مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

۱۲ ماده مفید برای زیبایی که در هر آشپزخانه‌ای پیدا می‌شود

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
۱۲ ماده مفید برای زیبایی که در هر آشپزخانه‌ای پیدا می‌شود

تمامی بانوان زیبارو سودای داشتن پوستی درخشان و جذاب را در سر دارند، در بیشتر مواقع نیز برای رسیدن به این هدف هزینه‌های زیادی را صرف خرید ترکیبات آرایشی بهداشتی گران‌‌قیمت می‌کنند. اما غافل از اینکه با کمک مواد موجود در آشپزخانه‌ بدون صرف هزینه زیاد، می‌توان پوستی زیبا و درخشان داشت.

بیشتر بخوانید: ۱۰ روش تاثیرگذار خانگی برای درمان جوش صورت

به همین منظور در این مطلب با هم به روش‌هایی برای مراقبت از پوست با مواد طبیعی اشاره می‌کنیم که در هر آشپزخانه‌ای پیدا می‌شود و به شما قول می‌دهیم با استفاده‌ از این مواد جذابیت و شادابی را به پوست زیبای خود هدیه دهید.

۱- عسل

عسل

عسل را می‌توان ناجی پوست دانست. روی عسل به عنوان یک ماده ضدعفونی‌کننده و ضدقارچ نیز می‌توانید حساب باز کنید، از طرف دیگر عسل باعث حفظ رطوبت پوست زیبای شما نیز می‌شود. عسل خاصیت التیام‌بخشی سریعی نیز دارد. در نتیجه برای تسریع بهبود زخم‌های پوستی نظیر جوش می‌توانید از عسل کمک بگیرید.

۲- آرد نخود

آرد نخود

از روزگاران قدیم آرد نخود به عنوان یکی از ترکیبات موثر در زیبایی پوست شناخته شده است، جالب است بدانید آرد نخود خاصیت لایه‌برداری خوبی برای پوست دارد.

برای لایه‌برداری و داشتن پوستی جذاب، توصیه می‌کنیم آرد نخود، ماست، آب لیمو و مقدار کمی زردچوبه یا بادام زمینی و شیر را ترکیب کرده و مخلوط به‌دست آمده را روی پوست بمالید و اجازه دهید ۲۰ تا ۳۰ دقیقه باقی بماند.

همچنین آرد نخود به کاهش چربی پوست نیز کمک می‌کند.

برای این‌کار آرد نخود را با ماست ترکیب کرده و مخلوط به‌دست آمده را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست قرار دهید.

۳- تخم‌مرغ

تخم‌مرغ

تخم‌مرغ از آن‌دسته موادی است که همیشه در آشپزخانه پیدا می‌شود اما کمتر کسی از خاصیت تخم‌مرغ برای سلامت پوست باخبر است. جالب است بدانید تخم‌مرغ در از بین بردن چین‌ و چروک‌ و کاهش افتادگی پوست تاثیر زیادی دارد.

برای این کار کافی است تا سفیده تخم‌مرغ را روی پوست زیبای صورت خود بمالید.

۴- سیب‌زمینی

سیب‌زمینی

سیب‌زمینی دارای ماده‌ای است که به کاهش تورم و پف صورت کمک می‌کند.

برای این کار یک سیب‌زمینی پوست‌کنده را داخل یخچال بگذارید تا سرد شود، سپس تکه‌های سیب‌زمینی را به مدت ۱۵ دقیقه زیر چشم‌های خود قرار دهید تا پف زیر چشم برطرف شود. از طرف دیگر این کار به کاهش سیاهی زیر چشم‌ها نیز کمک می‌کند.

۵- دارچین

دارچین

مقدار کمی دارچین را روی براق‌کننده لب بمالید تا از این طریق به لب‌ها حجم دهید. دارچین به خشک شدن جوش‌ها نیز کمک می‌کند و باعث درخشش پوست می‌شود.

۶- ماست

ماست

کشک یا ماست نیز از آن دسته موادی هستند که به وفور در آشپزخانه یافت می‌شوند و خاصیت معجزه‌آسایی برای پوست دارند. با کمک ماست می‌توانید به جنگ جوش‌ها بروید، پوست را آبرسانی کنید، تغییر رنگ پوست را کاهش دهید و از پیری زود‌رس پوست جلوگیری کنید.

۷- زردچوبه

زردچوبه

زردچوبه خاصیت ضدعفونی کنندگی بسیار قوی دارد و برای بهبود قسمت‌هایی از پوست که دچار تغییر رنگ شده‌اند بسیار مناسب است. از طرف دیگر زردچوبه خاصیت التیام‌پذیری بالایی دارد و در نتیجه برای از بین بردن آثار جوش آکنه یا سایر زخم‌های پوستی نیز استفاده می‌شود.

۸- قهوه

قهوه

همان‌گونه که حتماً می‌دانید قهوه را بیشتر صبح‌ها برای رفع خواب‌آلودگی مصرف می‌کنند. اما روی قهوه به عنوان یک لایه‌بردار پوست نیز می‌توانید حساب باز کنید. این کار باعث شادابی پوست شما خواهد شد.

۹- نمک

نمک

نمک نیز از آن دسته موادی است که خاصیت لایه‌برداری بسیار قوی دارد. با استفاده از نمک می‌توان عارضه‌های پوستی را نیز التیام بخشید.

برای این‌کار مقدار کمی نمک دریا را با عسل مخلوط کرده و روی جوش‌ها قرار دهید. ممکن است در ابتدا شاهد سوزش باشید اما در عوض از شر جوش‌های پوستی به راحتی خلاص خواهید شد.

۱۰- سرکه سیب

سرکه سیب

سرکه سیب انتخاب بسیار مناسبی برای افرادی است که پوست چرب دارند. کافی است تا مقداری سرکه سیب را روی پوست اسپری کنید. این کار باعث از بین بردن چربی اضافی پوست شده و میزان pH پوست را متعادل می‌کند.

۱۱- شکر

شکر

با استفاده از شکر نیز می‌توانید یک لایه‌بردار عالی درست کنید.

برای این کار بهتر است مقداری شکر را با آرد نخود و گلاب ترکیب کرده و همانند اسکراب روی سطح پوست بمالید. این کار در شادابی پوست تاثیر زیادی دارد.

۱۲- شیر و خامه

شیر و خامه

اسید لاکتیک موجود در شیر و خامه باعث آبرسانی پوست می‌شود. در نتیجه اگر از آن دسته از بانوان زیبارویی هستید که پوست خشکی دارند پیشنهاد می‌کنیم با مالیدن شیر یا خامه به پوست، خشکی پوست را برطرف کنند.

مالیدن مقداری خامه روی لب‌ها نیز باعث می‌شود لب‌های لعل شما نرم و مخملی شوند.

به پایان معرفی روش‌هایی برای مراقبت از پوست با مواد طبیعی رسیدیم، چنانچه شما هم تجربه موفقی در استفاده از مواد طبیعی برای مراقبت از پوست خود داشته‌اید، آن را با ما و سایر کاربران درمیان بگذارید.

منبع: Stylecraze دیدگاه‌ها 4043بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه