تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

روش‌‍‌های ۱۰ دقیقه‌ای کاهش استرس

زمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه
روش‌‍‌های ۱۰ دقیقه‌ای کاهش استرس

احتمالا وقتی استرس دارید، دچار کمبود زمان نیز هستید! جالب است که این دو دشمن برخلاف هم حرکت می‌کنند. هر چقدر استرس بیشتری داشته باشید، زمان کمتری هم برای کاهش استرس در اختیار دارید. اما شما فقط نفس عمیق بکشید! ما در اینجا تعدادی از محرک‌های آرامش‌ بخش بسیار راحت و مورد تایید مراکز ماساژ را جمع‌آوری کرده‌ایم که همه آنها در ۱۰ دقیقه یا کمتر، قابل انجام هستند و به کاهش استرس منجر می‌شوند؛ بنابراین شما برای به دست آوردن تمرکز، به زمان زیادی نیاز نخواهید داشت.

–  راه بروید

بیرون بروید و قدمی بزنید. مدیر یکی از مراکز ماساژ می‌گوید: «شما می‌توانید در فضای آزاد انرژی خود را بازیابی کنید و به کاهش استرس خود کمک کنید. موبایل را کنار بگذارید و با درون‌ خود ارتباط برقرار کنید و زیر نور خورشید قدمی بزنید.»

–  آب بنوشید

روی نوشیدن آب تمرکز کنید، به خصوص وقتی که به اوج عصبانیت می‌رسید! می‌توانید روی مچ دست‌ خود آب سرد بچکانید. این کار به‌طور هم‌زمان شاهرگ‌ها و اعصاب را آرام می‌کند.

کاهش استرس با مدیتیشن

–  صبح‌ها مدیتیشن کنید

صبح‌ها حداقل چند دقیقه را به کسب آرامش اختصاص دهید و یا این‌که مدیتیشن کنید تا تاثیر شگفت‌انگیز آن را بر کاهش استرس خود مشاهده کنید.

–  مثبت بیاندیشید

برای اتفاقات آینده، دید خود را وسعت دهید. درباره نعمت‌ها و قسمت‌های مثبت زندگی خود بیاندیشید. این کار کمک می‌کند تا از موضوعاتی که استرس ایجاد می‌کنند، دوری کنید.

–  کمی خود را ماساژ بدهید

ماساژ صورت و پا بی‌اندازه مفید خواهد بود و نیاز به هیچ ماساژ دیگری نخواهد بود. پا، به تنهایی نقشه کل بدن است. وقتی شما احساس خستگی و استرس می‌کنید، پای خود را بالاتر از بدن قرار داده و آن را ماساژ دهید. با کاهش استرس پس از ده دقیقه، احساس سلامتی و شادابی و آرامش بیشتری خواهید کرد.

–  دوش بگیرید

دوش گرفتن خیلی راحت است، اما ممکن است در پایان یک روز طاقت‌فرسا کمی دشوار باشد. با این حال، در شب‌هایی که نیاز به آرام شدن دارید، آن را فراموش نکنید. این کار باعث کاهش استرس شده و شما را آرام می‌کند. ذهن‌تان را خالی کرده و به داشتن خوابی مداوم کمک می‌نماید. به علاوه، می‌توان فوق‌العاده راحت استحمامی کرد که هم فوایدی برای جسم داشته باشد و هم برای ذهن. حمام منیزیم و اسطوخدوس بگیرید و هم‌زمان چای بابونه بنوشید. اهل حمام کردن نیستید؟ یکی از متخصصان پیشنهاد می‌کند یک دوش پر هیجان بگیرید. او می‌گوید: «در زمان حال هیچ راهی برای کاهش استرس،‌‌ بهتر از یک دوش گرفتن متفاوت نیست. برای سه دور، ۳۰ ثانیه زیر آب سرد و ۶۰ ثانیه زیر آب داغ بایستید. پاداش شما، ارتقاء انرژی و به جریان افتادن بهتر خون در رگ‌ها و در نتیجه تغذیه اندام‌های حیاتی شماست.»

–  فقط نفس بکشید

اگر همه این اقدامات بی فایده واقع شد، فقط نفس بکشید. هماهنگ کردن تنفس بسیار ضروری است. در جای آرامی بنشینید یا دراز بکشید. بدون هیچ حرکتی فقط روی تنفس‌ خود تمرکز کنید و نسبت به دم و بازدم خود هوشیار باشید. بدون هیچ فشاری کم کم از بینی، آرام و ثابت، بازدم خود را طولانی‌تر کنید. سپس دوباره عمل دم و بازدم را از بینی انجام دهید. پیشنهاد می‌کنم روزی چند بار، به مدت سه دقیقه این کار را بکنید و شاهد تاثیرات مثبت آن بر کاهش استرس خود باشید.

منبع: NewBeauty دیدگاه‌ها 1300بازدید
دیدگاه‌های کاربران
  1. باسلام بعضی مطالب رودرسایتای دیگه مطالعه کرده بودم دراینجاجمع بندی شده بودعالی بود.تشکر

    • سلام لیلای عزیز
      گروه هیئت تحریریه اردمی می‌کوشند تا مقالات به‌روز و کاربردی را از منابع معتبر انتخاب و ترجمه نمایند. امیدواریم با استفاده از نظرات سازنده شما خوانندگان فرهیخته، روز به روز این روند را بهبود بخشیم.
      با سپاس

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>