مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

ترفند‌های مراقبت از زیبایی و سلامت دست و ناخن‌ها

زمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه
ترفند‌های مراقبت از زیبایی و سلامت دست و ناخن‌ها

عطر بهار در کوچه و برزن پیچیده است و انسان‌ها و طبیعت بهار را در آغوش کشیده‌اند. بانوان زیبارو در کنار بهره‌گیری از مدهای سال برای آرایش و زیبایی، به فکر مراقبت از پوست و ناخن خود هستند تا با گذر از تعطیلات ابتدای سال و گرم‌تر شدن هوا آسیب کمتری به پوست و ناخن‌شان وارد آید.

به همین دلیل در ادامه به ترفند‌های مراقبت از زیبایی و سلامت دست و ناخن‌ اشاره خواهیم کرد که خانم‌های مشکل‌پسند برای ناخن‌های زیبای خود در فصل بهار انجام می‌دهند.

توجه به طول و ظاهر ناخن‌ها

طول و ظاهر ناخن

کاملاً مشخص است که نسخه واحدی نمی‌توان برای طول یا ظاهر ناخن‌ها پیچید و بسته به سلیقه و حالت انگشتان، طول و ظاهر ناخن‌ها می‌تواند متفاوت باشد. اما این نکته را در نظر داشته باشید که ناخن‌های بلند، زودتر می‌شکنند و ترک می‌خورند.

از طرف دیگر روی ناخن‌هایی که زیاد کوتاه شده‌اند نمی‌توان به عنوان محافظ خوبی برای انگشتان حساب باز کرد. در مجموع می‌توان گفت دو تا سه میلیمتر بلندی ناخن، اندازه ایده‌آل و مناسبی است. بسته به صلاحدید و سلیقه خود، ناخن‌هایی با این ابعاد را می‌توانید به‌صورت گرد یا صاف حالت دهید.

مراقبت از کوتیکول ناخن

مراقبت از کوتیکول ناخن

کوتیکول، نقش محافظ ناخن‌ها را برعهده دارد و در نتیجه اگر کوتیکول ناخن‌های شما سالم باشد، سلامتی ناخن‌های شما تضمین شده است. برای آن دسته از بانوان زیبارو و عزیزی که نمی‌دانند کوتیکول چیست باید بگوییم کوتیکول پوست منعطف و سختی است که روی محل رویش ناخن‌ها را فرا گرفته است. وظیفه کوتیکول محافظت از آن قسمت ناخن است که سلول جدید تولید می‌کند.

بنابراین باید حسابی هوای کوتیکول ناخن‌ها را داشته باشید و با روغن کوتیکول یا کرم‌های مرطوب کننده سلامت ناخن‌ها را تضمین کنید. این فرآیند را باید به گونه‌ای انجام دهید که کوتیکول بیش از حد به سطح ناخن نفوذ نکند.

برای این کار پیشنهاد می‌کنیم روزانه یک قطره روغن کوتیکول روی پایه ناخن بریزید و این ناحیه را مالش دهید. سپس با استفاده از چوب‌های نوک‌تیزی که در مانیکور ناخن کاربرد دارد به آرامی کوتیکول را به سمت داخل ناخن فشار دهید و روغن را به زیر کوتیکول هدایت کنید.

بیشتر بخوانید: روغن کوتیکول چیست و چه فوایدی برای ناخن دارد؟

این روش کوتیکول را مرطوب نگه می‌دارد و محافظت می‌کند، در نتیجه ناخن‌های زیبای شما از شر بیماری‌های قارچی مصون خواهند ماند.

استفاده از کرم‌های مرطوب کننده و ضدآفتاب

استفاده از کرم‌های مرطوب کننده و ضدآفتاب

این روزها تمامی بانوان به خوبی با اهمیت آبرسانی پوست آشنا هستند. با این حساب باید دائم با کرم‌های مرطوب کننده، رطوبت را به پوست ابریشمی دست‌های خود برسانید.

از طرف دیگر دست‌ها در معرض نور خورشید نیز قرار دارند و در نتیجه لکه‌های سیاه و چین‌و‌چروک‌ها به پوست دست شما راه پیدا می‌کنند، پیشنهاد می‌کنیم در کنار مرطوب نگه‌داشتن پوست دست، از ضدآفتاب نیز هرگز غافل نشوید.

برای اثربخشی بیشتر بهتر است ۱۵ دقیقه قبل از حضور در زیر نور خورشید، ضدآفتاب بزنید، این فرآیند هر ۲ ساعت یکبار در صورت حضور در زیر نور خورشید باید تکرار شود.

اصل مهم در رسیدگی به پوست، تداوم است؛ بنابراین سعی کنید استفاده از لوسیون‌های مرطوب کننده و ضدآفتاب برای شما به عادتی همه‌روزه تبدیل شود.

استفاده از دستکش

استفاده از دستکش

به هر اندازه هم که مواظب ناخن‌ و دست‌های زیبای خود باشید باز امکان دارد خدای ناکرده در حین انجام کارهای منزل دست‌های زیبای شما صدمه ببینند. در نتیجه به قول قدیمی‌ها بهتر است علاج واقعه را قبل از وقوع انجام دهید و پیش از اینکه قصد انجام کارهای منزل را دارید حتما دستکش دست کنید.

دستکش پوست دست‌های شما را محافظت می‌کند، از طرف دیگر جلوی نفوذ مواد شیمیایی که در تمیزکننده‌های خانگی وجود دارد را نیز می‌گیرد. شاید جالب باشد بدانید حتی آب خیلی داغ هم می‌تواند با از بین بردن چربی طبیعی پوست، دست و ناخن‌های شما را خشک و شکننده کند.

در این قسمت به پایان ترفند‌هایی رسیدیم که ناخن و دست‌های شما را از آسیب‌های روزمره محافظت می‌کند، پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم ترفندی را در این زمینه سراغ دارید، این ترفند‌ها را با ما و سایر کاربران در قسمت نظرات به‌اشتراک بگذارید.

منبع: Jinsoon دیدگاه‌ها 7024بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه