تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

۱۰ غذایی که برای داشتن شکمی صاف باید آن‌ها را مصرف کنید

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
۱۰ غذایی که برای داشتن شکمی صاف باید آن‌ها را مصرف کنید

حتماً برای شما هم پیش آمده است که پس از خوردن غذا و خوراکی‌های مختلف احساس کرده‌ باشید به مقدار کمی چا‌ق شده‌اید. دلیل این امر تجمع آب موجود در موادغذایی است که میل کرده‌اید.

جالب است بدانید گاهی اوقات شب‌ها بر اثر تجمع آب بیشتری که در بدن باقی می‌ماند وزن شما بیشتر می‌شود. رژیم‌غذایی اصلی‌ترین دلیل برای تجمع آب و مایعات اضافی در بدن است. در روزهای معمولی ممکن است زیاد متوجه این مایعات نشوید اما اگر قصد داشته باشید به مهمانی بروید و لباس مجلسی یا لباس تنگی بپوشید به احتمال زیاد متوجه چا‌ق‌تر شدن شکم خود خواهید شد.

به همین دلیل در این مطلب به غذاهایی اشاره می‌کنیم که باعث تجمع آب و مایعات اضافی در بدن نمی‌شود.

۱. در کنار لیمو، آب بنوشید

در کنار لیمو، آب بنوشید

شاید در نگاه اول منطقی به نظر نرسد اما جالب است بدانید نوشیدن بیشتر آب باعث می‌شود مایعات بدن تخلیه شود. از طرف دیگر نوشیدن مقداری آب لیمو به تخلیه شدن نمک بدن کمک می‌کند، در نتیجه میل کردن لیمو در کنار نوشیدن آب باعث می‌شود تا مایعات اضافی بدن تخلیه شود.

۲. میوه‌جات

میوه‌جات

حتماً شما هم به خوبی با فایده‌های میوه‌ها آشنا هستید. میوه‌ها به فرآیند هضم غذا کمک زیادی می‌کنند. از طرف دیگر در میوه‌ها شاهد حضور میزان قابل توجهی آب هستیم که در قالب فیبر در میوه‌ها وجود دارد. جالب است بدانید فیبر به گردش غذا در معده کمک می‌کند.
در بین تمامی میوه‌ها، آناناس، هندوانه، موز، انواع انگورها، آووکادو و عنبه هندی به فرآیند تخلیه شدن مایعات اضافی بدن کمک بیشتری می‌کنند.

۳. سبزیجات

سبزیجات

خوشبختانه ما ایرانی‌ها به خوردن سبزیجات در کنار غذا عادت داریم، خوب است بدانید معده انسان سبزیجات را به راحتی هضم می‌کند.
سبزی‌هایی مانند مارچوبه، کرفس و خیار به از بین بردن مایعات اضافی و برطرف کردن پف در قسمت‌های مختلف بدن کمک می‌کنند.

۴. ماست

ماست

موادغذایی که در ترکیبات آن‌ها مواد پروبیوتیک وجود دارد برای هضم غذا مفید هستند، در بیشتر مواقع در این مواد شاهد حضور باکتری‌های مفیدی هستیم که باکتری‌های مضر موجود در معده را دفع می‌کنند. ماست از آن دسته لبنیاتی به حساب می‌آید که میزان زیادی باکتری‌ مفید دارد.

بیشتر بخوانید: غذای پروبیوتیک چیست؟

با این حساب پیشنهاد می‌کنیم ماست را به وعده‌های غذایی روزانه خود اضافه کنید. لازم به ذکر است که منظور از ماست، ماست طبیعی و ارگانیک است و ماست‌هایی که در ترکیبات آن‌ها از قند و سایر طعم‌دهنده‌های مصنوعی استفاده شده است به هیچ‌جه توصیه نمی‌شود.

این‌گونه ماست‌‌ها باعث اختلال در سیستم گوارش شده و به تجمع مایعات و افزایش وزن فرد منجر می‌شوند. ماست ساده بهترین نوع ماست است اما اگر از طعم ماست خوشتان نمی‌آید، پیشنهاد می‌کنیم با اضافه کردن سبزیجات معطر، میوه‌جات یا عسل، ماست را خوش‌طعم‌‌تر کنید.

۵. جعفری

برای خوش‌طعم‌ کردن غذاهای خود می‌توانید روی جعفری حساب باز کنید، جعفری فرآیند هضم غذا را نیز ساده‌تر می‌شود و باعث کاهش تورم قسمت‌های مختلف بدن می‌شود.

۶. چای نعناع‌فلفلی

چای نعناع‌فلفلی

تحقیقات نشان داده است نعناع‌فلفلی باعث التیام معده می‌شود، به این ترتیب پیشنهاد می‌کنیم نوشیدن چای‌ نعناع‌فلفلی را فراموش نکنید. در روزهای گرم و فصل تابستان نیز می‌توانید با نعناع‌فلفلی برای خود چای سرد درست کنید.

۷. کره بادام‌زمینی

کره بادام‌زمینی

جالب است بدانید کره‌ بادام‌زمینی سرشار از نیاسین است، این ماده به فرآیند هضم غذا در بدن سرعت می‌بخشد و باعث سلامت معده خواهد شد. لازم به ذکر است که سعی کنید کره‌ بادم‌زمینی طبیعی و خالص را تهیه کنید. بیشتر کره‌های بادام‌زمینی که در بازار وجود دارد سرشار از نمک، روغن یا شکر غیرطبیعی است که خوردن این نوع کره‌ بادام‌زمینی اصلاً توصیه نمی‌شود.

۸. رزماری یا اکلیل کوهی

رزماری یا اکلیل کوهی

تجربه نشان داده است رزماری که به اکلیل کوهی نیز معروف است کمک زیادی به فرآیند هضم غذا می‌کند، از طرف دیگر رزماری عطر و بوی بسیار خوشی نیز دارد. به این ترتیب در حین طبخ غذا مقداری رزماری به گوشت یا سیب‌زمینی بزنید. این کار باعث می‌شود غذای شما عطر خوبی بگیرد و از طرفی راحت‌تر هضم شود.
رزماری را می‌توان به عنوان چای نیز دم کرد یا اینکه با ترکیب رزماری با آب لیمو، نوشیدنی گوارایی درست کرد.

۹. زنجبیل

زنجبیل

زنجبیل خاصیت ضد‌التهابی دارد، به این ترتیب از زنجبیل می‌توانید برای برطرف کردن حالت تهوع و عارضه‌های معده استفاده کنید. جالب است بدانید یونانیان باستان بر این باور بوده‌اند که خوردن زنجبیل پس از غذا باعث راحت‌تر شدن فرآیند هضم غذا می‌شود.

به این ترتیب اگر این تعریف و تمجید‌ها از زنجبیل شما را به هوس انداخت و قصد کردید تا زنجبیل را در کنار غذا میل کنید، پیشنهاد‌ می‌کنیم حتماً زنجبیل تازه تهیه کنید. به هر اندازه که زنجبیل مانده و کهنه باشد‌ کمتر خواص دارویی خواهد داشت.

۱۰. تخم رازیانه

تخم رازیانه

اگر معده حساسی دارید، تخم رازیانه میل کنید، تخم رازیانه عضله‌های دستگاه گوارش شما را التیام می‌بخشد و اجازه می‌دهد مایعات اضافی سریع‌تر از بدن خارج شوند. تخم رازیانه را می‌توانید در چای بریزید یا اینکه دانه‌های تخم‌رازیانه را روی غذا استفاده کنید.

در پایان پیشنهاد می‌‌کنیم اگر شما هم ماده‌غذایی مفیدی را می‌شناسید که فرآیند خروج مایعات اضافی را در بدن تسهیل می‌کند در قسمت نظرات نام این مواد را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Listotic دیدگاه‌ها 3396بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>