تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

۵ راهکار آرایشی برای پنهان کردن خستگی صورت

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
۵ راهکار آرایشی برای پنهان کردن خستگی صورت

اکثر ما در طول روز به این موضوع فکر می‌کنیم که شب پیش رو را با خواب کافی سپری کنیم اما زمانی که شب فرا می‌رسد، برای خوابیدن به‌موقع، موانع زیادی را در مقابل خود می‌بینیم: تماشا کردن فیلم، بیرون رفتن با خانواده یا حتی فرزندی که تازه به دنیا آمده و باید شب را با گریه وی سر کنیم.

دلیل هر چه که باشد، بی‌خوابی یا کم‌خوابی بر روحیه و چهره ما تأثیر منفی می‌گذارد. پس باید راهی پیدا کرد تا حداقل این تأثیر را از روی چهره خود پاک کنیم و صبح روز بعد شاداب به‌نظر برسیم.

در این مقاله، 5 راه برای آرایش صورت به شما پیشنهاد خواهیم کرد تا چهره شما از حالتی خواب‌آلوده به چهره‌ای بشاش و سرزنده تبدیل گردد. اما به خاطر داشته باشید که این تنها یک شیوه موقتی است و نباید آن‌را جایگزین خواب کافی نمایید.

1- آرایش تیره چشم را فراموش کنید

بهترین کاری که می‌توان در هنگام خستگی صورت انجام داد، پرهیز از آرایش بیش از حد چشمان است. زمانی که قصد شما پنهان نمودن پف و سیاهی دور چشم است، آرایش تیره چشم اصلا گزینه مناسبی نیست.

سعی کنید نحوه آرایش چشمان‌تان طبیعی جلوه کند. از فر مژه‌ استفاده کرده و مقدار زیادی ریمل به مژه‌های فوقانی خود بزنید. (تنها و تنها به مژه‌های فوقانی) با این کار، چشمان شما درشت‌تر، شاداب‌تر و بازتر به‌نظر می‌رسند.

حالا رنگ طلایی را برای سایه چشم خود انتخاب کنید و این سایه را در گوشه داخلی چشمان‌تان به‌کار برید.

2- سیاهی دور چشم را بپوشانید

زمانی که از خواب بیدار می‌شوید و با نگاهی در آیینه با چشمانی پف کرده روبرو می‌شوید، بهترین راهکار این است که قبل از زدن کانسیلر، از سرم چشم در زیر چشمان خود استفاده کنید. (در زمینه چگونگی رفع پف زیر چشم نیز می‌توانید مقاله دیگری از بلاگ تخصصی اُردمی با عنوان 7 روش ساده برای رفع پف چشم را مطالعه نمایید) اشتباه بیش‌تر خانم‌ها این است که از کانسیلر به مقدار زیاد استفاده می‌کنند و گمان می‌برند که هر چه مقدار کانسیلر زیاد باشد شکل نهایی آرایش نیز زیباتر می‌شود.

هیچ‌گاه نباید در زیر چشمان خود از کانسیلر زیادی استفاده کنید، به خصوص زمانی که اطراف چشم تیره و پف کرده است. استفاده بیش از حد از کانسیلر، بافت اطراف چشم را سنگین می‌کند و به همین دلیل ممکن است بعد از مدتی کوتاه روی پوشش کانسیلر چین و چروک و ترک‌خوردگی ظاهر شود.

تنها کافیست چند نقطه کوچک کانسیلر در نقاطی که می‌خواهید پوشانده شوند زده و سپس با یک قلم‌مو آن‌ها را بایکدیگر مخلوط کنید. همیشه می‌توانید به منظور مرطوب بودن پوست اطراف چشم و حفظ آرایش، کمی کرم دور چشم نیز به کانسیلر اضافه نمایید.

پنهان کردن سیاهی دور چشم با آرایش

3- بر روی گونه‌ها از آرایش هایلایت استفاده کنید

ابتدا مقداری رژگونه بر روی برجستگی گونه‌های خود بزنید و سپس از یک کرم روشن‌کننده بر روی آن استفاده کنید. توجه داشته باشید که مقدار کرم روشن‌کننده باید به گونه‌ای باشد که پوست شما را شاداب نشان دهد و نه اینکه آن‌ را چرب و خیس به نمایش بگذارد.

4- از رنگ‌های روشن برای لب‌ها استفاده کنید

در روزهایی که خسته هستید، از به‌کار بردن رژهای تیره‌رنگ پرهیز کنید. سعی کنید رنگی که استفاده می‌کنید روشن و مایل به صورتی باشد. همچنین استفاده از رنک‌های گرم نیز می‌تواند گزینه مناسبی برای لب‌های‌تان باشد. قبل از زدن رژ، حتما از بالم لب استفاده کنید تا لب‌ها در طول روز مرطوب بمانند.

5- از اسپری صورت استفاده کنید

همیشه یک اسپری صورت که حاوی مواد مفید برای پوست و آنتی‌اکسیدان می‌باشد را بر روی صورت خود بزنید تا پوست شما در طول روز شاداب و باطراوت باقی بماند.

منبع: about دیدگاه‌ها 6551بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>