تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

۲۴ نکته مهم برای خرید کت و شلوار

زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
۲۴ نکته مهم برای خرید کت و شلوار

کت و شلوار معمولا لباس بادوامی است و جزو آن دسته لباس‌هایی است که شاید هر چند سال یک‌بار آن را تجدید کنید؛ بنابراین لازم است در انتخاب و خرید کت و شلوار بیشتر از لباس‌هایی که ممکن است بیش از یک فصل از آن‌ها استفاده نکنید، دقت به خرج دهید. در این مقاله به بررسی ۲۴ موردی که توجه به آن‌ها در انتخاب کت و شلوار مناسب به شما کمک خواهند کرد، می‌پردازیم.

24- به این فکر کنید که می‌خواهید کت و شلوار را کجا بپوشید. آیا این کت و شلوار مخصوص «عزاداری و عروسی» است یا لباسی است که هر روز می‌پوشید؟

23- رنگ‌های سورمه‌ای و خاکستری تیره، مناسب کت و شلوارهای روزمره است. کت و شلوار مشکی را باید برای مراسم عزاداری نگاه داشت.

22- بودجه خود را مدنظر داشته باشید، زیرا این مسئله بر روی اینکه از چه فروشگاهی خرید کنید تاثیر می‌گذارد.

21- آیا نمی‌دانید خرید را از کجا شروع کنید؟ توصیه ما این است که ابتدا به فروشگاه‌های بزرگ بروید زیرا در آنجا با گزینه‌های متعدد روبرو می‌شوید.

20- به تنهایی در مغازه قدم زده تا لباس‌های موجود را که با محدوده قیمت مد نظر شما همخوانی دارند، بیابید. هنگامی که اطلاعات لازم را کسب کردید، آنگاه از فروشنده تقاضای کمک کنید.

19- عجولانه تصمیم نگیرید. خریدهای لحظه آخری معمولا نتیجه خوبی در بر ندارند و به یاد داشته باشید که گزینه‌های متعدد دیگری در بیرون از این مغازه وجود دارند. فروشنده، تنها به فکر منافع خود است و هرکاری می‌کند تا یکی از کت و شلوارهای خود را به فروش برساند حتی اگر گزینه مناسبی برای شما نباشد.

18- هنگامی که به خرید می‌روید، کفش و پیراهن مناسب و زیبا بپوشید. اگر کت و شلوار را با تی‌شرت و صندل پرو کنید، جلوه و ظاهر واقعی کت و شلوار نمایانده نمی‌شود.

17- اگر کروات شما به‌هم ریخته باشد، کت و شلوار ظاهر بسیار متفاوتی خواهد داشت.

خرید کت و شلوار

16- جنس پارچه موردنظر خود را بشناسید. پارچه‌های کتانی برای زمستان و الیاف پشمی در تابستان مناسب نیستند. لباس نیمه پشمی برای تمام سال مناسب است.

15- از خرید کت و شلوار با پارچه‌های بسیار درخشان خودداری کنید زیرا می‌خواهید افراد براساس ظاهر شما به این کت و شلوار امتیاز دهند نه اینکه مانند جلیقه نجات نور را منعکس کند.

14- هنگامی‌که به دنبال خرید کت و شلوار برازنده خود هستید بهتر است بعد از خرید، به خیاط سر بزنید؛ زیرا باعث می‌شود کت و شلوار استانداردی که خریده‌اید به کت و شلوار سفارشی و کاملا اندازه شما تبدیل شود.

13- کت معمولی یا اسپرت باید مانند دستکش کاملا چسب باشد، یعنی هنگامی که دکمه آن بسته است باید بتوانید تنها کف دست خود را میان قفسه سینه و کت جا دهید. اگر بیش از این گشاد باشد، سایز کت برای شما بزرگ است.

12- بگذارید درباره یقه صحبت کنیم. بسیاری از کت و شلوارها یقه برش‌دار ساده دارند که به همه افراد می‌آید. یقه تیز و همچنین کلاسیک، اندکی نامتعارف است و در پوشیدن آن باید احتیاط کرد. کت‌های بدون یقه یا حتی یقه دستمال گردن ممکن است خیلی زود از مد بیفتند.

11- هنگامی که به دکمه فکر می‌کنیم چند گزینه پیش رو داریم. کت و شلوار‌های دو دکمه اکنون مد هستند زیرا ظاهر امروزی دارند. کت و شلوارهای سه دکمه حدود سه دهه پیش مد بودند. اگر همین امروز می‌خواهید کت و شلوار سه دکمه بخرید به دنبال آنهایی باشید که یقه آنها برروی دکمه بالایی قرار می‌گیرد و کت ظاهر دو دکمه پیدا می‌کند. فارغ از تعداد دکمه‌ها، هیچگاه دکمه پایینی کت را نبندید.

10- جریان هوا در کت و شلوار شما چگونه است؟ برای این مساله دو حالت وجود دارد: یا این‌که میانه کت و شلوار محلی برای جریان هوا است و یا این‌که قسمت‌های اطراف کت باعث عبور جریان هوا می‌شوند. هر دو حالت، گزینه‌های مناسبی هستند.

9- آیا کت شما محل عبور هوا ندارد؟ از خریدن آن امتناع کنید زیرا در غیر این‌صورت مانند خدمتکارها به نظر می‌رسید.

8- آستین کت باید تا مچ برسد و همیشه باید دکمه‌های آستین پیراهن دیده شوند. فاصله‌ای در حد یک سانتی‌متر کافی است.

کت و شلوار

7- از آنجایی که به مسئله آستین پرداخته‌ایم پیشنهاد دیگری دارم: بسیاری از آستین‌ها جعبه مانند هستند و ظاهر دستان شما را همانند ستون‌های عظیم الجثه می‌کنند. از خیاط خود بخواهید اندکی آستین‌ها را تنگ‌تر کند.

6- لبه شلوار نباید برروی کفش‌ها کشیده شود. مدل‌های امروزی لبه‌های کوتاه دارند اما اگر لبه شلوار اندکی گشاد باشد آنگاه می‌توان از آن برای همیشه استفاده کرد. مسلما اندازه مورد نظر خود را در مغازه پیدا نمی‌کنید بنابراین اندازه را اندکی بلندتر در نظر بگیرید و از خیاط بخواهید آن را کوتاه کند.

5- اگرچه این روزها شلوارهای چروک مد شده است اما باعث می‌شوند ظاهر چاق‌تری داشته باشید. اگر می‌خواهید لاغر به نظر رسید باید قسمت جلویی شلوار صاف باشد.

4- پس از خرید کت و شلوار فراموش نکنید که کوک‌های اضافی آن را بشکافید. این کوک‌ها معمولا برروی شانه‌ها زده می‌شوند و جیب‌ها را بسته نگاه می‌دارند. همچنین برچسب‌های روی آستین‌ها را نیز قیچی کنید.

3- کت و شلوار خود را پس از هربار استفاده، به خشکشویی ندهید. دما و مواد شیمیایی باعث آسیب رسیدن به لباس شما می‌شود.

2- اگر می‌خواهید خرید کت و شلوار خود را به صورت اینترنتی انجام دهید، به شما توصیه می‌کنیم ابتدا به مغازه رفته و همه چیز را امتحان کنید. اگر هنوز بر تصمیم خود پافشاری می‌کنید مطمئن شوید فروشگاه آنلاین گزینه «بازگشت کالا» را داشته باشد.

1- همیشه از ندای قلب خود پیروی کنید و تابع مد نباشید؛ در غیر این‌صورت، کت و شلوار شما جذابیتی ندارد.

منبع: Mademan دیدگاه‌ها 7027بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>