تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

آیا قواعد استفاده درست از کرم های زیرساز آرایشی را می‌دانید؟

زمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه
آیا قواعد استفاده درست از کرم های زیرساز آرایشی را می‌دانید؟

اگر دستی در آرایش داشته باشید و با مراحل آرایش صورت آشنا باشید می‌دانید که همه چیز در آرایش صورت از زیرسازی شروع شده و به آرایش لب‌ها ختم می‌شود. در بین مراحل آرایش صورت، حتی حرفه‌ای‌ها هم ممکن است دچار خطا شوند که معمولا با ترفندهای آرایشی و کمک گرفتن از ابزار و لوازم آرایشی پاک کننده و اصلاح کننده آرایش می‌توان این خطاها را پوشش داد. به عنوان مثال وقتی حین کشیدن خط چشم یا رژلب مرتکب اشتباهی می‌شوید به راحتی و با استفاده از یک برس آرایشی یا کانسیلرهایی به رنگ پوست صورت، می‌توانید این نواقص را اصلاح کنید.

اما اشتباه در برخی از مراحل آرایش مانند زیرسازی آرایش، غیر قابل جبران است و اصلاح آن امکان‌پذیر نمی‌باشد. یک اشتباه کوچک در این مرحله کافی‌ست تا مجبور شوید کل کرم فاندیشن آن ناحیه را پاک و همه چیز را از اول شروع کنید.

اگر شما هم تجربه این اشتباه را داشته‌اید به خوبی می‌دانید اصلاح این اشتباه علاوه بر زمان زیادی که از شما هدر می‌دهد، ممکن است پوستتان را به استفاده از کرم‌های زیرسازی آرایش تحریک کند تا واکنش خوبی به زیرسازی مجدد نشان ندهد و در نتیجه مانند اولین بار، کرم‌های زیرساز به خوبی روی پوستتان ننشیند.

بنابراین برای اطمینان از این‌که زیرسازی آرایش خود را بدون خطا انجام دهید و کرم فاندیشن شما به خوبی روی پوستتان بماند این ۱۰ قانون را دنبال کنید:

۱- با پوست نرم آرایش را شروع کنید

هفته‌ای یک یا دوبار لایه برداری پوست را انجام دهید

اگر پوست شما پوسته پوسته، خشک یا چرب باشد انتظار نداشته باشید فاندیشن به خوبی روی آن قرار بگیرد. هفته‌ای یک یا دوبار لایه برداری پوست را انجام دهید تا سلول‌های مرده و چربی اضافه را پاک کند و در نهایت باعث شود کرم‌های زیرساز به خوبی روی پوست قرار بگیرد.

۲- به پوست آبرسانی کنید

یکی از مراحل آماده سازی پوست، برای هر نوع پوستی، آبرسانی به آن است. بنابراین قبل از آرایش، مرطوب کننده بزنید؛ این کلید یک آرایش یک‌دست و بی‌نقص است. صرف‌نظر از این مرحله، استفاده از کرم‌های پایه آرایشی به تنهایی روی پوست، ممکن است روی قسمت‌هایی از پوست جمع شود یا ترک بخورد. برای ایجاد تازگی بیش‌تر در پوست بعد از کرم مرطوب کننده از اسپری مرطوب کننده روی صورت استفاده کنید.

پیشنهاد اُردمی: خرید کرم مرطوب کننده ریچ آکواروا noreva

۳- منتظر شوید مرطوب کننده جذب پوست شود

این مسئله خیلی اهمیت دارد. اگر فاندیشن مایع یا پودری را قبل از جذب خرید مرطوب کننده بزنید ممکن است سبب ناصاف و لکه‌دار شدن کرم‌های زیرساز، کرم‌های کانتورینگ و رژگونه شود.

۴- پرایمر را فراموش نکنید

اگر می‌خواهید آرایش شما در تمام ساعات روز کاری، سالم بماند حتما پرایمر را به مراحل آرایش خود اضافه کنید

آیا تا به حال دقت کرده‌اید که کرم‌های پایه آرایشی شما در ساعات اولیه روز خوب و بی‌نقص است اما بعد از چند ساعت خشک می‌شود؟ احتمالا به این دلیل است که پرایمر نمی‌زنید. اگر می‌خواهید آرایش شما در تمام ساعات روز کاری، سالم بماند حتما پرایمر را به مراحل آرایش خود اضافه کنید. در مقاله زیر می‌توانید شیوه استفاده درست از پرایمر را ببینید.

بیشتر بخوانید: رنگ‌های مختلف پرایمر چه کاربردی دارند؟

۵- محصول مناسب پوست خود را بیابید

دلیل خوبی وجود دارد که کرم‌های زیرساز به اشکال مختلف مایع، ژل، پودر و جامد تولید می‌شوند. هرکدام از آن‌ها مصرف متفاوتی دارند. اگر پوست شما خیلی خشک است نباید از مدل پودرهای فشرده استفاده کنید و هم‌چنین کرم‌های غلیظ برای پوست‌های چرب مناسب نیستند. برای آسان شدن کار شما، به زودی راهنمای انتخاب کرم‌های زیرساز مناسب با انواع پوست را منتشر خواهیم کرد تا بتوانید محصول مناسب خود را بیابید.

۶- رنگ مناسب پوست را انتخاب کنید

استفاده از رنگ کرم پودر نامناسب با رنگ پوست

استفاده از رنگ کرم پودر نامناسب با رنگ پوستتان یک اشتباه آماتوری است که اغلب دخترخانم‌ها یا بانوانی که به تازگی به آرایش علاقمند شده‌اند، مرتکب می‌شوند. دفعه بعد که قصد خرید کرم‌های زیرساز را داشتید حتما به رنگ کرم در تناسب با رنگ پوست خود دقت کنید.

۷- از ابزار مناسب برای آرایش کردن استفاده کنید

آرایش کردن به این معنی نیست که مواد را به همه انگشتان خود بمالید. کرم‌های زیرساز به نسبت دیگر محصولات آرایشی به تکنیک‌های آرایشی بهتر جواب می‌دهند. برای یافتن ابزار مناسب به این راهنما نگاهی بیندازید.

بیشتر بخوانید: هر آنچه از برس های آرایشی باید بدانید

۸- از کرم اصلاح رنگ استفاده کنید

اگر می‌خواهید رد جوش‌ها یا حلقه‌های تیره زیر چشم را بپوشانید استفاده از کانسیلر به تنهایی کافی نیست. بعد از فاندیشن و قبل از کانسیلر از کرم اصلاح رنگ (CC کرم‌ها) استفاده کنید تا قرمزی یا لکه‌ها را بپوشاند.

۹- ابتدا فاندیشن بعد کانسیلر

ابتدا فاندیشن بعد کانسیلر

این مورد کمی گیج کننده است. هرچند تکنیک‌های مختلف برای افراد، متفاوت اثر می‌کند اما بهتر است کانسیلر را بعد از کرم‌های زیرساز بزنید تا خیالتان راحت باشد که سر جایش باقی می‌ماند و زیادی پخش نمی‌شود.

۱۰- تثبیت آرایش

همان‌طور که پرایمر، فاندیشن را نگه می‌دارد، پودر تثبیت‌کننده نیز کل آرایش را حفظ می‌کند. بنابراین علاوه بر استفاده از پرایمر (قبل از زیرسازی آرایش) و کانسیلر (بعد از زیرسازی آرایش)، کمی پودر تثبیت روی صورت بزنید تا آرایش کل صورتتان تا چندین ساعت تازه و دست نخورده باقی بماند.

چنانچه شما هم ترفندی را برای یک زیرسازی آرایش بی‌عیبب و نقص در نظر دارید، ما و سایر کاربران را در بخش نظرات از آن مطلع کنید.

منبع: Makeup دیدگاه‌ها 7764بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه