تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

برای این‌که مدل مو زیبا و خوش‌حالتی داشته باشیم، چه باید کرد؟

زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
برای این‌که مدل مو زیبا و خوش‌حالتی داشته باشیم، چه باید کرد؟

هر بانوی سیمین‌چهره‌ای به خوبی می‌داند که در کنار آرایش صورت و چشم‌ها باید بهترین مدل مو را انتخاب کند. آموزش مدل‌ مو، کار چندان سختی نیست و با کمی حوصله و دقت می‌توانید به‌راحتی این‌ کار را فراگرفته و طُره گیسوان خود را به بهترین شکل حالت دهید. در این مطلب قصد داریم به آموزش مدل مو و نکاتی که باید برای حالت دادن به موها در نظر داشته باشید، بپردازیم.

۱- از رسیدگی به موها غافل نشوید

 پس از شستشو نیز اگر موهای شما به خوبی حالت نمی‌گیرند بهتر است از کرم و اسپری‌های مو کمک بگیرید.به هر اندازه‌ هم که در آرایش و حالت دادن به مو استاد باشید، باز هم اگر به موهای خود رسیدگی نکنید نمی‌توانید به‌راحتی طُره گیسوان خود را به حالت دلخواه درآورید. به همین دلیل، قبل از آموزش مدل مو باید نظافت و رسیدگی به موها را در نظر داشته باشید.
پیشنهاد می‌‌کنیم حتما از شامپویی مناسب با موهای خود استفاده کنید و کاندیشنرهای مو را فراموش نکنید. پس از شستشو نیز اگر موهای شما به خوبی حالت نمی‌گیرند، بهتر است از کرم و اسپری‌های مو کمک بگیرید.
جالب است بدانید مدل دادن به موهایی که چند روزی است شسته نشده‌‌اند، بسیار راحت‌تر از موهای تمیز است.

۲- موها نیاز به تغذیه دارند

روغن نارگیل انتخاب مناسبی برای موبرای این‌که گیسوان کمندی داشته باشید، حتما از ترکیبات مرطوب‌کننده استفاده کنید. می‌توانید از روغن‌های گیاهی مختلفی نیز برای مرطوب نگه داشتن مو کمک بگیرید. روغن نارگیل یا روغن آرگان انتخاب‌های مناسبی برای موهای شما هستند. این روغن‌ها به درخشان شدن طُره گیسوان شما کمک می‌کنند.

۳- به موهای خود سخت نگیرید

در حین استفاده از اتوی‌مو نیز حواستان به میزان حرارت وارد شده به موها باشدگیسوان شما، عضو حساسی از بدن شما به‌حساب می‌آیند و در حین آموزش مدل مو و تمرین، باید با ملایمت با آن‌ها رفتار کنید. به همین دلیل تأکید می‌کنیم برای مدل دادن به مو، سشوار را بیش از اندازه به موهای خود نزدیک نکنید. در حین استفاده از اتوی‌ مو نیز حواستان به میزان حرارت وارد شده به موها باشد. اگر گیسوان شما صدمه ببینند با هیچ مدل مویی نمی‌توانید به آن‌ها حالت دهید.

۴- مدل مویی را انتخاب کنید که برازنده شما باشد

مدل مویی را انتخاب کنید که برازنده شما باشدپس از این‌که نکات ذکر شده را برای گیسوان کمند خود در نظر گرفتید، رفته‌رفته وقت آن فرا می‌رسد که برای آموزش مدل مو، سراغ انتخاب مدل موی مناسبی بروید. به هر اندازه‌ای هم که در آرایش مو تخصص داشته باشید، باز هم اگر مدل مناسبی را برای گیسوان خود انتخاب نکنید، مدل موهای شما زیبا و دلچسب نخواهد بود. به همین دلیل در انتخاب مدل مو وسواس به‌خرج دهید. برای این کار پیشنهاد می‌کنیم از آرایشگران متخصص و بانوان خوش‌سلیقه‌ای که به نظر آن‌ها اعتماد دارید برای آرایش مدل موی خود کمک بگیرید. در نهایت هم توصیه می‌کنیم اگر برای مراسم مهم و رسمی مانند عروسی یا مهمانی‌های بزرگ دعوت شده‌اید، شخصا دست‌به‌کار نشوید و آرایش مدل موی خود را به دست متخصصین خبره بسپارید.

۵- در انتخاب مدل مو، به نوع گیسوان خود دقت کنید

در انتخاب مدل مو، به نوع گیسوان خود دقت کنیدمدل مویی که انتخاب کردید حتما باید با نوع و جنس موهای شما تناسب داشته باشد؛ با این حساب، اگر موهای شما صاف و بلند است در آموزش مدل مو باید مدلی را انتخاب کنید که برازنده گیسوان بلند باشد. از طرف دیگر، مدل انتخابی شما باید با لوازمی که برای آرایش مو در اختیار دارید انجام شود. برای حالت دادن به بعضی از مدل‌های مو باید حتما از لوازم و تجهیزات موجود در سالن‌های آرایش استفاده کرد و به‌راحتی نمی‌توان آموزش هر مدل مویی را در منزل فرا گرفت.

۶- سبک زندگی در انتخاب مدل مو تأثیر دارد

سبک زندگی در انتخاب مدل مو تأثیر دارددر حین آموزش مدل مو باید به سبک زندگی خود نیز توجه داشته باشید، اگر مدل مویی که آموزش آن‌را فرا می‌گیرید نیازمند رسیدگی و مراقبت زیادی است و از طرف دیگر سبک زندگی شما به‌گونه‌ای است که اوقات زیادی را سرکار و بیرون از منزل می‌گذرانید، باید مدلی مویی را انتخاب کنید که نیازمند رسیدگی کمتری باشد. اما اگر به اندازه‌ کافی فرصت برای رسیدگی به موهای خود دارید می‌توانید در حین آموزش مدل مو، مدلی را انتخاب کنید که نیازمند رسیدگی و نگه‌داری بیشتری باشد.

۷- فُرم چهره در انتخاب مدل مو تأثیر زیادی دارد

فُرم چهره در انتخاب مدل مو تأثیر زیادی داردهمان‌‌گونه که حتما می‌دانید، چهره افراد، حالت‌های مختلفی دارد و بنابراین در حین انتخاب مدل مو، حتما باید نسبت به شناخت فرم چهره خود آشنایی کامل داشته باشید. متخصصین امر زیبایی، چهره انسان‌ها را به لحاظ زیبایی‌شناختی به هفت دسته مختلف تقسیم کرده‌اند. بر اساس این تقسیم‌بندی، چهره شما می‌تواند در یکی از گروه‌های، بیضی، مربع، مستطیل، گرد، قلبی، لوزی و مثلثی قرار بگیرد. برای راحت‌تر تشخیص دادن نوع فرم چهره کافیست تا جلوی آینه بایستید و موهای خود را با دو دست عقب نگه دارید تا نمای کاملی از چهره در آینه دیده شود.

۸- سطح توقع خود را از مدل مویی که انتخاب کرده‌اید پایین بیاورید

سطح توقع خود را از مدل مویی که انتخاب کرده‌اید پایین بیاوریدپس از این‌که آموزش مدل مو دلخواه را فرا گرفتید و با این مدل مو به گیسوان خود حالت دادید، احتمال زیادی وجود دارد که چهره شما با آن‌چه در ذهن تصور کرده بودید تفاوت داشته باشد. آرایشگران حرفه‌ای ساعت‌ها بر روی مدل‌های مویی که عکس‌ آن‌ها را شاهد هستیم کار کرده‌اند. تفاوتی که بین چهره شما و عکس‌های حرفه‌ای مدل‌های مو وجود دارد، اصلا مهم نیست. مهم این است که شما آستین بالا زده‌اید و با فراگیری آموزش مدل مو، به گیسوان خود مدل مناسب را هدیه داده‌اید.

هزار و یک نکته باریک‌تر از مو در آموزش مدل مو نهفته است و تمرین و ممارست در این زمینه باعث می‌شود تا گیسوان کمند خود را به هر مدلی که دوست داشتید، حالت دهید. اگر هم در زمینه آموزش مدل مو و حالت دادن به گیسوان خود اطلاعاتی دارید که به آن‌ها اشاره نشد، ما و سایر کاربران را از تجربه‌های گران‌بهای خود در قسمت نظرات باخبر سازید.

دیدگاه‌ها 4645بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه