تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

۵ ترفند آرایشی ویژه عینکی‌ها

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
۵ ترفند آرایشی ویژه عینکی‌ها

با این‌که ممکن است عینک برای برخی افراد عامل جذابیت و دلفریبی باشد، اما از آنجایی که بسیاری از ما برای دیدن نیازمند آن هستیم، این وسیله همچون تلفن همراه، ابزاری ضروری به شمار می‌رود؛ اما متاسفانه عینک می‌تواند توجه بیشتری را به گودی زیر چشم جلب کرده و باعث نادیده گرفتن سایر ویژگی‌های مثبت شود و در روزهایی که نمی‌توانید از لنز استفاده کنید، چندان جالب نیست. با رعایت ترفندهای آرایشی عنوان شده، می‌توانید این وضعیت‌های ناخوشایند را به حداقل برسانید:

خط چشم ضخیم بکشید

در اینجا یک قانون ساده مطرح می‌شود: هرچه فریم عینک ضخیم‌تر باشد خط چشم نیز باید ضخیم‌تر باشد. این امر مانع از برجسته نشان داده شدن عینک بر روی چشم‌ها می‌شود. از آرایش تیره رنگ در پلک بالایی و خط چشم سفید یا بی رنگ در پلک پایینی استفاده نمایید تا تضاد حاصل، چشمان شما را برجسته نشان دهد.

از مژه مصنوعی اجتناب کنید

اگرچه همه ما خواهان مژه‌های بلند هستیم اما بهتر است با این امر خداحافظی کنید زیرا هر زمان که پلک می‌زنید مانند این است که انگشت خود را در چشم فرو کرده‌اید. بنابراین از هر چیزی که باعث بلند شدن غیر طبیعی مژه‌ها و برخورد آنها با شیشه‌های عینک می‌شود اجتناب کنید. در مقابل، از ریمل‌های حجم‌دهنده استفاده کنید که تأثیر مشابه داشته اما مانع از هرگونه برخورد با شیشه‌ها می‌شود.

از کانسیلر زیر چشم استفاده کنید

عینک زدن به معنی استفاده نکردن از کانسیلر نیست. حقیقت این است که کانسیلر بیش از هر زمان دیگری در اینجا  اهمیت دارد. شیشه‌های عینک باعث می‌شود کبودی زیر چشم بیشتر دیده شود، بنابراین استفاده از کانسیلر یک امر ضروری است. اندکی کانسیلر را با قلم‌مو در گوشه داخلی چشم بکشید و آن را  به نواحی تیره رنگ محدود کنید. سپس با نوک انگشت آن را روی پوست پخش کنید.

آرایش با عینکمقادیر اضافی کرم زیرساز را پاک کنید

برای آنکه مانع از مالیده شدن آرایش خود به فریم عینک شوید یک اسفنج آرایشی را مرطوب کرده و آن را در نواحی اطراف بینی خود تا بالای گونه‌ها بکشید تا به این ترتیب مواد اضافی از روی صورت برداشته شود. نگران نباشید، این کار آنچه را که به صورت خود زده‌اید پاک نمی‌کند بلکه باعث می‌شود چهره پف کرده نداشته باشید. کار خود را با زدن اندکی پودر به پایان ببرید که مانع از چسبیدن فریم عینک به کرم زیرساز می‌شود.

به ابروها بی‌توجه هستید

فریم عینک ممکن است ابروها را بپوشاند اما این بدان معنا نیست که آن‌ها به آرایش نیاز ندارند؛ در واقع فریم عینک باعث جلب توجه به ابروها می‌شود. برای داشتن ابروهای تمیز می‌توانید از ریمل ابروی ساده یا رنگی استفاده کنید و آن‌ها را به سمت بالا و بیرون ریمل بزنید.

لب‌های برجسته همیشه به چشم می‌آیند

تعادل، نکته کلیدی است. ابتدا لب‌های خود را به رژلب بی رنگ آغشته کنید و سپس رنگ‌های روشن و جذاب مانند قرمز یا صورتی پررنگ بر روی آن بکشید.

با توجه به همه مواردی که در بالا آورده شد، این احتمال وجود دارد که بخواهید به‌طور موقت یا دائم از لنز طبی استفاده کنید. در این‌صورت می‌توانید مقاله دیگری از بلاگ تخصصی اردمی با عنوان روش صحیح آرایش چشم، وقتی لنز داریم! را بخوانید.

منبع: Self دیدگاه‌ها 6886بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه