تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

۱۰ راه‌حل خانگی برای رهایی از شوره سر (قسمت دوم)

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
۱۰ راه‌حل خانگی برای رهایی از شوره سر (قسمت دوم)

۵- استفاده از آسپرین:

استفاده از آسپرین در درمان شورهجالب است بدانید که آسپرین، کاربردهای بسیار بیشتری از درمان سردرد دارد. از این قرص می‌توان برای درمان خانگی شوره سر استفاده نمود زیرا حاوی اسید سالیسیلیک است؛ اسید سالیسیلیک ماده اولیه‌ بسیاری از شامپوهای ضدشوره است. خواص ضدمیکروبی و ضدقارچ آسپرین، فرد را در برابر شوره سر محافظت می‌کند. در مواردی که پوست سر بر اثر خارش، دچار التهاب شده باشد آسپرین می‌تواند جهت درمان آن استفاده شود.

مواد لازم:

  • دو عدد آسپرین
  • شامپو معمولی

دستور العمل:

قرص‌های آسپرین را بکوبید و آن‌ها را پودر کنید. پودر حاصل را با شامپو ترکیب کنید. هنگامی که شامپو با پودر آسپرین ترکیب شد آن را به موهای خود زده و بگذارید دو دقیقه برروی سر باقی بماند. سپس موهای خود را بشویید. این کار را هرروز تکرار کنید تا مشکل شوره سر برطرف شود.

۶- داشتن رژیم غذایی سالم:

رژیم غذایی سالممتخصصان معتقدند که داشتن رژیم غذایی سالم و متعادل به پیشگیری از بسیاری بیماری‌ها و درمان آن‌ها کمک می‌کند. رژیم غذایی در مواردی همچون التهابات پوستی، نقش مهمی ایفا می‌کند. از آنجایی که عامل اصلی ایجاد شوره سر، تجمع غدد چربی است، در صورتی که فرد غذاهای ناسالم و چرب مصرف کند این التهاب بیشتر می‌شود. بنابراین، در رژیم غذایی خود به موارد زیر توجه کنید:

مواد لازم:

  • سبزیجات تازه و سبز رنگ همچون کاهو، کلم پیچ و کلم بروکلی مصرف کنید.
  • غذاهای خانگی را با روغن کمتر بپزید و از موادی با چربی طبیعی همانند آجیل، حبوبات و تخم مرغ استفاده کنید.
  • از مکمل‌های روغن ماهی استفاده کنید.

دستور العمل:

برای داشتن رژیم غذایی سالم، تا حد امکان از موارد عنوان شده در منزل استفاده کنید. از مصرف فست‌فود و غذاهای چرب اجتناب کنید. افزایش مصرف ویتامین‌ها و مواد معدنی، مواد پروتئینی کم‌چرب همچون گوشت و تخم مرغ باعث می‌شود برخی مشکلات پوستی از بین بروند.

۷- استفاده از لیمو:

استفاده از لیمو در درمان شوره سرلیمو خواص اسیدی دارد که باعث جداشدن تکه‌های پوست از سر شده و چربی اضافی پوست سر را کاهش می‌دهد. بنابراین، اگر شوره سر در نتیجه چربی اضافی فرق سر ایجاد شده باشد آنگاه آب‌لیمو باعث می‌شود تاثیرات آن کاهش یابد.

مواد لازم:

  • سه قاشق غذاخوری آب‌لیمو
  • یک فنجان آب

دستور العمل:

دو قاشق آب‌لیمو را مستقیما برروی سر خود بریزید و بگذارید یک دقیقه برروی سر باقی بماند سپس قاشق دیگر را با یک فنجان آب ترکیب نموده و سر خود را با آن بشویید. نگذارید آب‌لیمو بیش از حد برروی سر باقی بماند زیرا باعث خشک شدن پوست سر می‌شود.

۸- استفاده از روغن درخت چای:

روغن درخت چایاگرچه دلیل اصلی ایجاد شوره سر، افزایش چربی است اما برخی از روغن‌ها می‌توانند در کنترل میزان این چربی اثربخش باشند. روغن درخت چای به دلیل خواص درمانی خود شناخته شده است. این روغن می‌تواند بر روی پوست ملتهب و دچار خارش به عنوان ضدقارچ استفاده شود.

مواد لازم:

  • یک قاشق غذاخوری روغن درخت چای
  • یک فنجان آب ولرم

دستورالعمل:

روغن درخت چای را با آب مخلوط کرده و پس از شستشوی مو با شامپو، آن را روی پوست سر بمالید و ماساژ دهید. پس از به‌کار بردن روغن، نیازی به شست‌وشوی مو نیست؛ دقت داشته باشید که این روغن جذب بدن نمی‌شود.

۹- قدرت ژل آلوئه‌ورا:

ژل آلوئه‌ورااز خواص نرم‌کننده آلوئه‌ورا، به ویژه در درمان التهابات پوستی، آگاه هستید. می‌توان جهت درمان آفتاب سوختگی یا سایر مشکلات پوستی از آلوئه‌ورا استفاده کرد. فرایند تکثیر سلول‌های پوستی با مصرف آلوئه‌ورا کاهش می‌یابد و مانع از بازسازی سریع این سلول‌ها برروی فرق سر می‌شود. بنابراین، این درمان موثر شوره سر به شما توصیه می‌شود.

مواد لازم:

  • یک بطری ژل آلوئه‌ورا خالص

دستورالعمل:

استفاده از ژل آلوئه‌ورا بسیار آسان است. تنها کافی است پیش از شستن سر، آن را به مدت 15 دقیقه برروی سر خود بمالید. سپس، با شامپو بشویید.

۱۰- استفاده از نمک خوراکی:

استفاده از نمک خوراکی برای درمان شوره سراحتمال دارد آلوئه‌ورا و روغن درخت چای به راحتی در منزل پیدا نشوند اما قطعا می‌توانید نمک خوراکی را در خانه خود پیدا کنید، زیرا بدون وجود آن هیچ غذایی خوشمزه نمی‌شود. در این مورد، می‌توان از نمک استفاده نمود؛ زیرا خواص لایه‌برداری داشته و می‌تواند به کاهش شوره سر منجر شود.

مواد لازم:

  • 3 قاشق غذاخوری نمک خوراکی

دستور العمل:

نمک را باید به صورت خشک یا اندکی نم‌دار استفاده کرد. اگر به دلیل شوره، در سر خود احساس خارش دارید نمک می‌تواند به شما کمک کند. تنها کافی است نمک را به آرامی به فرق سر بمالید تا در پوست شما حل شود. سپس سر خود را بشویید تا از شوره سر خلاص شوید. حتی می‌توانید بعد از آن سر خود را با شامپو بشویید.

منبع: Myhealthtips دیدگاه‌ها 2864بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه