­‌های سالم آب‌پز، پخته یا کبابی شده باشد (نه سرخ شده) گرسنگی را برای مدتی برطرف می­‌کند.

در حقیقت، سیب زمینی له­ شده نسبت به برنج قهوه­‌ای یا نان گندم کامل برای مدت زمان مشابهی و با کربوهیدرات کمتری، گرسنگی را رفع می­‌کند. از خوردن سیب‌زمینی کبابی، پخته شده یا آب‌پز پرهیز نکنید؛ زیرا در غیر این‌صورت، منبع عظیمی از فیبرهای مغذی و ویتامین B6، پتاسیم، مس، ویتامین C، منگنز، نیاسین و فسفر را از دست داده­‌اید.

۶- حبوبات

مصرف حبوبات برای کاهش اشتهاحبوبات برای قلب خوب هستند، همچنین برای کوچک کردن شکم و کمر هم ایده­‌آل هستند. حبوبات به شما احساس سیری می­‌دهند، زیرا در فرآیند پخت (برای مثال خورش، سوپ و سس) آب زیادی جذب می­‌کنند.

علاوه بر این حبوبات فیبر بالایی دارند که به سرعت شما را سیر می­‌کند، به مغز می­‌گوید که شما کاملا سیر هستید. همچنین حبوبات دارای یک نوع کربوهیدرات خاص هستند که آزاد شدن قند در جریان خون را به تاخیر می­‌اندازد تا احساس سیری به‌وجود آورد.

منبع: ActiveBeat دیدگاه‌ها 5056بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه