تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

۱۰ اشتباه که هنگام استفاده از بهترین کرم پودر مرتکب آن می‌شویم

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
۱۰ اشتباه که هنگام استفاده از بهترین کرم پودر مرتکب آن می‌شویم

خرید و استفاده از بهترین کرم پودر برای زیرسازی آرایش گامی مهم و اساسی برای تجربه‌ی آرایشی زیبا و ماندگار است. مسلماً کرم پودر نیز مانند سایر لوازم آرایش اصولی برای استفاده دارد که اگر رعایت نشود، وقت و هزینه‌های شما به هدر می‌رود. در این مقاله به ۱۰ اشتباه رایج می‌پردازیم که هنگام استفاده از کرم پودر اغلب مرتکب آن می‌شویم.

۱. امتحان رنگ کرم پودر زیر نور نامناسب

امتحان رنگ کرم پودر زیر نور نامناسب

بازتاب رنگ کرم پودر زیر نور چراغ و مهتابی با نور طبیعی تفاوت بسیاری دارد. برای تشخیص طیف دقیق رنگ بهترین کرم پودر، توصیه می‌کنیم مقداری از آن را روی پوست بمالید و اجازه دهید یک ربع ساعت بگذرد. این کار باعث اکسیده شدن ترکیبات کرم پودر شده و این مواد رنگ واقعی خود را پیدا می‌کنند. پس از گذشت ۱۵ دقیقه، پوست خود را در مجاورت نور طبیعی قرار دهید و رنگ دقیق کرم پودر را بررسی کنید.

۲. امتحان کرم پودر روی پوست دست

امتحان کرم پودر روی قسمت نادرستی از پوست

بسیاری افراد هنگام خرید بهترین کرم پودر، مقداری از آن را پشت دست خود امتحان می‌کنند تا از میزان رنگ و قدرت جذب آن آگاه شوند. این در حالی است که پشت‌ دست‌ها و روی ساعد محل خوبی برای امتحان رنگ کرم پودر نیست. حرفه‌ای‌های دنیای آرایش و زیبایی توصیه می‌کنند رنگ مواد زیرسازی با رنگ پوست زیر چشم، خط فک و بینی مطابقت داشته باشد. در نتیجه اگر کرم پودر را به این قسمت‌ها مالیدید و پس از مدتی رنگ آن با دیگر قسمت‌های پوست هماهنگ شد، این محصول، انتخاب خوبی برای زیرسازی آرایش شما به حساب می‌آید.

۳. آماده نکردن صورت برای زیرسازی

آماده نکردن صورت برای زیرسازی

زیرسازی آرایش ظرافت‌های خاصی دارد. در واقع باید همانند یک نقاش چیره‌دست، پوست را برای زیرسازی و آرایش آماده کنید. اولین گام آماده سازی پوست، استفاده از پرایمر است. هنگام خرید بهترین کرم پودر، یک پرایمر خوب نیز تهیه کنید. پرایمر، ثبات زیرسازی را افزایش می‌دهد و آرایش را ماندگارتر می‌کند. پس از آن سراغ کرم پودر بروید.

به یاد داشته باشید که آرایش روی پوست سالم، زیبایی و ثبات بیشتری دارد. به این منظور هرازچندگاهی با استفاده از ماسک صورت یا سایر لایه بردارهای مناسب، از پوست خود مراقبت کنید. آبرسانی درست نیز باعث جذب بهتر مواد زیرسازی به پوستتان می‌شود و استفاده از بهترین کرم پودر را برایتان راحت و لذت بخش می‌کند.

۴. استفاده از کرم پودر تاریخ مصرف گذشته

استفاده از کرم پودر تاریخ مصرف گذشته

همان طور که می‌دانید باز شدن درپوش محصولات آرایشی و بهداشتی باعث ورود هوا به محصول و اکسیده شدن یا تغییر فرمولاسیون آن می‌شود؛ بنابراین تاریخ انقضای محصولات آرایشی و بهداشتی با بهترین تاریخ مصرف آن متفاوت است. معمولاً روی همه‌ی اقلام بهداشتی و آرایشی، بهترین تاریخ مصرف آن پس از باز شدن در محصول، نوشته شده است. این زمان برای کرم پودر بین ۶ تا ۱۲ ماه است.

خیلی افراد به دلیل هزینه‌های زیادی که هنگام خرید بهترین کرم پودر متحمل می‌شوند، نمی‌توانند به‌راحتی آن را دور بیندازند. حتی گاهی با اینکه تاریخ مصرف محصولشان سر رسیده باشد، باز هم از آن استفاده می‌کنند. هشدار ما به این افراد این است که یک کرم پودر تاریخ گذشته نه‌تنها سلامت پوست را به‌خطر می‌اندازد و باعث خشکی پوست می‌شود، بلکه آرایش صورت را هم زشت‌ و نازیبا می‌کند و جلوه‌ای تیره به آن می‌دهد.

۵. انتخاب کرم پودر ناسازگار با پوست

انتخاب کرم پودر دارای ترکیبات ناسازگار با پوست

نوع پوستی که دارید رابطه مستقیمی با دوام زیرسازی آرایش دارد. بهتر است کرم پودر را بر اساس نوع پوست خود انتخاب کنید. برای نمونه استفاده از کرم پودر مات برای بانوانی که پوستی خشک دارند پیشنهاد نمی‌شود؛ چرا که این مواد پوست آن‌ها را از چیزی که هست خشک‌تر نشان می‌‌دهد. از طرف دیگر اگر پوست چرب دارید بهتر است سراغ بهترین کرم پودر با پایه آب بروید. کرم پودر بر پایه چربی، پوست چرب را براق نشان می‌دهد و زمینه بروز جوش را فراهم می‌کند.

۶. انتخاب نکردن کرم پودر مناسب فصل

استفاده از کرم پودر نامناسب

انواع کرم پودر در شرایط آب‌و‌هوایی مختلف تعامل متفاوتی با پوست دارند. حتی اگر بهترین کرم پودر موجود در بازار را خریده باشید و در زمستان دوام خوبی روی صورت شما داشته باشد، هیچ دلیلی ندارد که همین محصول برای تابستان هم مناسب باشد و صورت را به‌خوبی پوشش دهد.

پیشنهاد می‌کنیم در روزهای سرد سال برای زیرسازی آرایش سراغ موادی با ترکیبات آبرسان را بگیرید و از کرم‌ مرطوب کننده رنگی به جای کرم پودر استفاده کنید. در روزهای گرم سال نیز بهتر است سراغ مواد زیرسازی پودری را بگیرید؛ زیرا ترکیبات پودری این مواد جلوی عرق صورت را می‌گیرد.

۷. استفاده از لایه ای ضخیم از کرم پودر

استفاده از لایه ای ضخیم از کرم پودر

 

هنگام استفاده از بهترین کرم پودر، توجه کنید که قسمت‌های مختلف صورت به میزان متفاوتی از کرم پودر نیاز دارد. برای نمونه در ناحیه T صورت (پیشانی و بینی) بهتر است کرم پودر کمتری استفاده کنید. این ناحیه، پوست نازکی دارد و مستعد تولید چربی نیز هست. استفاده از یک لایه ضخیم از کرم پودر در این ناحیه، زمینه تولید عرق و چربی را افزایش می‌دهد. برعکس در ناحیه‌های دیگر صورت از جمله گونه‌ها، حفره بینی، چانه، فک و لب بالایی باید لایه ضخیم‌تری از کرم پودر استفاده کنید.

۸. کمک گرفتن از انگشت برای زیرسازی

کمک گرفتن از انگشت برای زیرسازی

به‌رغم اینکه هنگام استفاده از کرم پودر، می‌توان از انگشت نیز کمک گرفت، اما بهتر است برای این کار سراغ ابر و برس‌ آرایشی مخصوص بروید. این کار باعث می‌شود کرم پودر به‌صورت کاملاً یکدست به همه‌ی قسمت‌های صورت مالیده شود و جلوی هدررفتن مواد زیرسازی گرفته شود. تراکم کرم پودر روی پوست، حرف اول را در زیبایی آرایش می‌زند. وقتی با ابر یا برس مشغول مالیدن کرم پودر به پوست هستید، نباید بیش از حد دست خود را فشار دهید؛ چرا که با این کار بیشتر از چیزی که لازم است مواد روی پوست قرار می‌گیرد.

۹. غافل شدن از زیرسازی گردن

زیر سازی گردن

حتماً شما هم خانم‌هایی را دیده‌اید توجه زیادی به زیرسازی صورت می‌کنند در حالی که از زیرسازی گردن غافل می‌شوند. همین قضیه تفاوت مشهودی را میان رنگ صورت و گردن آن‌ها ایجاد می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم وقتی مشغول استفاده از بهترین کرم پودر خود هستید حتماً آن را تا زیر خط فک و نواحی گردن گسترش دهید. در نهایت نیز برای ثبات زیرسازی از اسپری تثبیت کننده آرایش کمک بگیرید.

۱۰. استفاده نکردن از تثبیت کننده آرایش

استفاده نکردن از تثبیت کننده آرایش

اگر می‌خواهید پس از زیرسازی و آرایش ماندگاری آن را حفظ کنید، از پودر تثبیت کننده آرایش کمک بگیرید. برای این کار برس آغشته به مواد تثبیت کننده را با حرکات آرام روی صورت بمالید، در غیراین‌صورت پودر در قسمت‌های مختلف صورت جمع می‌شود و ظاهر پوست را خشک نشان می‌دهد. استفاده‌ از اسپری تثبیت کننده آرایشی نیز گزینه‌ی خوبی برای ثبات زیرسازی است و برای آبرسانی پوست هم می‌‌توانید به آن اعتماد کنید.

در پایان به این نکته نیز اشاره کنیم که کیفیت مواد زیرسازی اهمیت بسزایی در آرایش دارد. استفاده از بهترین کرم پودر به جای خرید لوازم آرایشی بی‌کیفیت، دوام و زیبایی آرایش شما را تضمین می‌کند. به همین منظور و برای سهولت در کار شما، فروشگاه اردمی کرم پودرهای باکیفیتی را از میان معتبرترین برندها گرد هم آورده است. شما می‌توانید با مقایسه محصولات متنوع در این فروشگاه، محصول مناسب پوست خود را انتخاب کرده و با کمترین هزینه خریداری کنید. اگر با نوع پوست یا کرم پودر مناسب برای آن آشنا نیستید، خواندن مقاله راهنمای خرید بهترین کرم پودر برای زیرسازی آرایش انواع پوست را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

منبع: Insider دیدگاه‌ها 7226بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه