تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

۵ ترفند برای استفاده بهتر از کانسیلر

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
۵ ترفند برای استفاده بهتر از کانسیلر

پوست هیچ کس کامل و بی‌نقص نیست. همه ما روی پوست خود برآمدگی و فرورفتگی، خراش‌ها و نقص‌هایی داریم که پوست ما را منحصربه‌فرد می‌کنند. اینکه بخواهیم پوست ما از سر تا نوک پا کامل به نظر برسد امری طبیعی است، بنابراین تجربیات برخی آرایشگران حرفه‌ای را گردآوری کردیم تا بهترین نکات و ترفند‌ها برای پوشاندن نقص‌های صورت را بیان کنیم.

۱- برای پوشاندن التهاب‌های سرخ رنگ، از قلم‌موی بسیار نرم استفاده کنید.

هنگامی که صحبت از آفتاب سوختگی به میان می‌آید، پوست سرخ رنگ ما تقریبا مایه دردسر است. اگرچه توصیه می‌شود که همیشه کرم ضدآفتاب بزنیم اما گاهی اوقات اتفاقاتی نظیر آفتاب سوختگی پیش می‌آیند. آرایشگران حرفه‌ای استفاده از کرم مرطوب‌کننده با SPF مناسب را توصیه می‌کنند تا بدینسان پوست، قبل از به‌کار بردن کانسیلر مرطوب باشد. در این‌طور موارد، باید از کانسیلر بدون عطر استفاده شود چون ممکن است باعث التهاب بیشتر پوست گردد. برای پوشاندن ناحیه ملتهب، قلم‌مو را به صورت خود بزنید و این کار را به آرامی انجام دهید. این کار باید شبیه نقاشی کردن با قلم‌مو باشد.

۲- پیش از استفاده از کانسیلر، محل زخم را مرطوب کنید.

اگر به صورت اتفاقی دچار زخمی بر روی صورت خود شدید، پوشاندن جای زخم بسیار آسان است. تنها باید پیش از به کار بردن هرگونه محصول آرایشی روی آن، اجازه دهید زخم بهبود یابد. سپس کرم مرطوب‌کننده را بر روی آن بمالید تا مانع از هرگونه التهاب بر روی محل زخم شوید. در نهایت، کانسیلر را برای پوشاندن رد زخم به‌کار برید.

concealer3

۳- پیش از کرم زیرساز، کانسیلر بزنید.

برای پوشاندن هرگونه نقصی همچون آکنه، جای زخم، التهاب یا فرورفتگی زیر چشم‌ها، بهتر است ابتدا از کانسیلر استفاده کنید زیرا میزان پوشش کانسیلر از هر محصول دیگری بیشتر است.

۴- رگ‌های پشت پلک چشم و التهاب آن‌ها را بپوشانید.

آیا گاهی اوقات اصلا تمایلی به آرایش کردن ندارید؟ برای آنکه پلک‌های شما کاملا طبیعی و بدون نقص به نظر برسند، تنها کافی است لایه نازکی از کانسیلر بر روی آن‌ها بمالید تا هر گونه التهاب موجود بر روی پلک‌ها پوشانده شود. با این حال مراقب باشید که از کانسیلر به عنوان پایه‌ای برای سایه استفاده نکنید زیرا این محصول به اندازه کافی خشک نیست تا سایه را در جای خود نگه دارد و حالت خمیری به آن می‌دهد.

۵- از کانسیلرهای رنگی استفاده کنید.

متاسفانه گاهی اوقات لایه بی‌رنگ کانسیلر از پشت آرایش دیده می‌شود. اگر رنگدانه‌های پوست، قرمز یا آبی باشند کانسیلر به تنهایی کافی نیست. در این حالت باید از کانسیلرهای رنگی به عنوان پایه آرایش استفاده کرد و سپس سایه‌های طبیعی را برای مخفی کردن رنگدانه‌ها به‌کار برد. کانسیلرهای سبز و زرد برای سرخی پوست مناسب هستند در حالی‌که رنگ‌های تیره مناسب نقاط و حلقه‌های تیره رنگ هستند. پیش از به‌کار بردن سایه بر روی صورت خود، اندکی صبر کنید. از پرایمر استفاده کنید. این محصول فعال، همه نوع مشکل پوستی از خراش تا اثر تاتوی قدیمی را می‌پوشاند. این محصول به راحتی بر روی پوست قرار گرفته و در طول روز بر روی صورت باقی می‌ماند.

 

منبع: WomensHealthMag دیدگاه‌ها 4758بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه