تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

۱۲ عادت روزانه که شما را پیر می‌کنند (قسمت دوم)

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
۱۲ عادت روزانه که شما را پیر می‌کنند (قسمت دوم)

در قسمت قبل، بعضی از متداولترین عادت‌هایی که باعث پیری زودرس می‌شوند و همچنین روش‌هایی برای معکوس کردن این فرآیند را ارائه کردیم. در این بخش از مقاله، به برخی عادت‌های دیگری که ممکن است داشته باشید و هرگز به فکرتان هم نرسد که باعث می‌شوند سن شما از آن‌چه که واقعا هستید بیشتر به نظر برسد، اشاره خواهیم کرد:

از کرم ضد آفتاب استفاده نمی‌کنید

sunscreen-everyday-یک متخصص پوست می‌گوید: رانندگی کردن و رفت و آمدهای روزمره زیر نور خورشید، آسیب بیشتری به پوست وارد می‌کند تا گذراندن یک روز کامل در ساحل و بدون استفاده از ضدآفتاب. وی همچنین معتقد است: «دلیل اصلی هر یک از علائم پیری زودرس در صورت انسان، قرار گرفتن در معرض اشعه ماورابنفش است. اشعه UV حتی در روزهای ابری و بارانی نیز وجود دارد.» با استفاده از کرم ضد آفتاب در هر زمانی که در محیط بیرون از خانه هستید، از پوست خود محافظت کرده و مانع از پیری زودرس شوید.

از مواد آرایشی زیاد استفاده می‌کنید

too-much-makeupهمان‌گونه که سایه چشم آبی متالیک در افزایش سن شما نقش دارد، آرایش غلیظ نیز به طور خفیف‌تر سن شما را بالا می‌برد. «آرایش بسیار زیاد، به خصوص استفاده از محصولاتی که پایه روغنی دارند، منافذ پوست را مسدود کرده و موجب بروز مشکلات پوستی و پیری زودرس می‌شوند.» به علاوه، استفاده بیش از حد از محصولات عطری، شیمیایی و الکل دار، با از بین بردن چربی طبیعی باعث خشکی پوست شده و به پیدایش خطوط، چین و چروک و پوست منجر می‌شوند.

روی شکم می‌خوابید

sleep-face-pillowخوابیدن روی شکم یا خوابیدن به طرفی که صورت شما در تماس با بالش است می‌تواند به پیدایش چروک و پیری زودرس پوست منجر شود. یک متخصص پوست در این‌باره می‌گوید: «با افزایش سن، بافت‌های رابط و کلاژن موجود در صورت ضعیف‌تر می‌شوند. بنابراین، وقتی شما شب‌های متوالی بر روی یک طرف صورت خود می‌خوابید، پوست شما نمی‌تواند با همان سرعت جوانی، صاف شود و به حالت قبلی برگردد.» چین و چروک‌های حاصل از بالش، دائمی می‌شوند. به پشت بخوابید یا بر روی بالش ساتن بخوابید تا پوست شما صاف بماند. اگر تمایل داشتید در این مورد بیشتر بدانید، مقاله دیگری از بلاگ تخصصی اردمی با عنوان ۸ عادت که باعث افزایش چروک صورت می‌شوند را بخوانید.

با نی نوشیدنی می‌خورید

drink-from-strawنوشیدن مایعات تیره رنگ (مثل نوشابه یا چای سیاه) از طریق نی می‌تواند مانع از ایجاد لکه بر روی دندان‌های شما شود. اما جمع کردن لب‌ها باعث ایجاد چروک‌ پوست در اطراف دهان می‌شود. نوشیدنی خود را از بطری در یک لیوان بریزید و بدین طریق از ایجاد چروک و به دنبال آن از پیری زودرس جلوگیری کنید.

همه انواع چربی را از رژیم غذایی خود حذف کرده‌اید

walnutsبعضی چربی‌ها برای حفظ جوانی و ظاهری سالم و شاداب ضروری هستند. اسیدهای چرب امگا 3 که در ماهی‌های روغنی (مانند سالمون) و بعضی آجیل‌ها (گردو و تخم کتان) یافت می‌شوند، پوست را نرم نگه می‌دارند و در نتیجه مانع از چروک آن می‌شوند و همچنین برای سلامت قلب و مغز نیز مناسب هستند. آکادمی تغذیه و رژیم‌های غذایی، استفاده از ماهی را حداقل دو بار در هفته توصیه می‌کند.

قوز می‌کنید

پیری زودرسیک جراح ارتوپد می‌گوید: «ساعت‌ها پشت کامپیوتر نشستن باعث می‌شود ستون فقرات شما شکل نامناسبی به خود بگیرید و در طول زمان به قوز کردن شما منجر شود. ستون فقرات انحنای S شکل متوازنی دارد که باعث ثبات و پایداری شکل بدن می‌شود.» نشستن و ایستادن نامناسب و خم کردن، ستون فقرات را از شکل اصلی خود خارج کرده و در نتیجه ماهیچه‌ها، دیسک‌ها و استخوان‌ها به طور غیر عادی تحت فشار قرار می‌گیرند و معمولا درد و خستگی و احتمالا تغییر شکل نخاعی و بدشکلی دائمی را در پی دارند. درست نشستن را هر روز تمرین کنید. وقتی نشسته‌اید گوش، شانه و مفصل ران باید یک خط راست را تشکیل دهند.

منبع: Health دیدگاه‌ها 7320بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه