تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

۵ نکته برای تغییر جو منفی محیط کار به جو مثبت

زمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه
۵ نکته برای تغییر جو منفی محیط کار به جو مثبت

اگر در محیط کار به مشکلی برخورد کنید، آن را با همکار خود در میان می‌گذارید. او نیز با شما موافق است و آن را به چند نفر دیگر می‌گوید. دیری نمی‌گذرد که همه درباره آن صحبت می‌کنند. به این ترتیب یک شکایت ساده، تبدیل به یک جنبه منفی برای محیط کار می‌شود که می‌تواند سرانجام آسیب بزرگی به یک شرکت بزند.
مطمئنا، اعتراض یک نفر مسئله بزرگی نیست، اما همان‌طور که در مثال بالا دیدیم، گسترش جنبه‌های منفی در محیط کار، مثل گسترش آتش در انبار کاه است.
دیری نمی‌پاید که اعتراض یک نفر، تبدیل به اعتراض ۵ یا۱۰ نفر یا حتی بیشتر می‌شود. این مسئله بهره‌وری را کم می‌کند. وقتی شما و همکاران‌ همه انرژی‌ خود را صرف شکایت از چیزی می‌کنید هرگز نمی‌توانید کار خود را به‌درستی انجام دهید.
تعجبی ندارد که رئیس، از کارمندانی که مدام می‌نالند خوشش نمی‌آید. اگر شما به لقب «غرغرو» معروف شوید، احتمالا در لیست کارمندانی قرار می‌گیرید که محبوب رئیس نیستند؛ پس زمانی که با مساله‌ای برخورد می‌کنید، چه باید بکنید؟ بهتر نیست که در این‌جور مواقع حرف نزنید و یا به شکلی عاقلانه‌تر مطلب را بیان کنید تا باعث ایجاد جو منفی در محل کار نشوید؟ راه حل یک مشکل این است که یک نفر به دقت به آن توجه کند. شما می‌توانید آن یک نفر باشید. اگر این‌کار را به طریق درستی انجام دهید، باعث تغییر مثبتی خواهید شد که محیط کار را بهبود می‌بخشد. شما به جای آنکه خشم رئیس خود را برانگیزید، می‌توانید مورد تحسین او قرار بگیرید. در اینجا ۵ نکته آمده است که به شما کمک می‌کند به جنبه‌های منفی محیط کار غلبه کنید.

۱- سعی نکنید چیزی که خراب نشده را درست کنید!

شما گاهی به مشکلاتی توجه می‌کنید که وجود ندارند! مثلا ممکن است از شیوه انجام چیزی در محیط کار، رضایت نداشته باشید؛ با خود فکر می‌کنید راه بهتری برای انجام آن وجود دارد، اما این بدان معنا نیست که شیوه شما درست است. قبل از این‌که چیزی بگویید، لحظه‌ای فکر کنید و از خودتان بپرسید راه حل شما، واقعا بهتر است یا فقط متفاوت است.

۲- اعتراض خود را از کانال صحیحی مطرح کنید!

اگر اعتراض‌ خود را به همکاران و کارکنان بگویید، همه با هم به گسترش جو منفی کمک می‌کنید! باید مسیری را طی کنید که بهترین فرصت را برای حل آن مشکل به شما بدهد، بنابراین ببینید چه کسی واقعا می‌تواند به شما کمک کند.انتقاد سازنده در محیط کار

۳- فقط انتقادهای سازنده ارائه دهید!

هر کسی می‌تواند اعتراض کند، اما اگر واقعا می‌خواهید تغییر ایجاد کنید، باید ایده‌ای برای حل مشکل مورد نظر خود داشته باشید. تحقیقات خود را انجام دهید و راه‌حل‌های ممکن را بدست آورید و سپس از مهارت‌‌های تفکر انتقادی خود استفاده کنید و مواردی که بهترین نتیجه را می‌دهد ارزیابی کنید.

۴- با جدیت کار کنید!

آماده شوید تا دست‌ به‌کار شوید! اگر مشکلی را مورد توجه قرار داده‌اید و راه‌حل‌هایی برای آن ارائه داده‌اید، برای انجام آنها آماده شوید. بدین‌گونه به رئیس خود نشان می‌دهید سهمی در بهبود وضعیت شرکت دارید و شرکت از حضور شما منتفع می‌شود.

۵- بدانید چه وقت باید استعفا دهید!

رئیس یا همکارانی که اعتراض خود را به آن‌ها می‌گویید، ممکن است نگرانی شما را نپذیرند و نخواهند در قبال آن کاری انجام دهند. ممکن است راهی برای تغییر وضعیت نباشد، پس اعتراض مداوم شما فقط وضعیت را وخیم‌تر می‌کند! اگر مشکل واقعا جدیست، مثلا شامل مسئله‌ای غیر قانونی یا غیر اخلاقی می‌شود یا به وضوح به ضرر شرکت است، باید سماجت کنید تا بالاخره توجه کسی که می‌تواند آن را حل کند، جلب کنید. اما اگر فقط چیزیست که شما را آزار می‌دهد، بهتر است استعفا دهید و شغل دیگری پیدا کنید.

منبع: About دیدگاه‌ها 2877بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>