تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

۲ روش برای انجام بهتر حرکت بارفیکس

زمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه
۲ روش برای انجام بهتر حرکت بارفیکس

احتمالا سال‌هاست که حرکت بارفیکس را به یک شیوه انجام می‌دهید، به همین دلیل است که پیشرفتی در آن نداشته‌اید. به توصیه یک بدنساز روسی دقت کنید تا شاهد بهبود عملکرد خود باشید.

توانایی بالا کشیدن مکرر بدن به سمت میله بارفیکس، نشان می‌دهد که بدن به خوبی می‌تواند وزن خود را با دست‌ها تحمل کند، اما نه برای کسی که سرسری تمرین می‌کند! سال‌ها این سه نکته مهم، اصول این حرکت بوده‌اند: بدن را از شانه‌ها تا زانوها راست نگه دارید، سینه خود را به سمت میله بکشید و دو طرف شانه‌ها را به سمت همدیگر فشرده کنید. حال یک مربی روسی، این اصول را به چالش کشیده است و می‌پرسد که آیا این‌ها تنها اصول انجام حرکت بارفیکس هستند؟

وی معتقد است بارفیکس قدیمی یک حرکت اصلاحی عالی برای وضعیت اندام است؛ اما توانایی ایجاد استقامت زیادی در بدن را ندارد. اگر می‌خواهید بدن تنومندتری داشته باشید، بهتر است از ژیمناست‌ها الگوبرداری کنید. آن‌ها نسبت به وزن خود، قوی‌ترین افراد در دنیا هستند. اگر به آن‌ها در حین بالا کشیدن بدنشان دقت کنید، می‌بینید که از یک «وضعیت میان‌تهی» برای بدن استفاده می‌کنند. آنها بدن خود را به شکل C منحنی می‌کنند و شانه‌های آن‌ها کمی خم می‌شود.

وضعیت میان‌تهی، نه تنها ماهیچه‌های بیشتری مثل عضلات بازو، ران‌ها و بخش‌های قدرتی مرکزی جلوی بدن را درگیر می‌کند، بلکه باعث می‌شود عضلات پشت و شکم با هم کار کنند و استقامت را بالا ببرند. کار شما این است که هر دو حرکت زیر را به تناوب انجام دهید تا نتیجه بهتری بگیرید:

۱-  بارفیکس قدیمی

میله بارفیکس را طوری بگیرید که پشت دست‌ها رو به خودتان باشد و کمی بازتر از عرض شانه‌ها قرار گیرند؛ از دست‌ها آویزان شوید و زانوها را پشت خود خم کرده و در حالت ضربدر نگه دارید. در طول حرکت، باید بدن شما (از شانه تا زانوها) کاملا راست باشد. سینه خود را به سمت میله بکشید، بازوها را با قدرت به سمت پایین بکشید و شانه‌ها را به هم بفشارید (طوری که انگار کسی را بین شانه‌ها می‌فشارید). برای این که راحت‌تر بتوانید این حرکت را انجام دهید، به جای این که بخواهید سینه خود را به میله بارفیکس نزدیک کنید، این طور تصور کنید که می‌خواهید میله را به سینه خود نزدیک کنید! مکث کنید و سپس خود را به سمت پایین برگردانید.

۲-  بارفیکس میان‌تهی

میله بارفیکس را طوری بگیرید که پشت دست رو به خودتان باشد و فاصله بین دست‌ها را به اندازه عرض شانه‌ها قرار دهید. از دست‌ها آویزان شوید و پاها را به سمت جلو طوری قرار دهید که به بدن خود شکل C بدهید. ران‌ها را به هم بفشارید و عضلات جلوی بدن را سفت کنید. بدن شما برای ادامه حرکت باید سفت باشد. همین طور که خود را بالا می‌کشید، تصور کنید میله را به سمت پایین می‌کشید و سعی کنید ناف خود را به سمت بالا بیاورید. هر دو مرحله، عضلات پشت و مرکزی را درگیر می‌کند و استقامت را بالا می‌برد. مستقیم به جلو نگاه کنید و خود را آنقدر بالا بکشید تا گردن شما میله را لمس کند. سینه را به جای آن که باز کنید، بفشارید؛ حال، خود را پایین بیاورید.

منبع: MensHealth دیدگاه‌ها 4120بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>