تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

۱۰ باید و نباید مهم برای مراقبت از پوست

زمان تقریبی مطالعه: ۷ دقیقه
۱۰ باید و نباید مهم برای مراقبت از پوست

در رازهای زیبایی ما جستجو کنید، با مسائل مراقبتی پوست خود آشنا شوید و ترفندهای ما را به‌طور منظم دنبال کنید تا پوست شما به درخششی رویایی برسد. اگر هیجان‌زده، شاد یا نگران هستید پوست شما واکنش نشان خواهد داد؛ لذا ما راهکارهای متخصصین را برای شما خلاصه کردیم تا مانع بروز جوش بشویم و زیبایی طبیعی شما را تقویت کنیم. فرقی ندارد که زمان کافی برای مراقبت‌های منظم از پوست خود داشته باشید یا خیر، باز هم می‌توانید با رعایت این نکات، پوست خود را زیبا کنید.

۱- قانون طلایی

همیشه آرایش خود را قبل از خوابیدن پاک کنید. پوست نیاز دارد تا در طول شب نفس بکشد و آرایش مانع از تنفس پوست در طول شب باعث مسدود شدن منافذ پوستی می‌شود که منجر به بروز جوش یا دانه‌های سرسیاه می‌شود. پاک کننده آرایش ندارید؟ مقداری روغن زیتون روی پارچه نخی بریزید و به آرامی روی صورت خود بمالید تا از شر آرایش و غبار رها شوید!
فراموش نکنید که برداشتن لایه‌های مرده از روی پوست، عملی مهم و ضروری است. حداقل هفته‌ای یک الی دو بار پوست خود را لایه‌برداری کرده تا لایه‌های مرده پوست را از بین ببرید و خواهید دید که پوستی سالم‌تر، براق‌تر و روشن‌تر خواهید داشت. شما همچنین می‌توانید پودر گردو را با ماست مخلوط کرده و با آن پوست خود را ماساژ دهید. آنتی‌اکسیدان موجود در گردو، به زدودن غبار و بهبود درخشندگی پوست کمک می‌کند.

۲- آفتاب و پوست

کرم ضد آفتاب با SPF حداقل 15 مصرف کنید، زیرا جلوی هر دو نوع اشعه ماوراء بنفش را سد می‌کند. وقتی تمام عمر در معرض نور خورشید باشید، پوست شما دچار چروک، لکه‌های قهوه‌ای و سایر مشکلات می‌شود. لذا باید از پوست خود در برابر خورشید محافظت نمایید. مطمئن شوید که نوع پوست خود را می‌شناسید و سپس متناسب با آن، کرم ضد آفتابی که بیشترین میزان انطباق را با نوع پوست شما داشته باشد انتخاب کنید. برای شناخت نوع پوست خود نیز می‌توانید به مقاله دیگری از بلاگ تخصصی اردمی با عنوان شناخت انواع پوست، اولین گام مراقبت صحیح مراجعه کنید.
هوا سرد یا ابری باشد، باز هم باید از ضد آفتاب استفاده کنید (هیچ بهانه‌ای قابل قبول نیست). اگر به ساحل دریا می‌روید یا به مکان‌هایی می‌روید که نور خورشید منعکس می‌شود (مانند مناطق پوشیده از برف و یخ)، پوست خود را با کرم ضد آفتاب با SPF حداقل 30 بپوشانید.

۳- هر چیزی که می‌خورید روی پوست شما تاثیر می‌گذارد

تغذیه سالم و پوست

حواستان به غذایی که می‌خورید باشد. میوه‌های تازه، سبزیجات، پروتئین و ویتامین کافی بخورید. رژیمی که با مقدار زیادی ویتامین C و میزان اندکی چربی و شکر همراه باشد درخشش پوست شما را افزایش می‌دهد. رژیم غذایی کم شکر، باعث می‌شود سطح انسولین پایین بماند و به سلول‌ها اجازه می‌دهد تا تعادل خود را حفظ کرده و سلامتی را تضمین کنند.
غذای تند، تخمیری، نمک، مرکبات و غذاهای سرخ‌شده نخورید. در عوض غذاهایی مثل برنج، سوپ آرد جو دو سر و پوره بخورید.

۴- عرق بریزید

به‌طور منظم ورزش کنید. دویدن، قدم زدن و یوگا موجب گردش خون کافی در بدن شما می‌شود و همچنین فرایند پاک‌سازی کل بدن شما را تسریع می‌کند. بعد از ورزش کردن متوجه درخشش خاصی در صورت خود می‌شوید. زمان کافی برای نرمش ندارید؟ یک پیاده‌روی سریع دور ساختمان محل کارتان هم کافیست.
قبل از ورزش، از پوست خود مراقبت کنید. پیش از آنکه منزل را به قصد باشگاه ورزشی ترک کنید از تونر (لوسیون جمع کننده منافذ) استفاده کنید تا میزان تولید چربی کاهش بیابد. سپس از پوست لایه‌برداری کرده و برای مرطوب‌سازی پوست از روغن زیتون استفاده کنید.

۵- خواب موجب زیبایی می‌شود

تاثیر خواب بر زیبایی پوست

در هر شبانه‌روز، حداقل 8 ساعت بخوابید. اگر به اندازه کافی نخوابید، پوست شما مانند خودتان خسته خواهد بود. پوست پژمرده شده و زیر چشم‌هایتان پف خواهد کرد. پس ریسک نکنید. همچنین می‌توانید هفته‌ای یک الی دو بار عسل روی پوست بمالید تا به طور طبیعی پوست را درمان کرده و موجب تسکین آن بشود.
قبل از خوابیدن پوست خود را بشویید و مرطوب نمایید. برای پوست‌های خشک از پاک‌کننده‌های ملایم و بدون الکل استفاده کنید. مقدار زیادی مرطوب‌کننده بمالید و هرگز از آب داغ استفاده نکنید زیرا به شدت پوست را خشک می‌کند.

۶- آب برای نجات پوست

به خودتان آب برسانید. روزی حداقل 8 لیوان آب بنوشید. همچنین میوه و سبزیجاتی را میل کنید که محتوی مقدار زیادی آب هستند مثل هندوانه، خیار، پرتقال، توت فرنگی، گریپ فروت و طالبی. آب را از بطری‌های آبی رنگ بنوشید زیرا که حس خنکی به شما می‌دهند.
گلاب را با آب مخلوط کنید. بهتر است برای جلوگیری از پف چشم در هنگام صبح، گلاب را روی صورت اسپری کنید. گلاب، pH را متعادل نگه می‌دارد و پوست شما را به طور طبیعی آب‌رسانی می‌نماید.

۷- با آکنه خداحافظی کنید

درمان آکنه

صورت خود را سه بار در روز با آب گرم بشویید و آن را با حرکات دورانی ماساژ دهید. اطمینان پیدا کنید که پاک‌کننده دارای اسید هیدروکسیل یا بتا اسید هیدروکسیل باشد. ماسک‌های گل مانند و تشکیل شده از خاکستر آتشفشان نیز بسیار کارآمد هستند. بعد از پاک‌سازی، صورت را آهسته خشک کنید و سپس لوسیون محتوی بنزوئیل پراکسید را به صورت بمالید. این ماده به دلیل داشتن خاصیت آنتی‌باکتریال برای درمان آکنه موثر خواهد بود.
نباید جوش‌ها را بترکانید چون ممکن است بیشتر ورم کنند، قرمز یا حتی زخم شوند. احساس می‌کنید دارید جوش می‌زنید؟ فقط آن منطقه را با گلاب تمیز کنید و چای سبز کیسه‌ای استفاده شده و خنک شده را برای 10 دقیقه روی جوش بگذارید. همچنین اگر عینک طبی یا آفتابی استفاده می‌کنید، آن‌ها را دائما تمیز نگه دارید تا چربی، موجب بسته شدن منافذ پوست اطراف چشم و روی بینی نگردند.

۸- به روش‌های درمانی قدیمی اعتماد کنید

خوشبختانه شما هر چیزی که لازم هست را در آشپزخانه دارید. دو قاشق غذاخوری آرد نخود، نصف قاشق غذاخوری پودر زردچوبه، مقدار اندکی کافور و چوب معطر صندل به همراه مقداری گلاب یا شیر و یا آب، مجموعه ایده‌آلی برای مراقبت از پوست خواهد بود.
تنفس درست می‌تواند شما را از شر جوش و لک رها کند. «سودارشان کُریا» نوعی تکنیک تنفسی بوده که ریتم‌های خاص و طبیعی تنفس را به کار می‌گیرد تا در بدن، ذهن و احساسات تعادل ایجاد کند. این امر در رهاسازی استرس‌های فرد نیز موثر بوده و تجربه هر شخص متفاوت می‌باشد.

۹- هر روز می‌تواند روز اسپا باشد

مراقبت روزانه از پوست

برنامه‌ای مرتب و روزانه برای مراقبت از پوست خود داشته باشید. ماسکی از گیلاس‌های تازه برای پوست‌های خشک به کار ببرید. گوشت گیلاس تازه را قبل از خوابیدن روی پوست بمالید. 15 دقیقه بماند و سپس با آب ولرم شستشو دهید.
مراقبت از پوست را فراموش نکنید. یک ماساژ آرام با روغن، می‌تواند برای پوست فوق‌العاده مفید باشد. با در نظر گرفتن نوع پوست خود یکی از روغن‌های خردل، نارگیل، بادام را انتخاب کنید، زیرا برای تغذیه پوست موثر بوده و آن را درخشان می‌نمایند. به علاوه می‌توانید هم‌زمان با ماساژ، موسیقی آرام‌بخش پخش کنید. بعد از 20 دقیقه چه چیزی خواهید داشت؟ پوستی زیبا و آرامشی بی‌نظیر.

۱۰- عادت‌های سالم

زمانی را به خود اختصاص دهید و تا حد امکان از استرس به دور باشید. تا حالا متوجه شده‌اید هنگامی که استرس دارید، بیشتر جوش می‌زنید؟ زیرا استرس باعث می‌شود بدن شما کورتیزول و سایر هورمون‌های مرتبط با استرس را بیشتر ترشح کند و پوست شما چرب‌تر می‌شود. تکنیک‌های کنترل استرس مانند تمرین‌های تنفسی، یوگا و مدیتیشن را به‌کار برید. هر چه بیشتر مدیتیشن کنید، بیشتر می‌درخشید.
از خطوط فک و عضلات صورت غافل نشوید. روزی 5 دقیقه تمرین تقویتی برای عضلات صورت را فراموش نکنید. می‌توانید لب پایین خود را طوری جلو ببرید که روی چانه چین بیفتد، سپس چانه را به سمت قفسه سینه پایین ببرید. تمرین فوق‌العاده دیگر این است که به سمت سقف نگاه کنید و لب را به سمت پایین بیاورید. بدین صورت عضلات کشیده می‌شوند و پوست محکم‌تر خواهد شد.

حالا آماده‌اید که ظاهر بی‌نظیری داشته باشید، فقط یک چیز مانده است تا شما را تکمیل کند و آن لبخند شماست. در حالی که زمان و انرژی زیادی صرف بهبودی اندام و ظاهر خود می‌کنیم، از نشان دادن شادی و لذت درونی خود غافل می‌شویم. لبخند زدن کمک می‌کند تا عضلات صورت و پوست سفت باقی بمانند. ممکن است پس از آن، دیگران بگویند شما 10 سال جوان‌تر به نظر می‌رسید!

منبع: NDTV دیدگاه‌ها 6894بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه